Videos relacionados con بيبيو خراب علىالباب

Informaciona

Comparte y descubre información

  • تجربه های ایمی شومر در کمدی «مست و خراب»

  • سیل در لیسبون پرتغال

    خبر کوتاه

    بارش باران و جاری شدن سیل مرکز شهر لیسبون در پرتغال را زیر آب برد. دیوارهای مدرسه ای خراب شد و ماموران آتش نشانی به یاری شاگردان شتافتند. سیلاب قربانی جانی به همراه نداشت.

    Ver video "سیل در لیسبون پرتغال"

  • پاپ فرانسیس؛ دعا در سالگرد سقوط دیوار برلین

    در بیست و پنجمین سالگرد سقوط دیوار برلین، پاپ فرانسیس به تلاش هایی که پاپ ژان پل دوم برای از میان برداشتن دیوار برلین انجام داد، ادای احترام کرد.

    پاپ فرانسیس در میدان سنت پیتر واتیکان خطاب به حاضران گفت: «بیاید با هم دعا کنیم، با یاری خداوند و کمک همه اراده های خوب که به ما اجازه می دهد یک فرهنگ مشترک را شکل دهیم و همه دیوارهایی را خراب کنیم که هنوز باعث تقسیم و جدایی جهان اند. جایی که یک دیوار وجود دارد قفلی بر قلب ها زده می شود. ما نیازمند پل ها هستیم نه دیوارها.»

    Ver video "پاپ فرانسیس؛ دعا در سالگرد سقوط دیوار برلین"

  • ژول بیانچی قهرمان مسابقات فرمول یک، مجروح و به بیمارستان منتقل شد

    ژول بیانچی قهرمان فرانسوی مسابقات فرمول یک، در جریان مسابقه ای که روز یکشنبه در ژاپن جریان داشت از ناحیه سر به شدت مجروح شد.

    ژول که در تیم ماروسیا به رقابت مشغول بود، در مسیر خود ناگهان با جراثقالی که یک خودروی خراب شده دیگر را یدک می کشید به شدت برخورد کرد.

    گزارش ها حاکیست که ژول بیانچی بلافاصله به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

    هنگام آغاز مسابقه در شهر سوزوکای ژاپن، هوا نیز به علت توفان و بارندگی نامساعد بوده است.

    پس از ایجاد این سانحه برای ژول، این مسابقات در چهل و ششمین دور خود متوقف شد.

    Ver video "ژول بیانچی قهرمان مسابقات فرمول یک، مجروح و به بیمارستان منتقل شد"

  • بزرگداشت سیزدهمین سالگرد یازدهم سپتامبر

    در سیزدهمین سالگرد فاجعه تروریستی یازدهم سپتامبر،
    باراک اوباما به همراه میشل همسر رییس جمهوری ایالات متحده و جو بایدن معاون رییس جمهوری در کاخ سفید و در حضور خانواده قربانیان عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر یاد قربانیان این فاجعه را گرامی داشتند.

    باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده در این مراسم گفت: “تروریستها می خواستند ساختمانهای بیشتری خراب کنند و انسانهای زیادی را بکشند. می خواستند روح ما را خرد کنند و بدنیا نشان دهند نیروی آنها برای نابودی جهان بیشتر از قدرت ماست. اما شما و آمریکا نشان دادید که آنها اشتباه می کنند.”

    همزمان مراسمی در کنار موزه دو ساختمان تجارت جهانی که در جریان عملیات ۱۱ سپتامیر ویران شدند، انجام شد. در جریان ویرانی این دو ساختمان بیش از ۳۰۰۰ نفر کشته شدند.

    Ver video "بزرگداشت سیزدهمین سالگرد یازدهم سپتامبر"

  • اعتصاب در خطوط هوایی آلیتالیا و اختلال در پروازهای ایتالیا

    پروازهای روز جمعه متعلق به شرکت هوایی آلیتالیا (Alitalia) در سراسر ایتالیا به حالت تعلیق درآمد. خلبانان و خدمه پرواز این شرکت از نیمه شب پنجشنبه برای ۲۴ ساعت دست به اعتصاب زدند. تنها بیش از ۶۰ پرواز این شرکت در ساعات آغازین صبح جمعه در فرودگاه رم لغو شدند.

    یک مسافر از ناخشنودیش چنین گفت: «باید دید پرواز دیگری وجود دارد یا نه. آنها تعطیلات مرا خراب کردند. من تنها یک هفته تعطیلات دارم. کار خوبی نیست.»

    سازمان هواپیمایی ایتالیا برخی مسافران را در جریان لغو پروازهایشان قرار داده بود. این سازمان اعتصاب شرکت مزبور در آستانه تعطیلات تابستانی را بی حرمتی به مسافران می داند.

    اعتصاب در این خطوط هوایی در حالی صورت می گیرد که رانندگان خطوط مترو بدلیل اجبار برای کارت زدن هنگام آغاز و پایان کار هفته های پیش اعتصاب کرده بودند.

    Ver video "اعتصاب در خطوط هوایی آلیتالیا و اختلال در پروازهای ایتالیا"

  • گفتگو با یک شاهد عینی در وانواتو

    موفق شدیم تلفنی با الیس کلمنت، یکی از نمایندگان یونیسف در پورت ویلای وانواتو گفتگو کنیم.

    وی گفت: “امروز صبح رفتیم تا میزان ویرانیها را بررسی کنیم و با صحنه های فجیع و غم انگیزی روبرو شدیم. سقف بسیاری از خانه ها ویران شده است و یا با خرابیها مواجه شده اند. درختان از ریشه کنده شده اند و الکتریسیته در برخی از مناطق کاملا قطع شده است. خودروها نمی توانند براحتی جابجا شوند چرا که جاده ها خراب شده اند اما از میزان تلفات نمی توان صحبت کرد چرا که باید آنرا در کل مجمع الجزایر دید فعلا امکان جابجایی در این کشور وجود ندارد. من خوش شانس بودم که در یک هتل با ساختمانی محکم خوابیده ام و حتی برخی از درهای ورودی هتل صدمه دیده اند. من در هنگام توفان در زیر وان حمام پناه گرفتم. اما بسیاری دیگر از مردم جان پناه مناسبی ندارند و ما نگرانی ها زیادی برای آنها داریم.”

    Ver video "گفتگو با یک شاهد عینی در وانواتو"

  • فیلم «کیک کریسمس» برنده جایزه کارتون طلایی شد

    جایزه کارتون طلایی برای بهترین فیلم کوتاه تصاویر متحرک اروپایی به کارتون «کیک کریسمس»، ساخته ونسان تاویه فرانسوی تعلق گرفت.

    مراسم اهدای جایزه در نشست تولیدی انجمن کارتون در شهر تولوز فرانسه برگزار شد. جایزه کارتون طلایی معادل ده هزار یورو جایزه نقدی است.

    این فیلم بر اساس شخصیتهای فیلم داستانی کارتونی «وحشت در دهکده»، ساخته استفان اوبیه و ونسان پاتار، کارگردانهای بلژیکی ساخته شده است که اولین بار، پنج سال پیش در جشنواره فیلم کن به نمایش در آمد و جوایز بین المللی زیادی نصیب خود کرد.

    کارتون «کیک کریسمس» ماجراهای یک کابوی، یک سرخپوست و یک اسب را در کریسمس دنبال می کند. کابوی و سرخ پوست کیکی را که اسب درست کرده است، خراب می کنند و بعد اسب از بابا نوئل می خواهد هدایای آنها را بهشان ندهد.

    این فیلم کارتونی با عروسک و اسباب بازی ساخته شده و مجموعه تصاویر ثابت است که پشت سر هم می آیند.

    Ver video "فیلم «کیک کریسمس» برنده جایزه کارتون طلایی شد"

  • روسیه خواهان عادی سازی روابط با آمریکا و مدرنیزه کردن تسلیحات هسته ای خود

    روسیه در نظر دارد تسلیحات اتمی خود را مدرنیزه کند.

    سرگئی لاورورف، وزیر خارجه روسیه در گفتگویی با یک شبکه تلویزیونی روس با اعلام این مطلب، بالا بردن ظرفیت دفاعی کشورش از طریق مدرنیزه کردن تسلایحات هسته ای را ضرروی دانست.

    وزیر خارجه روسیه درباره موضع کشورش نسبت به روابط با ایالات متحده آمریکا گفت: «ما مطلقا خواهان عادی سازی روابطمان هستیم اما این ما نبودیم که این روابط را خراب کرده ایم. حالا احتمالا به یک «شروع مجدد» نیاز داریم نمی دانم که اگر آمریکاییها به آن «استارت» مجدد می گویند یا خیر. پس از یک دوره ترمیم روابطمان در دوران بوش جوان، اکنون دولت اوباما و شروع مجدد روابط از راه می رسد.»

    اما از سوی دیگر وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در صحن مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی سخنانی آمریکا را به توسل یکجانبه به نیروها و عملیات نظامی در هر شرایطی برای دفاع از منافع خود متهم کرد.

    Ver video "روسیه خواهان عادی سازی روابط با آمریکا و مدرنیزه کردن تسلیحات هسته ای خود"

  • آلودگی صوتی خودروهای لوکس در لندن

    شهرداری لندن برای آمد و شد خودروهای لوکس در اطراف محله اعیان نشین نایتسبریج محدودیت هایی را به اجرا گذاشته است. دلیل اعمال این محدودیت ها، ایجاد آلودگی صوتی در هنگام جولان دادن این خودروها در خیابان به ویژه در ساعات پایانی شب اعلام شده است.

    یکی از ساکنان این محله می گوید: «مشکل اصلی ما شب هاست، یعنی زمانی که اینها طول خیابان اسلون و جاهای دیگر را بالا و پایین می روند، خودروهای پرسرعت شان را نمایش می دهند، سر و صدای وحشتناک درمی آورند و نمی گذارند بخوابیم.»

    ریاض عزاوی عراقی که قهرمان ورزش بوکس و صاحب یک فراری طلایی است، می گوید: «من کاملا با این تصمیم موافقم چون اصلا باید همین طور باشد. بعضی از رانندگان این خودروها، بقیه را هم خراب می کنند. ما اینجا رانندگی می کنیم، چون دوست داریم. مردم هم عکس می گیرند، چون خوششان می آید.»

    بیشتر صاحبان این خودروهای گران قیمت، از بوگاتی فرانسوی گرفته تا رولز رویس انگلیسی و لامبورگینی ایتالیایی، از ثروتمندان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هستند.

    Ver video "آلودگی صوتی خودروهای لوکس در لندن"

  • یک سوپرباول دیگر برای «وطنپرستانِ» نیوانگلند

    نیوانگلند پتریوتز با غلبه بر سیاتل سی هاوکز، فاتح سوپرباول سال ۲۰۱۵ در ورزشگاه دانشگاه فونیکس آریزونا شد.

    نیوانگلد پتریوتز در پانزده سال گذشته، پنج بار به سوپرباول راه یافته بود، اما در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱، در لحظات پایانی، نتیجه را به رقبا واگذار کرده بود.

    یکی از هواداران نیوانگلند در باره بازی تیمش گفت :«دیدار فوق العاده ای بود، این که آخرش به اینجا برسیم باورکردنی نبود. شکر خدا، دفاع پتریوتز این بار دیگر خراب نکرد. نمی توانستید به آن ضربه بزنید، بهتر از این نمی شد کار کرد. طرفداران از همه جا با هواپیما به اینجا اومده بودند. واقعا به هزینه کردنش می ارزید»

    اما دیدنی ترین جدال سوپرباول سال ۲۰۱۵، رویارویی تام بردی، مدافع پتریوتز با ریچارد شرمن، توپ پخش کن سی هاوکز بود، جدالی که در نهایت به نفع بردی به پایان رسید.

    تام بردی درباره عملکرد تیمش، در برابر مدافع عنوان قهرمانی گفت: «دفاع را فوق العاده بسته بودیم. دریافت هایمان عالی بود. یک کار گروهی درست. هیچوقت فقط یک بازیکن همه کاره نیست و به کل تیم بستگی دارد. در تمام بازی در برابر حریف قدرتمندمان، دفاع را عالی بسته بودیم و توپِ خو

    Ver video "یک سوپرباول دیگر برای «وطنپرستانِ» نیوانگلند"

  • کمک رسانی به مردم سانحه دیدۀ وانواتو

    با آنکه طوفان ویرانگر پام مجمع الجزایر وانواتو را ترک کرده است، ارزیابی از خسارات مالی و جانی ناشی از طوفان هنوز میسر نیست.

    مقامات وانواتو معترفند که به جز پایتخت، امکان دسترسی به هیچیک از جزایر دیگر را ندارند. از این رو هنوز نمی توان میزان تلفات را مشخص کرد.

    یکی از ساکنان پورت ویلا می گوید: “بچه ها کاملاً ترسیده بودند، جیغ می زدند و منهم فریاد می زدم ولی باید برای آنها قوی می بودم. ما همه زنده هستیم. همه مان جان بدر بردیم.”

    یکی دیگر از شهروندان می گوید که تاکنون هرگز چنین طوفانی که ساختمانها را خراب کند ندیده بود.

    طوفان بی سابقه ای که با سرعت سیصد کیلومتر در ساعت این مجمع الجزایر اقیانوس آرام را ویران کرد، هزاران خانواده را آواره ساخته و آنانی که از پناهگاه ها بر گشتند محتاج به کمک می باشند.

    هواپیماهای استرالیایی و نیوزیلندی، اولین محموله های کمکی را به پایتخت می رسانند. قرار است یک گروه از سازمان ملل متحد با ورود به پورت ویلا میزان خسارات و نحوه کمک رسانی را ارزیابی کند.

    Ver video "کمک رسانی به مردم سانحه دیدۀ وانواتو"

  • دهمین سالگرد سونامی اقیانوس هند

    در دهمین سالگرد زلزله و سونامی اقیانوس هند، مردم اندونزی یاد قربانیان این حادثه را گرامی داشتند.

    در این سونامی بیش از دویست و بیست هزار نفر از ساکنان نه کشور حاشیه اقیانوس هند به ویژه اندونزی، تایلند، سریلانکا و هند کشته شدند.

    یکی از کسانی که در مراسم یادبود کشته شدگان حضور داشت می گوید: «از خدا برای برادران و خواهران مسلمانمان که به دنیای بهتری سفر کرده اند آمرزش می طلبم. خداوند آنها را به سمت خود خواند.»

    بر اساس آمار دولتی، در هند بیش از شانزده هزار نفر در این حادثه کشته شدند، صد و پنجاه و هفت هزار ساختمان خراب شد و هفتصد و سی هزار نفر خانه های خود را از دست دادند.

    یک زن ماهیگیر می گوید: «هنگام سونامی ما فرزندان خود را از دست دادیم، همه داراییمان از بین رفت. دولت سعی کرد کمک کند، اما نشد. ما هنوز فقیریم.»

     با اینکه هنوز دولت هند و چندین سازمان غیر دولتی در حال ساخت خانه برای قربانیان سونامی سال 2004 هستند اما پس از ده سال هزاران نفر از مردم این کشور همچنان سرپناهی برای زندگی ندارند.

    Ver video "دهمین سالگرد سونامی اقیانوس هند"

  • بیم و امید در یونان در آستانه نشست بروکسل

    گزارش از نیکولتا کریتیکو، خبرنگار یورونیوز در آتن

    تنها چند ساعت مانده به نشست مهم سران کشورهای عضو منطقه یورو در بروکسل برای تصمیم گیری در مورد یونان، مردم آتن و گردشگران از نگرانی های خود می گویند.

    یک گردشگر بلژیکی می گوید: «ما مقدار بیشتری یورو با خود آوردیم. چون همه یونانی ها پولهای خود را از بانک ها بیرون کشیده اند و ممکن بود به خاطر مشکلات بانکی، ما اینجا بی پول بمانیم.»

    یک وکیل یونانی نیز گفت: «من خیلی نگرانم چون بعد از سالها تلاش بسیار، حالا می ترسیم که همه چیز خراب شود. بیشتر یونانی ها نمی خواهند یورو را رها کنند.»

    شهروند دیگری می گوید: «اروپا باید مسیر خود را عوض کند و انسانی تر بشود. امیدواریم مذاکرات باعث رشد اقتصادی و توقف سیاست ریاضتی شود.»

    مردم یونان با نگرانی منتظر نتایج نشست امشب سران منطقه یورو در بروکسل هستند. آنها امیدوارند که سرانجام یک توافق پایدار حاصل شود و این نقطه پایانی بر سناریوهای طرح شده برای خروج کشورشان از حوزه پولی یورو باشد.

    Ver video "بیم و امید در یونان در آستانه نشست بروکسل"

  • واکنش معترضان هنگ کنگی به برچیدن کمپهای آنها

    تصمیم دستگاه قضایی در برچیدن چادرها و موانع معترضان دموکراسی خواه در محله های تحت اشغال این افراد در هنگ کنگ بویژه در ناحیه «مونگ کوک» موجب شده تظاهرکنندگان مایوس شوند و احساس کنند که پشتیبانی مردم نسبت به جنبش دموکراسی خواهی کاسته شده است.

    ونگ یونگ تات، رهبر یک جنبش اعتراضی در هنگ کنگ می گوید: «روحیه معترضان خراب شده است. دلیل آن وجود مقامات قضایی برای متفرق کردن و برچیدن موانع در محل نیست بلکه بخاطر اتفاقاتی است که در منطقه «آدمیرالتی» دو شب پیش رخ داده است. احساس معترضان اینست که اگر حرکتی انجام دهند ممکن است این حرکت آنها توسط عده ای دیگر از تظاهرکنندگان زیر سئوال برود و به آنها خیانت شود.»

    بدنبال دستور مقامات قضایی و اقدام پلیس برای برچیدن موانع و متفرق کردن معترضان دموکراسی خواه در محله های هنگ کنگ، این معترضان با نیروهای انتظامی درگیر شدند و به ساختمان شورای قانونگذاری یورش بردند. در این بین عده ای از معترضان مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده بودند.

    Ver video "واکنش معترضان هنگ کنگی به برچیدن کمپهای آنها"

  • سیاست جدید آمریکا در خاورمیانه چه خواهد بود

    در حالی که نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به حملات خود به مواضع داعش در عراق و سوریه ادامه می دهند، طرفداران سیاست خاورمیانه ای اوباما به شدت کاهش یافته اند. بر اساس نظرسنجی ها ۶۳ درصد از مردم آمریکا معتقدند که دولت اوباما به حد کافی با این گروه تروریست مبارزه نکرده است.

    استفان هادلی، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا می گوید: «ایالات متحده باید بار دیگر بپذیرد که این منطقه برای ما اهمیت دارد و شامل بخش مهمی از منافع و امنیت ملی ما می شود. ما باید حضور داشته باشیم، از راه درست، باید صداهای منطقه را بشنویم، از آرمان آنها حمایت کنیم برای آینده شان، ولی حضور داشته باشیم.»

    کارشناس دیگری می گوید: «به طور قطع باید با داعش برخورد کرد. آنها یک گروه خشن و جنایتکار هستند. باید با قوه قهریه عمل کرد. اما این باید رویکرد کل دولت باشد. باید با گروه های ذی نفع در منطقه همکاری کرد. هر چه را که آنها دارند خراب می کنند، ما باید بسازیم.»

    اشتفان گروبه خبرنگار یورونیوز در واشنگتن می گوید:

    «واشنگتن با نا امیدی به دنبال راهبردی جدید در خاورمیانه است. اما مشکل اینجاست که جنگ علیه داعش برنامه او را پر کرده

    Ver video "سیاست جدید آمریکا در خاورمیانه چه خواهد بود"

  • موانع تجارت الکترونیکی فراسوی مرزهای اتحادیه اروپا

    در این برنامه سخن شما یکی از کاربران پرسیده است: «درباره “سدهای زمینی” که تجارت الکترونیکیِ فراسوی مرزها را به درون اتحادیه ی اروپا محدود می کند، از اروپا چه برمی آید؟»

    ارسولا پاکل، معاون مدیر کل سازمان مصرف کنندگان اروپایی پاسخ می دهد: «دلایل زیادی وجود دارد که مصرف کننده ها از آن سوی مرز کشورشان خرید نمی کنند. امروز فقط پانزده درصد مصرف کننده ها چنین خریدهایی انجام می دهند. برخی از این دلایل به عدم اعتماد برمی گردد. مصرف کننده نگران است که اگر چیزی خراب شود یا درست از کار درنیاید، چه باید بکند یا این که دربارۀ تحویل اجناس نگران هستند. آیا پس از پرداخت مبلغ، کالای مورد نظر به خریدار تحویل داده خواهد شد. ولی یکی از دلایلی که این روزها خیلی درباره اش حرف هست “سدهای زمینی” است.»

    وی درباره عبارت “سدهای زمینی” می گوید: «معنای عبارت این است که فروشنده به مصرف کننده های کشورهای دیگر اجازه خرید نمی دهد. مثلا مصرف کننده ها اغلب در پایان فرآیند خرید آنلاین با این پیغام مواجه می شوند:“متأسفانه ما نمی توانیم کالا را به محل شما در کشوری که هستید تحویل دهیم” که خیلی باعث کلافگی خریدار می شود.

    Ver video "موانع تجارت الکترونیکی فراسوی مرزهای اتحادیه اروپا"

  • آغاز رقابت های انتخاباتی در بریتانیا

    همزمان با آغاز رقابت های انتخاباتی احزاب در بریتانیا، دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور، با راندن یک قطار به عنوان حرکتی نمادین برای “هدایت کشور” کمپین انتخاباتی خود را آغاز کرد.

    در همین حال اد میلیبند، رهبر حزب کارگر و از مخالفان دولت با اشاره به شرایط اقتصادی و سیاسی در بریتانیا این اقدام نخست وزیر را به هدایت “قطاری خراب” تشبیه کرد.

    نظر سنجی های اولیه حاکی از آن است که حزب کارگر رقیب اصلی محافظه کاران حاکم در انتخابات سراسری ماه مه خواهد بود و برخی پیش بینی ها یکی از این دو حزب را پیروز نهایی انتخابات معرفی می کند.

    حزب استقلال بریتانیا یا “یوکیپ” به رهبری نایجل فاراژ نیز از دیگر احزاب شرکت کننده در این انتخابات سراسری است.

    فشارهای این حزب بر دولت سبب شد تا دیوید کامرون برپایی همه پرسی برای جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۱۷ میلادی وعده دهد.

    با این حال نظر سنجی ها از کاهش ۲ درصدی محبوبیت این حزب راستگرای افراطی در میان رای دهندگان حکایت دارد.

    آغاز کمپین های انتخاباتی در بریتانیا با اعلام خبر کاهش نرخ تورم این کشور تا پایان سال جاری همراه بود.

    بانک انگلستان ض

    Ver video "آغاز رقابت های انتخاباتی در بریتانیا"

  • آغاز فاز تازه اعتصاب در راه آهن آلمان

    صبح چهارشنبه، با آغاز اعتصاب رانندگان خطوط مسافربری راه آهن آلمان، «دویچه بان»، این حرکت اعتراضی وارد فاز تازه ای شد.

    این نهمین اعتصاب سندیکایی راه آهن آلمان در ده ماه اخیر است. شاخص های اقتصادی نشان می دهد افزایش اعتصاب ها، تاثیرات منفی بر اقتصاد آلمان گذاشته است.

    اولریش کوردلائِندر، یک مسافر قطار آلمانی، می گوید: «این آخرین سفر من با “دویچه بان” بود. دیگر نمی گذارم سفرم را خراب کنند. دو بار کرده اند، کافیست.»

    رانندگان قطارهای باری پیش از این و از روز سه شنبه دست به اعتصاب زده بودند. به گفته فعالان اتحادیه های کارگری، احتمال دارد این اعتصاب بیش از شش روز، یعنی زمان اعتصاب پیشین، طول بکشد.

    اولریش وِبر، مدیر پرسنل دویچه بان می گوید: «اینطوری نمی شود. میلیون ها نفر در سراسر آلمان از این به هم ریختگی غیرضروری ضربه می خورند، به ویژه با درپیش بودن عید گلریزان که شلوغترین تعطیلات پس از عید پاک و کریسمس است.»

    کلاوس وزلسکی، رئیس اتحادیه صنفی گِ. دِ. اِل (GDL)، اتحادیه برگزار کننده اعتصاب، می گوید: «سه هزار و سیصد عضو هر روز به اعتصاب می پیوندند و این یعنی مردم فهمیده اند خیر خودش

    Ver video "آغاز فاز تازه اعتصاب در راه آهن آلمان"

  • ماکت طاق نصرت پالمیرا در لندن به نمایش گذاشته شد

    ماکتی از طاق نصرت پالمیرا که در ابعادی معادل دو سوم نسخه اصلی آن ساخته شده در میدان ترالفاگار لندن به نمایش گذاشته شد. این ماکت با استفاده از فن آوری نسخه برداری سه بعدی در ایتالیا ساخته شده است.

    بوریس جانسون، شهردار لندن در این باره می گوید: «ما می خواهیم بی اعتنایی مان به آن مجنونان نادان و پوچگرایی را نشان بدهیم که این بنا را ویران کردند. این بنا دو هزار سال سر پا ایستاده بود. خیلی ها به پالمیرا حمله کردند و حتی آن را به تصرف خود در آوردند، یونانی ها، اسکندر کبیر، رومی ها، مسیحی ها، مسلمان ها. تا قبل از داعش و این به اصطلاح دولت اسلامی هیچ کس به فکر خراب کردن این بنا نیافتاده بود.»

    مارگوت رایت، یک باستان شناس بریتانیایی نیز در این باره می گوید: «هیچ ماکتی مثل اصل یک اثر نمی شود. اما این کار قشنگی است، مردم دارند به پالمیرا فکر می کنند. من قبل از این ویرانی ها آنجا بودم، دیدن آنچه دارد اتفاق می افتد واقعاً دردناک است. این اتفاقات جهالت محض است.»

    ستیزه جویان داعش، موسوم به دولت اسلامی، در جریان تصرف شهر باستانی پالمیرا در سوریه، که یونسکو آن را به عنوان میراث جهانی ثبت کرده، بس

    Ver video "ماکت طاق نصرت پالمیرا در لندن به نمایش گذاشته شد"

  • سرانجامِ قفلهای پلِ عشاق در پاریس

    روز دوشنبه مأموران شروع به برداشتنِ صدها هزار قفلی کردند که عشاق، بر دیواره «پون دز آر»، یا پلِ هنرها در پاریس بسته بودند زیرا سنگینیِ این سمبلهای عشق، بنای قرن نوزدهمی پل را در معرض خطر قرار داده است.

    این پل عابر پیاده که به پل عشاق نیز معروف است، مدتهاست زیارتگاه گردشگرانی است که می خواهند با بستن یک قفل به نرده های فلزی آن عشق خود را جاودانه کنند.

    شهردارِ پاریس در این باره گفت: «این قفلها، زیبایی پل را خراب می کنند و برای ساختمان آن هم زیانبارند.» تعداد این قفلهای محبت بیش از یک میلیون تخمین زده می شود و تاکنون حجم عظیمی از آنها که وزنی نزدیک به چهل و پنج تن داشته از روی این پل برداشته شده است.

    چندی پیش سقوط یکی از قسمت های دیواره این پل در رودخانه سن، زنگ خطر را برای بنای پل و همچنین کشتی هایی که از زیر آن عبور می کنند، به صدا درآورد.

    یکی از گردشگران در این باره می گوید: «شنیدم که قرار است آنها را به همین شکل دور بیاندازند. فکر می کنم حداقل باید آنها را در موزه یا جایی مانند آن بگذارند تا مردم بتوانند آنها را ببینند. فکر می کنم فقط می خواهند آنها را دور بیاندازند.»

    قرار است

    Ver video "سرانجامِ قفلهای پلِ عشاق در پاریس"

  • توصیف زنان افغان از وضعیت قندوز هنگام ورود طالبان

    شهر قندوز واقع در شمال افغانستان، حدود سه هفته پیش به مدت کوتاهی به تصرف طالبان در آمد و بسیاری از ساکنان آن مجبور به ترک این شهر شدند.

    یکی از زنان افغان که از این شهر به کابل گریخته، در توصیف زمان ورود طالبان می گوید: “آن طور که من آن فضا، آن حالت و آن آمدن طالبان که همه به خواب بودند را دیدم و وقتی صبح از خواب بیدار شدیم طالبان در همه جای کوچه و خیابان بودند، فکر نمی کنم که خوب باشد پیش بینی کنم، شاید فقط احساس خودم باشد و شاید روحیه ام خراب شده، اما من احساس خوبی ندارم.”

    پریسا ایماق، خبرنگار شبکه خصوصی خاور هم که از قندوز گریخته، درباره آزار و اذیت زنان توسط طالبان می گوید: “ طالبان در هر ولایتی که باشند آنجا امن نیست. زندگی خانمها به خطر می افتد و ممکن است که آزار و اذیت جنسی شوند. بعضی از خانمها هم بودند که مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند. به هر نحوی که باشد، وضعیت قندوز واقعا وخیم است.”

    تصرف سریع و آسان قندوز توسط طالبان، رییس جمهور آمریکا را بر آن داشت تا 5500 نیروی نظامی این کشور را تا سال 2017 در افغانستان باقی نگهدارد.

    این در حالی است که قرار بود این نیروها تا سا

    Ver video "توصیف زنان افغان از وضعیت قندوز هنگام ورود طالبان"

  • اسرائیل؛ تشدید تدابیرامنیتی در بیت المقدس

    یک روز پس از حمله دو فلسطینی با سلاح سرد به کنیسه ای واقع در غرب بیت المقدس که به کشته شدن ۵ نفر انجامید، دولت اسرائیل اعلام کرده که با افزایش تدابیر امنیتی و تنبیه خانواده مهاجمان به این حملات پاسخ خواهد داد.

    دولت اسرائیل اعلام کرده که ۷۸ خانه جدید را در ناحیه عرب نشین شرق بیت المقدس خواهد ساخت. اقدامی که می تواند باعث خشم فلسطینی ها و افزایش تنش ها در منطقه باشد.

    درباره شرایط امنیتی در بیت المقدس، سارا لوی ۲۲ ساله می گوید: «ما خیلی وحشت زده بودیم. آرام نیستیم و امیدواریم که این مسائل در حال تمام شدن باشد نه اینکه نشانه آغاز مشکلات باشد.»

    شهروند دیگری نیز می افزاید: «من اینجا احساس امنیت می کنم. در آغاز می ترسیم که به اینجا بیایم اما وقتی ماشین های گشت پلیس را دیدم، مشاهده کردم که آنها مراقب همه چیز هستند.»

    هیچکس نمی داند دولت اسرائل در قدم بعدی چه خواهد کرد با این حال جمال خمیس، از ساکنان بیت المقدس شرقی می گوید: «مشکل خود پلیس است. آنها همراه با دولت دست به کارهای تبعیض آمیزی میان اعراب و یهودی ها می زنند تا مردم اورشلیم را ترک کنند. اما این اتفاق نخواهد افتاد. زندگی و کار ما اینجاست و آنها هر کاری بکنند موفق نخواهند شد.»

    همچنین روز چهارشنبه اسرائیل خانه یک مرد فلسطینی را خراب کرد که ماه پیش با یک وانت مردی را زیر گرفته بود. اسرائیل اعلام کرده که خانه های مهاجمانی که در حمله روز سه شنبه دست داشتند را تخریب خواهد کرد. دولت اسرائیل از سال ۲۰۰۵ سیاست تخریب خانه پیکارجویان فلسطینی را متوقف کرده بود.
    .

    Ver video "اسرائیل؛ تشدید تدابیرامنیتی در بیت المقدس"

  • افت میزان تولید روغن زیتون در سال ۲۰۱۴

    درجه حرارت بالا در فصل بهار، تابستان نچندان گرم و بطور کلی شرایط جوی نامساعد تولید روغن زیتون در کشورهای تولیدکننده این محصول از جمله در فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال را دچار مشکل کرده است. شرایط مذکور به رشد و گسترش نوعی حشره که موجب نابودی مزارع پروش زیتون می شود کمک کرده است.

    یک پرورش دهنده زیتون در جنوب پرتغال می گوید: «نوعی حشره بشکل کرمهای کوچک در زیتونها پرورش می یابند امری که موجب می شود مغز زیتون خراب شود و باعث سقوط زیتونها شده و در نهایت کیفیت روغن ناشی از آنرا پایین می آورد.»

    کشورهای جنوب اروپا از جمله اسپانیا، ایتالیا و فرانسه حدود ۷۰ درصد کل روغن زیتون در دنیا را تامین می کنند. اسپانیا به تنهایی نیمی از روغن زیتون دنیا را تولید می کند.

    رییس انجمن تولیدکنندگان روغن زیتون در ایتالیا بنام «اوناپرول» می گوید: «امسال را بدون شک باید در حافظه ضبط کرد برای اینکه دیگر تکرار نشود. مسلما بدترین سال بوده است.»

    صادرات روغن زیتون برای کشورهای جنوب اروپا در سال گذشته میلادی نزدیک به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو درآمدزایی داشته است.

    افت میزان تولید روغن زیتون این کشورها در سال جاری میلادی موجب شده قیمت این ماده در بازار افزایش یابد.

    صاحب یک مغازه فروش روغن زیتون در اسپانیا می گوید: «سعی می کنیم تا میزان حاشیه سود خود را کم کنیم. سعی داریم همان کیفیت را با تقریبا همان قیمت ارائه کنیم.»

    از سوی دیگر میزان مصرف روغن زیتون در دنیا در حال حاضر روندی تصاعدی دارد و از بیست سال پیش تا کنون حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است. مصرف روغن زیتون در کشورهایی چون ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و چین افزایش قابل توجهی داشته است.

    Ver video "افت میزان تولید روغن زیتون در سال ۲۰۱۴"

  • سالگرد سقوط دیوار برلین؛ عبور کاروان خودروهای ترابانت

    بیست و پنج سال بعد از سقوط دیوار برلین، عبور کردن کاروانی از خودروهای ترابانت از پل بورن هالمر حرکتی نمادین جالب توجهی است.

    روز یک شنبه مصادف با بیست و پنجمین سالگرد سقوط دیوار برلین، کاروانی از خودروهای قدیمی ترابانت ساخت آلمان شرقی از برلین شرقی به برلین غربی حرکت کردند.

    درست روی پل بورن هالمر بود که در شب ۹ نوامبر ۱۹۸۹ مردم نخستین ایست بازرسی مرزی را مجبور کردند موانع را بردارد و خودروهای کوچکی که نماد آلمان شرقی بود با عبور از مرز در کنار هزاران نفری که با پای پیاده وارد برلین غربی می شدند، از مرز عبور کردند.

    در آن زمان این خودرو طرفداران زیادی داشت بخاطر اینکه بدنه اش از پلاستیک و مقوا ساخته شده بود و بخاطر همین آماتورها آنرا دوست داشتند. یکی از رانندگان این خودرو با اشاره به رهبران کمونیست آلمان شرقی می گوید: «مردان آهنی ماشین هایی از مقوا می راندند.»

    آنجلا و ولفگانگ بورشارد با دو خیابان فاصله از هم زندگی می کردند. آنها از جمله کسانی بودند که در شب اول سقوط دیوار با پای پیاده از پل عبور کردند. آنها ویزای آلمان غربی را با اعتبار شش ماهه در پاسپورتشان داشتند.

    آنجلا می گوید: «سرو صداهای زیادی بود، خیابان ما پر از خودرو بود و تا اینجا ترافیک ادامه داشت. همسرم گفت: واقعا حقیقت دارد، آنها در این مورد جدی اند، بریم و نگاهی بیاندازیم.»

    ولفگانگ می افزاید: «اول باورمان نمی شد. ما چندین دهه اینجا زندگی می کردیم اما دنیا درست اینجا تمام شد. در آخر باورمان شد.»

    خودروهای ترابانت دوست داشتنی و خنده دارند اما با اینکه هر دو سیلندر موتور آنها کاملا خراب نشده اما بوی متعفنی از اگزوز آنها به مشام برسد. حتی با وجود مشکلات محیط زیستی این خودرو، گویا برخی آماتورها راه حلی برای آن پیدا کرده اند.

    Ver video "سالگرد سقوط دیوار برلین؛ عبور کاروان خودروهای ترابانت"

  • مصاحبه با "کینو" خالق "مافالدا" و برنده جایزه آستوریاس

    گرافیست آرژانتینی خواکین سالوادور لاوادو، با نام هنری “کینو” اولین کاریکاتوریستی است که جایزه شاهزاده آستوریاس در زمینه ارتباطات و علوم انسانی را برنده شده است. “کینو” پدر “مافالدا” است که پنجاه سال پیش با قلمش به او جان داد. اگرچه کینو بواسطه بیماری گلوکوم یا آب سیاه بخشی از بیناییش را از دست داده و دیگر نمی تواند به خلاقیت بپردازد اما شخصیت مخلوق وی همچنان با معصومیت، به تفکر درباره زندگی ادامه می دهد.

    فرانسیسکو فونتس، خبرنگار یورونیوز با او درباره فعالیتهایش به گفتگو نشسته است.

    یورونیوز: دریافت جایزه ارتباطات و علوم انسانی چه معنایی برای شما دارد؟ چه احساسی دارید؟

    کینو: خیلی خوشحالم چون همیشه برای این جایزه احترام قایل بودم. این جایزه همیشه به افرادی اهدا شده که به آنها احترام می گذارم و کارهایشان را خیلی دوست دارم.

    یورونیوز: شما اولین گرافیست طنزپرداز هستید که این جایزه را می گیرید.

    کینو: بله ولی امیدوارم آخرین نباشم.

    یورونیوز: به نظر شما بطور کلی طنز پردازان حرفه ای در دنیا جای خود را یافته اند؟ شناخته شده اند؟

    کینو: فکر می کنم بله. از وقتی “امبرتو اکو” سبک ادبیات تصویری را ارزشگذاری کرد وضعیت ما خیلی بهتر شد.

    یورونیوز: آینده گرافیسم را چگونه می بینید؟

    کینو: در مرحله گذار تکنیکی هستیم و فعلاً نمیدانیم به کجا ختم می شود. مثل کتاب الکترونیکی، اول این واهمه وجود داشت که این تکنولوژی نشر کتاب را تحت تاثیر دهد ولی چنین نشد. بنابراین پیش بینی آینده آسان نیست.

    یورونیوز: آیا شما در نقاشی های امروزتان آی پد، تابلت یا تویتر را می گنجاندید؟

    کینو: با شروع تکنولوژی های جدید من ابتدا با اینگونه نقاشی سرگرم می شدم، بیشتر از ترم های انگلیسی استفاده می کردم، ترم هایی که مردم بدون اینکه آن را بشناسند به کار می برند. من فکر می کنم تکنولوژی روابط انسانی را عوض می کند. روابط در حال حاضربه اندازه کافی عوض شده است، ایراد اینست که مردم با هزاران نفر ارتباط دارند اما دوستی که با او صحبت کنند، ندارند.

    یورونیوز: کمی از “مافالدا” صحبت کنیم که یکی از دلایل حضور ما در آستوریاس است. او پنجاه سالگیش را جشن گرفته است و چند ماه پیش نمایشگاهی از او در دور دنیا برگزار شد. روحیه طنز و تفکر شما اهمیت زیادی پیدا کرده است. وقتی شروع به نقاشی “مافالدا” کردید تصور این همه را داشتید؟

    کینو: نه منتظر هیچ چیز نبودم، انتشار این شخصیت را بدون فکر قبلی شروع کردم و پیش از انتشار، زیاد روی آن کار نکردم ولی بعد به چگونگی ادامه آن فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که اینکار را از طریق سؤالهایی که “مافالدا” از پدرو مادرش می پرسد انجام دهم، سؤالهایی که هیچکس برایشان جوابی ندارد مثل اینکه چرا جنگ و یا آدم فقیر وجود دارد؟ چرا سیاره را خراب می کنیم؟ سؤالهایی که کسی نمی تواند جواب دهد و به نظر من این پرسش ها وسیله ای بود که افراد به “مافالدا” جلب شوند.

    یورونیوز: چرا زمان بر مافالدا تأثیر نمی کند؟ او چین و چروک برنداشته و با گذر از زمان ابدی شده است.

    کینو: نه، فکر می کنم روزی که بییندگان آثار من ببینند که تکنولوژی جدیدی در کارهای من وجود ندارد و بکلی برایم ناشناخته است، می فهمند که این شخصیت به دوره ما تعلق ندارد و از آن دل می کنند.

    یورونیوز: وقتی می بینیم “مافالدا” هنوز کهنه نشده احساس می کنیم که دنیا طی پنجاه سال گذشته عوض نشده است.

    کینو: خیلی کم عوض شده، آیا باید از رفتار انسانی ناامید شویم؟ چون این به معنی آنست که ما به اشتباهاتمان ادامه می دهیم و پیشرفتمان به تکنولوژی محدود می شود.

    یورونیوز: چرا وضع دنیا همچنان خراب است؟

    کینو: چون علایق اقتصادی جای علایق سیاسی و ایدئولوژیک را گرفته است. امروزه ایدئولوژی وجود ندارد و این موضوع برای نسل من تعجب برانگیز است. موتور قدرت نسل سال ۶۸ تخیل بود. اینها زیبا بود و امروز از آن چیزی نمانده است.

    یورونیوز: یکی از تصاویری که از “مافالدا” در ذهن ما مانده این است که او سوپ دوست نداشت. شنیدم که سوپ جایگزینی بود که شما برای دیکتاتور آرژانتین گذاشته بودید. بر شما و خانواده تان آن روزها چه گذشت که ناچار به مهاجرت به ایتالیا شدید؟

    کینو: مثل همه هموطنانمان، خیلی سخت بود. اجبار به ترک وطن نگران کننده است، تماس شما با دوستان و خانواده و کسانی که دوستشان داری قطع می شود. امروز دنیا پر از مهاجر است، نیازی نیست که به توضیح آن بپردازم.

    یورونیوز: تحولات جدید آمریکای لاتین را چگونه می بینید؟

    کینو: به آن نگاه می کنم ولی نمی توانم بفهمم چه می گذرد؟ تا پنج سال پیش راحت تر به آن نگاه می کردم. امروز بسیار کنجکاوم ببینم چه می شود؟

    یورونیوز: و اروپا؟

    کینو: نسبت به اروپا مثل آمریکا کنجکاو هستم.

    یورونیوز: چون شما مرتب بوئنوس آیرس و یا مادرید هستید بنابراین جایگاه یک تماشاگر ویژه را دارید.

    کینو: اروپا که زمانی برای آمریکای لاتین یک منبع فرهنگی بود اکنون به وضعیتی رسیده که نمی دانیم در نهایت متحدتر می شود یا بکلی از هم می پاشد. این موضوع که کشورهایی به دنبال استقلال هستند به نظر من اصلاً خوب نیست. کشورهایی هم نه، منظورم مناطق است. زیرا به نظر من دراین دوره نامطمئن باید به جای جدا شدن بیشتر به هم نزدیک شد.

    یورونیوز: به سراغ سوپ و “مافالدا” برگردیم. امروز سوپ “مافلدا” یا سوپ دردها کدام است؟

    کینو: سوپ مافالدا، مقداری بالاآمدن گروههای تروریستی است که غرب نمی داند چگونه با آن برخورد کند، زیرا غرب
    هرگز به اندازه کافی آماده شناخت درست فرهنگ های دیگر نبوده است تا بتواند بر اساس این شناخت با آن رفتار کند.

    یورونیوز: کینو دنیا را چگونه می بیند؟

    کینو: من مرتب انجیل می خوانم تا برای کارهایم موضوع پیدا کنم، مذهبی نیستم و با دید اعتقادی به آن نگاه نکرده ام. به نظر من، مسئله تنها اشتباه مشابه کشورها در دو قرن گذشته نیست بلکه انسان تمایل دارد چیزی را که خوب ساخته شده، خراب کند.

    یورونیوز: به چه اعتقاد دارید؟

    کینو: به تفکر انسان. اگ

    Ver video "مصاحبه با "کینو" خالق "مافالدا" و برنده جایزه آستوریاس"

  • نکات ایمنی در خرید اسباب بازی های کریسمس

    پرسش این هفته برنامه سخن شما را پل از فرانسه پرسیده: «چطور می توان بازی ها و اسباب بازی ها را با توجه به نزدیک بودن کریسمس برای هدیه به کودکان انتخاب کرد؟ و با هدیه ای که خراب است یا دوستش نداریم چکار کنیم؟»

    رافائل تاورنیه از یورونیوز پاسخ می دهد:

    «ابتدا باید دانست که مقررات هماهنگی در ارتباط با ایمنی بازی ها واسباب بازی ها در سطح اروپا وجود دارد.یعنی مثلا در فرانسه همانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بازی ها و اسباب بازی ها باید مجموعه ای از استاندارها مرتبط با کیفیت را دارا باشند.

    اولین کاری که باید در لحظه خرید انجام دهید، مطمئن شدن از وجود مارک CE روی کالاست.
    این آرم گواهی می کند که محصول مطابق با مشخصات تعریف شده توسط مقامات اتحادیه اروپا تولید شده است.

    دومین اقدام این است که مطمئن شوید بازی یا اسباب بازیی که می خواهد برای کودکی بخرید با گروه سنی اش مطابقت داشته باشد، بخصوص وقتی کودک کمتر از سه سال سن دارد.

    نکته مهم دیگر اینکه باید بدقت توصیه ها و هشدارهایی که روی برچسب محصول نوشته شده را بخوانید. برای ایمنی بیشتر، از خرید بازی ها و اسباب بازی های بدون کتابچه راهنما و یا کتابچه هایی که به زبان شما ترجمه نشده اجتناب کنید.

    درنهایت اگر بازی یا اسباب بازیی که خریده اید معیوب بود، می توانید از گارانتی محصول که در حال حاضر حداقل دو سال است استفاده کنید. این گارانتی برای تمام محصولات خریداری شده در اتحادیه اروپا چه خرید آنلاین و چه در مغازه ها معتبر است.

    اگر بازی یا اسباب بازیی که خریده اید را دوست ندارید دو راه دارید. اگر کالا را آنلاین یا از نمایندگی خریده اید شما 14 روز برای بازگرداندن کالا وقت دارید. اگر از یک فروشگاه خرید کرده اید، آیین نامه های اروپایی کاری نمی توانند بکنند و شما باید مستقیما با مسوولان فروشگاه مذاکره کنید.

    اگر مایلید سوالی مطرح کنید به وب سایت یورونیوز مراجعه کنید.

    Ver video "نکات ایمنی در خرید اسباب بازی های کریسمس"

  • سناتور مک کین: توافقنامه هسته ای با ایران، توافق بسیار بدی است

    جان مک کین را اغلب سیاستمداری مستقل می دانند. این کهنه سرباز جنگ ویتنام بی پرده و صریح سخن می گوید و یکی از چهره های همیشه حاضر در سیاست ایالات متحده آمریکاست. مک کین در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ مغلوب باراک اوباما شد، با این حال امروز هم قدرتی سیاسی به حساب می آید. سیاستمدار ۷۸ ساله در انتخابات سال ۲۰۰۰ هم در رقابتهای درون حزبی از جرج دبلیو بوش شکست خورد. ایزابل کومار، خبرنگار یورونیوز، در حاشیه نشست بین المللی امنیت در هالیفاکس کانادا با سناتور مک کین گفتگو کرده است.

    یورونیوز: سپاس از اینکه در برنامه گفتگوی جهانی همراه ما هستید. در اروپا عده بسیاری شما را به خاطر حضورتان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸ به یاد دارند. پس از گذشت ۶ سال، این تجربه کمکی برای شما بود یا مانعی؟

    جان مک کین: «به نظرم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده مفید بود. اما پس از شب انتخابات، به هیچ وجه فکر نمی کردم که جهان، امروز به این شکل باشد. وضعیت امنیتی به شدت خراب شده واز میزان نفوذ آمریکا در جهان به میزان زیادی کاسته شده است.»

    یورونیوز: یکی از پرسشهای مکرر سایت یورونیوز این است که آیا دوباره نامزد انتخابات خواهید شد؟

    جان مک کین: «نه»

    یورونیوز: به هیچ وجه؟

    جان مک کین: «نه. به نظرم بعد از دو بار تلاش، باید درسم را از رأی دهنگان گرفته باشم.»

    یورونیوز: در این صورت حزب جمهوریخواه خیلی نامزدهای قوی ندارد. اما اگر از شما بخواهند سه نامزد قوی در حزب جمهوریخواه را نام ببرید، از چه کسانی حمایت می کنید؟

    جان مک کین: «من تصمیم ندارم از قدرت خود برای حمایت از کسی استفاده کنم، تا زمانی که کمپین انتخاباتی آنها را نبینم. اما جِب بوش، فرماندار سابق فلوریدا یکی از نامزدهای احتمالی است. دوست عزیز من لیدسی گراهام هم یکی از زیرکترین افراد در حوزه مسأله امنیت ملی آمریکاست. مارکو روبیو، سناتور فلوریدا هم پیشرفت بسیار چشمگیری دارد.»

    یورونیوز: به نظرتان موضوعات مطرح در انتخابات بعدی چه خواهد بود؟

    جان مک کین: «اگر شش ماه پیش بود، می گفتم اقتصاد، مسأله انرژی و مسأله بهداشت و درمان که البته هنوز هم مطرح است. اما الآن، [وضعیت] امنیت ملی و سیاست خارجی خیلی مهمتر شده است. داعش، مسلمانان افراطی، جنبشهای اسلامی افراطی تا مدتها گریبان ما را خواهد گرفت. لذا به نظرم، امنیت ملی و سیاست خارجی یکی از دو یا سه مسأله مهم در انتخابات بعدی باشد.»

    یورونیوز: یکی دیگر از بینندگان به نام دام لوندو پرسیده است: “آیا هنوز خواب کاخ سفید را می بینید؟”

    جان مک کین: «خواب کاخ سفید؟ نه. خواب کاخ سفید را نمی بینم. بهترین درمان برای شکست این است که آدم خودش را حسابی مشغول کند. من هم مستقیم [پس از شکست در انتخابات] به سنا رفتم و تا جایی که می توانستم خودم را درگیر کار کردم. البته نامزد جمهوریخواهان در انتخابات افتخارآمیز بود. وقتی از آکادمی نیروی دریایی آمریکا فارغ التحصیل شدم، در حالیکه نفر پنجم از آخر بودم، فرمانده گروهانم پیش بینی چنین چیزی را نمی کرد.»

    یورونیوز: آن موقع انتخاب شما برای معاون رئیس جمهور بحث انگیز شد. آیا هنوز هم معتقدید انتخاب سارا پیلین به عنوان معاون خود کار درستی بود؟

    جان مک کین: «سارا پیلین به ما انرژی داد، موقعیت ما را در نظرسنجی ها بالا برد. جناح چپ لیبرالها شدیداً به او تاختند. در سیاست آمریکا همینطور است. اما این حمله ها، احتمالاً نامنصفانه ترین حملاتی بود که تاکنون در صحنه سیاست آمریکا دیده ام.»

    یورونیوز: فضای سیاسی واشنگتن مسموم است. بخصوص از زمانی که باراک اوباما تصمیم گرفته اصلاحاتی در قانون مهاجرت انجام دهد، اوضاع بدتر شده است. به نظرتان، اوضاع چقدر بدتر می شود؟

    جان مک کین: «به نظرم بد است. اما می دانم که جمهوریخواهان می دانند نمی توانیم درگیر این شویم که تک تک کارهای اوباما را تلافی کنیم. الآن، هم در مجلس نمایندگان، هم در کنگره اکثریت باماست. باید به آمریکاییها نشان دهیم که می توانیم حکومت کنیم. اما نمی توانیم تنها به حزبی تبدیل شویم که فقط بلد است بگوید: نه. آمریکایی ها حزبی را می پسندند که مثبت باشد: حزب آری.»

    یورونیوز: آبل آلمک از بینندگان پرسیده است در چه شرایطی شما از متوقف کردن کار دولت حمایت خواهید کرد؟

    جان مک کین: «تحت هیچ شرایطی. الآن شاهد شرایطی هستیم شبیه آنچه قبلاً [۲۰۱۳ ] رخ داد که تعطیلی دولت را توجیه می کند. من همان موقع هم مخالف بودم.»

    یورونیوز: اما برخی از اعضای حزب شما از این طرفداری می کنند.

    جان مک کین: «فکر نمی کنم در اکثریت باشند. رهبر حزب جمهوریخواهان گفته است که تعطیلی دولت در کار نخواهد بود. دفعه پیش که دولت تعطیل شد، ۶۰۰ هزار توریست که عمدتا اروپایی بودند، نتوانستند از پارکهای ملی و پارک ملی گرند کنیون در آریزونا را دیدن کنند.»

    یورونیوز: بنابر نتایج انتخابات میاندوره ای کنگره ، شما به احتمال خیلی خیلی زیاد رئیس بعدی کمیته خدمات نظامی آمریکا خواهید بود و نقشی کلیدی در سیاست خارجی خواهید داشت. اولویتهای شما در سیاست خارجی و دفاع آمریکا چیست؟

    جان مک کین: «در وهله اول فکر می کنم باید جلوی این کاهش های خودبه خودی در هزینه های دفاعی و هزینه های دیگر دولتی را بگیریم. ما نیروی نظامی خود را ضعیف کرده ایم. این نکته را من از همه فرماندهان نظامی می شنوم و تنها عقیده شخصی ام نیست. موضوع دوم این است که هر کاری لازم است انجام شود تا رهبری جهانی آمریکا را دوباره احیا کنیم. منظورم این است که پیشروی بقیه جهان باشیم. به عبارت دیگر، باید چنان سیاست خارجی مستحکمی داشته باشیم که اولاً به پوتین بفهمانیم که نمی تواند از هر مرز اروپایی که مایل بود، عبور کند؛ دوماً داعش را شکست دهیم. در این باره استراتژیی وجود ندارد. در نتیجه باید استراتژی ای برای تضعیف و در نهایت برای شکست دادن داعش ایجاد کنیم.»

    یورونیوز: به این موضوعات برخواهیم گشت. اما پاسخ شما به کسانی که از شما انتقاد می کنید و شما را تندرو می دانند، چیست؟

    Ver video "سناتور مک کین: توافقنامه هسته ای با ایران، توافق بسیار بدی است"

  • عبور غیرقانونی پناهجویان سوری از دریای سیاه، رومانی در انتظار پیوستن به پیمان شنگن

    این روزها پناهجویان زیادی تلاش می کنند از طریق دریای سیاه، و از طریق رومانی خود را به سواحل اروپا برسانند. تعداد این افراد در مقایسه با کسانی که می خواهند با گذر از دریای مدیترانه بطور غیر قانونی به اروپا برسند، به مراتب کمتر است. اما همین تعداد کم، روز به روز بیشتر می شود.

    ناخدا پوپا، گارد ساحلی است و وظیفه اش حفاظت از مرزهای بیرونی اتحادیه اروپاست. وی داستان یافتن یک قایق حامل این پناهجویان را که تعریف می کند و می گوید: «کشتی سرگردانی پیدا کردیم که هیچ نور و چراغی در آن نبود. روی عرشه آن هم، هیچ اثری از انسان نبود. بعد از ده دقیقه سر و کله حدود بیست نفر روی این کشتی پیدا شد: زن، مرد، و یک طفل نوزاد. از دیدن لبخند یک کودک، بعد چند روز دریانوردی، خوشحال شدم.»

    این نوزاد “هنر” نام دارد و پنج ماه پیش، در اردوگاه پناهجویان سوری در ترکیه متولد شده است. آرزوی علی، پدر “هنر” این است که دخترش روزی نوازنده شود.

    علی و همسرش پس از حمله نیروهای داعش به کوبانه، از این شمال سوریه فرار کرده اند. همسر وی در آن زمان باردار بوده است. علی می گوید برای فرار از سوریه و آمدن به اروپا ۶۰۰۰ یوور هزینه کرده است. وی از جنگ می گوید و از صحنه های دلخراشی که از نزدیک شاهدشان بوده است. علی می افزاید: «۲۷ سال دارم. جنگ را از نزدیک دیده ام. کسانی را دیدم که مرده بودند، عده ای جلوی چشمانم جان دادند مناطق مرزی بمباران می شد. کسانی را دیدم که پاهایشان قطع شده بود. مردی که بخوبی می شناختم، جان داد. سخت است ببینید خانه تان ویران می شود، ببینید که خانه تان در یک لحظه خراب می شود و روی هوا می رود.»

    کاپیتان پوپا توانست جان ۷۰ سرنشین این کشتی کوچک را نجات دهد. اکثر این افراد از سوریه آمده بودند. وی در بین این افراد، سه «کار چاق کن» اهل ترکیه را هم پیدا کرد. اتهام این سه نفر، عبور غیرقانونی از دریای سیاه و به خطر انداختن جان سرنشینان قایق با اقدام به قاچاق انسان است.

    مادالینا زمفیر نگهبان مرزی است که در مرکز نظارت “کنستانتا” کار می کند و هماهنگیهای عملیاتی را با کاپیتان پوپا به انجام می رساند. وی می گوید که قاچاقچیها نمی توانند به داخل مرزهای اتحادیه اروپا تجاوز کنند. وی می افزاید: «هیچکس نمی تواند مخفیانه وارد خاک اتحادیه اروپا شود چون تجهیزات خوبی در اختیار داریم و خیلی هم خوب کار می کنند. می توانیم از فاصله ۱۲ مایل دریایی، محل قایقهایی با طول کم تر از ۲۰ متر را پیدا کنیم.»

    سی سال از امضای پیمان شنگن می گذرد. براساس این پیمان بازرسی مرزهای داخلی بین کشورهای عضو از میان برداشته شد. اما کنترل مرزهای بیرونی شدت یافت.

    قبرس، کرواسی و رومانی می خواهند به محدوده پیمان شنگن بپیوندند، اما این کشورها برای اینکه به عضویت این پیمان درآیند، باید اصلاحاتی در سیستم قضایی خود انجام دهند و با فساد و جرم وجنایت سازمان یافته مبارزه کنند.

    اتحادیه اروپا در شهر گالاتسی در رومانی مرکزی برای کسانی تاسیس کرده است که سعی می کنند بطور غیر قانونی از طریق دریای سیاه به اروپا بیایند.

    خبرنگار یورونیوز در مرکز گالاتسی مردی را می بیند که اهل شهر حلب است. وی در آنجا آرایشگر بوده است. فرزندانش هنوز در سوریه هستند. وی می خواهد هر چه زودتر آنها را از منطقه جنگزده بیرون آورد. اما می گوید نمی توان به قاچاقچیها اعتماد کرد زیرا دروغ می گویند.

    وی می افزاید: «قاچاقچی های ترکیه ای عکس قایقشان را به تلفن همراه من فرستادند. شبیه قایق های پنج ستاره بود. به من گفتند سفر روی دریای سیاه از ترکیه به رومانی ده ساعت طول می کشد. اما از قایق تفریحی خبری نبود. در عوض، سوار یک قایق درب وداغان شدیم و از غذا هم خبری نبود. سفر به جای ده ساعت ۴۸ ساعت طول کشید.»

    مادر این مرد کاتولیک و اهل ارمنستان است. پدرش مسیحی ارتودوکس اهل سوریه است. نزدیک ترین دوستانش مسلمان هستند و در سوریه زندگی می کنند. این پناهنده سوری در ادامه داستان سفرش می گوید: «در نیمه راه رومانی در وسط دریای سیاه در وضعیت طوفانی، فرمانده قاچاقچیان ناگهان به ما دستور داد که دیگر از تلفن همراه استفاده نکنیم، سیگار نکشیم و هیچ کاری نکنیم. فضا خیلی پرتنش و تهدیدآمیز شد و بعد موجهای عظیم آمدند.»

    شبکه بین المللی قاچاق انسان از وضعیت دردناک این پناهجویان، بی رحمانه سوء استفاده می کند. پناهنده سوری می گوید: «با این قاچاقچیها توافق کردم. قرار شد ۹۵۰۰ یورو بگیرند و مرا از ترکیه به آلمان ببرند. برای این که مطمئن شوم به آلمان می رسم، پول را به واسطه دادم. وقتی به آلمان برسم با تلفن به او اطلاع می دهم و پول را به شخص سومی می دهم. اما در آلمان نیستم در نتیجه، پول را هم نپرداخته ام.»

    بیشتر پناهندگانی که در مرکز گلاتسی هستند، نمی خواهند در رومانی بمانند و می خواهند به غرب اروپا بروند.

    شبکه قاچاقچی با گروههای جرم وجنایت در رومانی، آلمان و ترکیه مرتبطند. یک پناهنده سوری می گوید: «این دسته قاچاقچیان که در استانبول کارشان را انجام می دهند، پول زیادی از دست داده اند و نیاز به منابع جدید مالی دارند. به همین دلیل است که واسطه های رومانیایی را تحت فشار می گذارند و این واسطه به پناهندگان در اردوگاه فشار می آورند. به ما تلفن می زنند به ما می گویند فرار کنیم و قول می دهند که ما را به آلمان برسانند.»

    شرکت آلمانی فرانسوی موسوم به “ای آ د اس” (EADS)، سازنده تجهیزات گرانقیمتی است که برای امنیت مرزهای رومانی لازم است. قرارداد سالها پیش امضا شده است. اما صحبت از فساد مالی و ارتشاء است. گفته می شود آلمانی ها به رومانیایی ها رشوه داده اند. دفتر دادستان عمومی مونیخ تأیید می کند که دادرسی به این پرونده در جریان است.

    کمیسیون اروپا تأکید دارد که از نظر فنی رومانی برای الحاق به پیمان شنگن آماده است، اما کشورهایی مثل هلند شدیداً با عضویت رومانی در پیمان شنگن مخالفند.

    پلیس مرزی رومانی از وضعیت آشفته سیاسی گله می کند. لیویو ماریو گالوس، فرمانده ار

    Ver video "عبور غیرقانونی پناهجویان سوری از دریای سیاه، رومانی در انتظار پیوستن به پیمان شنگن"

Esta Pagina participa en el Programa de Afiliados de Amazon EU y Amazon Services LLC, un programa de publicidad para afiliados diseñado para ofrecer a sitios web un modo de obtener comisiones por publicidad, publicitando e incluyendo enlaces a Amazon.es y Amazon.com

Utilizando el siguiente enlace podrás encontrar una página en la que se muestra la política de privacidad de esta web. Puedes usar el siguiente enlace para ver nuestras normas de uso. Si encuentras algún contenido inadecuado, puedes denunciarlo utilizando el siguiente enlace. Haciendo click en el siguiente enlace puedes ver el Aviso Legal de este sitio web.

Utilizamos cookies para medir y analizar el tráfico de este sitio web. Más información.