Videos relacionados con خلفيات شوق اهلي

Informaciona

Comparte y descubre información

  • الحلقه 30 من مسلسل شوق اليل

  • الخراب الثالث - الجزء الاول 1

    الفيلم يناقش خلفيات عدوان تموز وأهدافه الحقيقية...
    (más)
    Añadido: 27 de marzo de 2008
    الفيلم يناقش خلفيات عدوان تموز وأهدافه الحقيقية، وخطط الحرب المسبقة بعيدا عن ذريعة الأسيرين، وصولاً إلى معالجة التداعيات التي ارتدت على إسرائيل وقوتها العسكرية ونظريتها الأمنية فضلا عن صورتها في المنطقة.

    وقال عبد شبيب معد وكاتب نص الفيلم:" هذا الفيلم يمكن أن يشاهده المواطن العربي والمواطن غير الغربي، وبالتالي هو ليس فيلم مؤدلج وليس فيلما موجه الى جمهور معين بقدر ما هو فيلم يعرض ما حصل في حرب تموز من وجهة نظر اطراف متعدده إلا وجهة نظر الطرف المنتصر وهو المقاومة وهذا عنصر قوة للفيلم فضلا عن المعلومات الجديدة والمشاهد الجديده، ونوعية الشخصيات".

    الفيلم الذي يتضمن شهادات وتحليلات لخبراء من روسيا والولايات المتحدة وبريطانيا وفرنسا وتركيا ومصر ولبنان، يقدم معلومات تنشر للمرة الأولى ومشاهد جديدة للمقاومة تظهر بعضا من تقنيات خوض المواجهة، والأسلحة التي استخدمها مقاتلو حزب الله وخصوصا الصواريخ المضادة للدروع.

    أربع ساعات موزعة على أربعة أجزاء قام بإعدادها وتنفيذها وإنتاجها زملاء في المنار إلى جانب عملهم في مديرية الأخبار، كهدية لشعب المقاومة ولكل مقاوم شارك في صنع النصر الإلهي الذي لولاه لما كان الخراب الثالث.

    Ver video "الخراب الثالث - الجزء الاول 1"

  • bada kamada abo rayan بدا كمدا للمنشد أبو ريان

    أنشودة بدا كمدا للمنشد أبو ريان bada kamada abo rayan بدا كمدا يضلله الشحوب - وتكويه النوائب والخطوب كئيب يرسل النظرات حيرى - ويرسم حزنه دمع كئيب أرى في مقلتيه دموع شوق - تذوب لها المشاعر والقلوب أحل بذلك الغض الشفيف - مصاب منه يحتار الأريب مصاب لا تطيق له الرواسي - فكيف وذلك الغصن الرطيب يقلب في وجوه القوم طرفاً - عسى أن يبرق الوجه الحبيب يلوك جراحه أين المداوي ؟ = وأين الحضن والصدر الرحيب؟ ينادي في حنايا الدار بابا؟ - فلا أحد يرد ولا يجيب ويسأل أمه طال انتظاري - وطال بوالدي الحاني المغيب أجيبيني أحقا أن بابا - سيأتي واللقاء غداً قريب ؟؟ فتلجمها الدموع ولا جواب - فتطرق كي يجاوبه النحيب فوا أسفا على طرف برئ - إذا اغتالت براءته الكروب Distributed by Tubemogul.

    Ver video "bada kamada abo rayan بدا كمدا للمنشد أبو ريان"

  • تجلیل بازیگران قسمت هفتم «سریع و خشمگین» از پل واکر

    قسمت هفتم از سری فیلمهای “سریع و خشمگین” فروردین امسال در سینماهای جهان اکران می شود. این فیلم اکشن و حادثه ای در ۶۰ کشور و در ده هزار پانصد سینما بروی پرده نقره ای می رود.

    پس از مرگ پل واکر بازیگر اصلی این سری فیلمها در سال ۲۰۱۳ در سانحه رانندگی، تولید هفتمین قسمت چند ماه متوقف شد. تا اینکه جیمز وان، کارگردان فیلم تصمیم گرفت ساخت فیلم را بدون واکر ادامه دهد.

    بازیگران فیلم می گویند یاد واکر در صحنه های مختلف فیلم زنده می شود. وین دیزل، بازیگر آمریکایی قسمت هفتم می گوید:«هرکس که به دیدن این فیلم می آید، فکر می کند در پایان حس غم و اندوه خواهد داشت. البته بیننده بعد از دیدن فیلم احساساتش تحریک می شود، اما عجیب است چون با اشک شوق می رود.»

    داویم جانسون، هنرپیشه آمریکایی فیلم هم می گوید: «من از فیلم خیلی خوشم آمد. پایانبندی فیلم را خیلی دوست داشتم. فیلم پایانی ظریف دارد و احساس احترام [نسبت به پل واکر] را برمی انگیزد. فیلم احساسات مرا هم برانگیخت. فکر می کنم تماشاچیان هم از آن خوششان بیاید.»

    Ver video "تجلیل بازیگران قسمت هفتم «سریع و خشمگین» از پل واکر"

  • برای مقابله با شیوع ابولا، سیرالئون جشن های کریسمس را ممنوع کرد

    مقامات بهداشتی سیرالئون می گویند به دلیل افزایش هشداردهنده موارد ابتلا به بیماری ابولا، کنترل خانه به خانه آغاز کرده اند. دولت نیز اعلام کرد برای جلوگیری از گسترش ویروس ابولا مسافرت های داخلی را ممنوع و برگزاری جشن ها و مراسم ایام کریسمس را لغو می کند.

    سیرالئون، گینه و لیبریا، مراکز اصلی شیوع ابولا به حساب می آیند. در این حال، گسترش این ویروس در سیرالئون شدت گرفته و بیش از نیمی از هجده هزار مورد تایید شده ابولا در این کشور گزارش شده است.

    ارنست بای کوروما، رییس جمهوری سیرالئون در مورد ممنوعیت برگزاری جشن های پایان سال گفت: «می دانم که فصل جشن است و مردم سیرالئون اغلب با شور و شوق زیادی جشن برپا می کنند، اما همه باید به یاد داشته باشیم که کشورمان با دشمن شروری در جنگ است.»

    سازمان ملل متحد روز دوشنبه از جامعه بین المللی خواست تا بدهی کشورهای آفریقایی درگیر با ابولا بخشیده شود.

    گزارش کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای آفریقا (UNECA) که روز دوشنبه در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی منتشر شد، نشان می دهد که اقتصاد سیرالئون، گینه و لیبریا بشدت تحت تاثیر اثرات مخرب بحران ناشی از ابولا قرار گرفته است.

    Ver video "برای مقابله با شیوع ابولا، سیرالئون جشن های کریسمس را ممنوع کرد"

  • فیلم اشکها و لبخندها پنجاه ساله شد

    فیلم اشکها و لبخندها که در سال ۱۹۶۵میلادی برنده جایزه اسکار شد و اقتباسی از تئاتر موزیکال راجرز و هامرستاین بود، اینک پنجاهمین سالش را جشن می گیرد.

    این فیلم داستان یک معلم خانگی با بازی اندروز را دهه ۱۹۳۰ میلادی روایت می کند که به شاگردانش آواز خواندن یاد می دهد و عاشق کارفرمایش به نام سرهنگ وون تراپ می شود. خانواده آنها پیش از جنگ جهانی دوم مجبور به فرار می شوند.

    برای جولی اندروز، ستاره این فیلم، باور کردن این سالگرد مشکل است. او می گوید: «اگر کسی روزی که ما این داستان را فیلمبرداری می کردیم به من می گفت که پنجاه سال بعد من چنین مصاحبه ای انجام می دهم هرگز تصورش را نمی توانستم بکنم. هرگز!»

    همه اما با شوق از سالگرد این فیلم لذت نمی برند. کریستوفر پلامر، که همبازی اندروز در این فیلم بوده پیش از این، از این فیلم به طعنه بعنوان «صدای مخاط ها» (اشکها و مخاطها) یاد کرده است.

    سایر فیلمهای موزیکال آمریکایی همچون فیلم «کاباره» و یا «داستان وست ساید» هم شاید مورد علاقه باشند اما تعداد کمی از آنها به اندازه اشکها و لبخندها مورد توجه هستند. اندروز فکر می کند که دلیل این امر را می داند: «

    Ver video "فیلم اشکها و لبخندها پنجاه ساله شد"

  • بوسنی: امید به آینده در میان نسل پس از جنگ

    سارایوو نماد مقاومت در جنگ بوسنی اینک چشم امید خود را به نخستین نسل پس از جنگ دوخته است.
    جوانان این شهر برای جبران خلاء هایی که دولت هنوز قادر به پر کردن آنها نشده است، خود دست به کار شده اند. تاسیس انجمن های جوانان و مراکز حمایتیِ غیر دولتی موسوم به انکوباتور نظیر موسسه «مانیا» که هدف آن برقراری ارتباط میان دانشجویان در سطوح بین المللی و نیز یافتن دوره های کار آموزی در خارج از کشور است از جمله این اقدامات تلقی می شود.

    مدیر اجرایی انکوباتور “مانیا” می گوید: «نقش ما به عنوان محرک نوآوری های اجتماعی عبارت است از بیدار کردن علایق، دادن شوق و انگیزه و ارائه راهنمایی لازم برای استفاده بهینه از شرایط موجود و یافتن فرصت های لازم.»

    اما نسل پس از جنگ انتقادهایی را نیز به وضعیت اجتماعی موجود دارند. یکی از آنها می گوید: «به نظر من، حقوق بشر هر روز در سطوح مختلف پایمال می شود. بسیار ی از افراد، نه تنها در بوسنی بلکه در کل، شناخت کاملی از حقوق خود ندارند و فکر نمی کنم که واقعا بخواهند تلاشی در این جهت به خرج دهند.»

    تعدادی از آنهایی که طی سالهای 1992 تا 1996 در کودکی محاصره سارایوو را تجربه

    Ver video "بوسنی: امید به آینده در میان نسل پس از جنگ"

  • کنفرانس سران اتحادیه اروپا: کسانی باید ببرند و کسانی ببازند

    روز پنجشنبه، رهبران اتحادیه اروپا برای آخرین کنفرانس سران در سال جاری در بروکسل گردهم آمدند.

    در صدر دستور جلسه، طرح سیصد میلیارد یورویی سرمایه گذاری در اروپا قرار دارد که از طرف رئیس جدید کمیسیون اروپا ارائه شده است.

    علیرغم شوق و هیجان سایرین، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت سرمایه گذاری باید با هدفی قاطع انجام شود: “سرمایه گذاری باید بر پروژه هایی انجام شود که آینده دارند، مثل اقتصاد دیجیتالی که ما در مقاسیه با بازارهای جهانی در آن عقب هستیم.”

    در این میان، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، اعلام کرد فرانسه به صندوق این طرح سرمایه گذاری کمک مالی خواهد کرد: “فرانسه از طرح سرمایه گذاری کمیسون حمایت کرده به آن اعتبارات و وجوه لازم را می دهد تا در کشورمان سرمایه گذاری بیشتر و رشد بیشتری دیده شود.”

    در واکنش به اظهارات آقای اولاند، رولاند ژیله، استاد دانشگاه سوربن پاریس گفت: “جالب است که بشنویم کسی بگوید بیشتر از آنچه از من انتظار می رود کمک خواهم کرد، اما امیدوارم این کمک (مالی) را برای کشورم باز پس گیرم. این جای خطر است: اینکه هر کشوری تصور کند محق است که در مقابل سهمیه ای که می دهد، حداقل تمام آنرا پس بگیرد. در این میان کسانی باید ببازند و کسانی ببرند... و مشکل هم همینجاست.”

    در کنفرانس جاری، همچنین بحران اوکراین و موضع اتحادیه اروپا در مقابل روسیه هم مطرح خواهد شد.

    Ver video "کنفرانس سران اتحادیه اروپا: کسانی باید ببرند و کسانی ببازند"

  • «تئوری همه چیز»، فیلمی درباره دوران جوانی استیون هاوکینگ، فیزیکدان مشهور بریتانیایی

    فیلم «تئوری همه چیز» که درباره زندگی استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری و کیهان شناس مشهور بریتانیایی است، در جشنواره فیلم تورنتو اکران شد.

    این فیلم بر اساس خاطرات جین هاوکینگ، اولین همسر فیزیکدان ساخته شده است. هاوکینگ در سن ۲۱ سالگی به یک بیماری نادر عصبی مبتلا شد که به فلج شدن کامل او انجامید.

    «تئوری همه چیز» را جیمز مارش، کارگردان برنده اسکار ساخته است.

    ادی ردمین، ایفاگر نقش استیون هاوکینگ است. او در مورد احساسش پس از پایان فیلم می گوید: «این یک پروژه شوق آور برای همه دست اندرکاران بود. خانواده هاوکینگ ما را به گرمی پذیرفتند و آنچنان با ما خوب رفتار کردند که ما خواستیم حق مطلب را در مورد داستان استیون و جین و شور زندگیشان ادا کنیم.»

    فلیسیتی جونز نیز در مورد موفقیت فیلم می گوید: «امیدوار مردم از آن خوششان بیاید. هیچ کاری در مورد آن نمی توانم انجام دهم ولی با این وجود عصبیم. برایم جالب است ببینم عکس العمل تماشاگران چیست؟»

    فیلم «تئوری همه چیز» از ماه نوامبر در سینماها به نمایش گذاشته خواهد شد.

    یادی از جیمز گاندولفینی در فیلم «دراپ»

    فیلم دیگری که اولین اکران جهانی خود را در جشنواره تورنتو انجام داد، فیلم «دراپ» بود. داستان این فیلم درباره یک بارمن اهل بروکلین است که بار او محل مبادله پول گانگسترها است. روزی او بین پلیس و مافیای چچن به دام می افتد.

    جیمز گاندولفینی که سال پیش فوت کرد، از هنرپیشه های این فیلم بود. اکران فیلم فرصتی شد برای به یاد آوردن این هنرپیشه که در سن ۵۱ سالگی درگذشت.

    میکائل روسکام، کارگردان بلژیکی فیلم گفت که این لحظه خداحافظی است. او گفت: «امروز این فیلم به راه خود می رود و این همچنین فرصت خداحافظی با جیم است. هنوز این فرصت به من دست نداده است. بنابراین لحظه ای بسیار احساسی است. بویژه برای همسر و فرزند او که امروز حضور دارند.»

    مایکل گاندولفینی پسر گاندولفینی در مورد اینکه چرا در روز نمایش فیلم حضور دارد گفت: «می خواستم همه بدانند که پدرم خیلی بیشتر از یک هنرپیشه بود. می خواستم با حضورم نشان دهم که او چگونه شخصی بود.»

    تام هاردی هنرپیشه می گوید: «افراد بسیار کمی دارای اینچنین نبوغی هستند. من او و کارش را تحسین می کنم و خوش شانس بودم که با او کار کردم.»

    فیلم «دراپ» اکران جهانی خود را شروع کرده است.

    Ver video "«تئوری همه چیز»، فیلمی درباره دوران جوانی استیون هاوکینگ، فیزیکدان مشهور بریتانیایی"

  • قهرمان ماتریکس از مستندسازی و تجربه هایش در فیلمسازی می گوید

    کیانو ریوز، هنرپیشه کانادایی در جشنواره فیلم لومیر شهر لیون فرانسه حضور یافت. کیانو ریوز این فیلم را در سال ۲۰۱۲ میلادی ساخت که خود راوی آن است. در این مستند او نظر کارگردانان سرشناس سینما، چون جیمز کامرون، دیوید فینچر، دیوید لینچ، جرج لوکاس و مارتین اسکورسیسی را درباره گذر از فیلمبرداری ۳۵ میلیمتری به دیجیتال در صنعت فیلمسازی جویا می شود.

    او می گوید: «من برای ساخت فیلم «در کنار هم» این پرسش را از خود پرسیدم که آیا فیلم بعنوان یک واسطه از بین خواهد رفت؟ آیا این پایان فیلم است؟ آیا همه چیز در رابطه با ساخت فیلم، فیلم هایی که از سال ۱۹۹۳ در آنها شرکت کرده ام، دیگر وجود نخواهد داشت؟ آیا همه چیز دیجیتالی می شود؟ برای من این یک تحول است، یک انقلاب. به چه چیزی دست پیدا می کنیم و چه چیزی را از دست می دهیم.»

    « در کنار هم » درباره نقاط قوت و ضعف سینمای نگاتیو و سینمای دیجیتال است. مارتین اسکورسیزی و کریستوفر نولان معتقدند که در این میان بعضی از جنبه های هنر سینما از دست رفته است، اما دیوید فینچر و استیون سودربرگ نظر کاملا متفاوتی دارند.

    کیانو ریوز که دوستدار ورزش های رزمی است، سال گذشته فیلم رزمی «مرد تای چی» را ساخت. این اولین فیلم او در نقش کارگردان بود. او درباره تجربه مستندسازی می گوید: «شانس آوردم که فیلم مرد تای چی را پس از کار با کریس در فیلم «درکنار هم» ساختم. درباره کار با دوربین بسیار آموختم، دنبال چه باشم، چه معنایی برای فیلمم دارد و پس از فیلمبرداری هم...چه کاری انجام می دهد، چه عکس العملی دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد. ساخت فیلم مستند برایم مانند مدرسه فیلمسازی بود.»

    داستان «مرد تای چی» در پکن روی می دهد و درباره یک رزمی کار جوان است که مهارت هایش او را در موقعیت ها و فرصت های جدید قرار می دهد. «تایگر چن» یکی از بازیگران تیم بدلکاری فیلم ماتریکس نقش قهرمان فیلم را بازی می کند و ریوز هم در نقش ضد قهرمان فیلم ظاهر می شود.

    کیانو ریوز درباره ساخت فیلم می گوید: «می خواهم داستان های مختلف تعریف کنم و بخشی از آن باشم. می خواهم این کار را به روش های مختلف انجام دهم و شوق و احساساتم را دنبال کنم و الهام بگیرم. و خود نیز الهام بخش باشم.»

    فیلم جدید کیانو ریوز یک فیلم حادثه ای است و «جان ویک» نام دارد و اواخر سال جاری میلادی به روی اکران می رود. او می گوید: «جان ویک یک فیلم خوب حادثه ای، تر و تازه و سرگرم کننده است. اما فقط حادثه ای نیست، کمی طنز، قلب و روح هم در خود دارد. فقط به شیوه ای متفاوت بیان شده است. شب خوبی را با مشاهده آن می گذرانید.»

    در پنجاه سالگی هم کیانو ریوز هواداران بسیاری دارد که در موسسه لومیر، جایی که سینما اختراع شد، برای دیدن او حضور داشتند.

    فرد پونسار، خبرنگار یورونیوز که در موسسه لومیر حضور داشت، می گوید: «کیانو ریوز یکی از مهمانان متعدد جشنواره لومیر بود، جشنواره ا
    ی که از کل تاریخ سینما، از فیلم های صامت گرفته تا فیلم های پرفروش قدردانی می کند. امسال پدرو آلمودووار جایزه لومیر ۲۰۱۴ را دریافت می کند.»

    Ver video "قهرمان ماتریکس از مستندسازی و تجربه هایش در فیلمسازی می گوید"

  • Mera Iqbal 1: Shehed Ki Makhee - میرا اقبال۱: شہد کی مکھی

    Uncollected poem from Allama Iqbal written for children in early 20th Century. \r
    \r
    This audio and animation is part of Mera Iqbal 1 (recommended for students of Grade 4) in a set of educational books and multimedia jointly produced by Educational Resource Development Centre (ERDC) and Iqbal Academy Pakistan in 2008.\r
    \r
    Singers: Sumera Shahzad; Music: Khadim Husain; Animation: Syed Hasan Ashraf. Subject Consultant: Ahmed Jawaid; Supervision: Muhammad Suheyl Umar; Released in Mera Iqbal CD-1 (For students of Grade 1). Copyright Iqbal Academy Pakistan ()\r
    \r
    شہد کی مکھی\r
    \r
    اس پھول پہ بیٹھی کبھی اس پھول پہ بیٹھی\r
    بتلاوء تو کیا ڈھونڈتی ہے شہد کی مکھی\r
    کیوں آتی ہے کیا کام ہے گلزار میں اس کا\r
    یہ بات جو سمجھاوء تو سمجھیں تمہیں دانا\r
    چہکارتے پھرتے ہیں جو گلشن میں پرندے\r
    کیا شہد کی مکھی کی ملاقات ہے ان سے\r
    عاشق ہے قمری پہ کہ بلبل کی ہے شیدا\r
    یا کھینچ کے لاتا ہے اسے سحر کا چسکا\r
    دل باغ کی کلیوں سے تو اٹکا نہیں اس کا؟\r
    بھاتا ہے اسے ان کے چٹخنے کا تماشا\r
    سبزے سے ہے کچھ کام کہ مطلب ہے صبا سے\r
    یا پیار ہے گلشن کے پرندوں کی صدا سے؟\r
    بھاتا ہے اسے پھول پہ بلبل کا چہکنا\r
    یا سرو پہ بیٹھے ہوءے قمری کا یہ گانا؟\r
    پیغام کوءی لاتی ہے بلبل کی زبانی\r
    یا کہتی ہے پھول کے کانوں میں کہانی؟\r
    کیوں باغ میں آتی ہے؟ یہ بتلاوء تو جانیں\r
    کیا لینے کو آتی ہے؟ یہ بتلاوء تو جانیں\r
    بے وجہ تو آخر کوءی آنا نہیں اس کا\r
    ہشیار ہے مکھی اسے غاافل نہ سمجھنا\r
    بے سود نہیں باغ میں اس شوق سے اڑنا\r
    کچھ کھیل میں یہ وقت گنواتی نہیں اپنا\r
    کرتی نہیں کچھ کام اگر عقل تمہاری\r
    ہم تم کو بتاتے ہیں سنو بات ہماری\r
    کہتے ہیں جسے شہد وہ اک طرح کا رس ہے\r
    آوارہ اسی چیز کی خاطر یہ مگس ہے\r
    رکھا ہے خدا نے اسے پھولوں میں چھپا کر\r
    مکھی اسے لے جاتی ہے چھتے میں اڑا کر\r
    ہر پھول سے یہ چوستی پھرتی ہے اسی کو\r
    یہ کام بڑا ہے اسے بے سود نہ جانو\r
    مکھی یہ نہیں ہے کوءی نعمت ہے خدا کی\r
    ملتا نہ ہمیں شہد یہ مکھی جو نہ ہوتی\r
    اس شہد کو پھولوں سے اڑاتی ہے یہ مکھی\r
    خود کھاتی ہے اوروں کو کھلاتی ہے یہ مکھی\r
    انسان کی یہ چیز غذا بھی ہے دوا بھی\r
    قوت ہے اگر اس میں تو ہے اس میں شفا بھی\r
    رکھتے ہو اگر ہوش تو اس بات کو سمجھو\r
    تم شہد کی مکھی کی طرح علم کو ڈھونڈو\r
    یہ علم بھی اک شہد ہے اور شہد بھی ایسا\r
    دنیا میں نہیں شہد کوءی اس سے مصفا\r
    ہر شہد سے جو شہد ہے میٹھا وہ یہی ہے\r
    کرتا ہے جو انسان کو دانا وہ یہی ہے\r
    یہ عقل کے آءینے کو دیتا ہے صفاءی\r
    یہ شہد ہے انسان کی مکھی کی کماءی\r
    سچ سمجھو تو انسان کی عظمت ہے اسی سے\r
    اس خاک کے پتلے کو سنوارا ہے اسی نے\r
    پھولوں کی طرح اپنی کتابوں کو سمجھنا\r
    چسکا ہو اگر تم کو بھی کچھ علم کے رس کا

    Ver video "Mera Iqbal 1: Shehed Ki Makhee - میرا اقبال۱: شہد کی مکھی"

  • چگونه به کودکان بیاموزیم جرأت خطا کردن داشته باشند؟

    برخی کودکان آنقدر از اشتباه می ترسند که حتی از آزمودن چیزهای تازه فرار می کنند. آموزگار چگونه می تواند به آنها کمک کند از اشتباه خود درس بگیرند و دوباره تلاش کنند؟ در این برنامه جهان دانش نگاهی می اندازیم به سه روش آموزشی در بریتانیا، مکزیک و ایتالیا که دانش آموزان را ترغیب می کند که با آزمون و خطا بیاموزند، جرأت خطاکردن را داشته باشند و از اشتباهاتشان درس بگیرند.

    بریتانیا؛ درسهای شکست در دنیای مجازی برای زندگی واقعی

    بازیهای کامپیوتری یکی ازچیزهایی است که به کودکان می آموزد خطا کردن بخشی از فرایند یادگیری است. زیرا در آنها اشتباه کردن فرصتی است برای آزمودن. کسی که بازی کامپیوتری می کند اگر هم بار اول اشتباه کند به تلاش ادامه می دهد.

    استیو هریس مشاور آموزشی موسسه «Wellbeing Education» عاشق بازیهای کامپیوتری است. وی اصول این بازی را درآموزش بکار می برد.

    هریس، دو الی سه بار جلسه ماهانه با آموزگاران دارد و با استفاده از بازیهای ویدئویی آنها را با ابزارهایی آشنا می کند که می توان برای بهره گرفتن از اشتباهات به کار برد. از نظر او نکته اصلی برای تبدیل اشتباه به تجربه مثبت، انگیزه دادن است.

    تفاوت بین شکست در دنیای واقعی و شکست در دنیای مجازی چیزی است که آموزگارها در کلاس همیشه شاهد هستند. کودکان خطر نمی کنند چون شکست در برابر دیگران رخ می دهد و آنها را دچار حس شرمندگی می کند.

    در نهایت مهم این است که دانش آموز بیاموزد شکست در دنیای واقعی به این معنی نیست که بازی تمام شده است.

    مکزیک؛ آموختن خطا کردن از طریق هنر

    در شهر مریدای مکزیک اشتباه کردن زیباست. در آموزشگاه آبلا (Habla) دانش آموز زبان را با امتحان یاد نمی گیرد، بلکه تلاش می کند اثری هنری خلق کند.

    کرت ووتون، یکی از مؤسسان آموزشگاه آبلا، یکی از هواداران پروپاقرص خطر کردن و آزمودن در آموزش است. در اینجا هر نوع نقص و اشتباه رواست. زیرا گامی ضروری برای رسیدن به موفقیت است. به همین دلیل از دانش آموز انتظار نمی رود که همیشه موفق باشد.

    در این کلاس درس، دانش آموز واژه ها و دستور زبان را از حفظ نمی کند، بلکه درگیر اجرا می شود. خطا کردن، تنبیهی در پی ندارد، بلکه فرصتی است برای یادگیری. نقش آموزگار در این میان، راهنمایی دانش آموز طی این فرآیند است. معلم به او می گوید که لازم نیست شعری که می نویسد معنی مشخصی بدهد، بلکه می تواند ابهام داشته باشد.

    دانش آموزان نظراتشان را به یکدیگر می گویند تا معلوم شود چه چیزهایی اشتباه است یا می تواند بهتر شود. این محیط هنری به آنها امکان می دهد به جای اینکه نگرانی های کوتاه مدت شبیه به امتحان داشته باشند درگیر پروژه های پیچیده و چند لایه شوند.

    در اینجا این دانش آموزان جوان خلاقیتشان را با نوشتن شعر هایکو بهتر می کند. نوشتن هایکو هیچ قاعده ای ندارد و دنیایی از امکان را در برابر آنها قرار می دهد. دانش آموزان بعد از آزمودن ترکیبهای مختلف و گفتگو در مورد چند پیش نویس، بالاخره هایکویی را که از همه بیشتر می پسندند انتخاب می کنند.

    ایتالیا؛ باخت در فوتبال چه درسهایی برای زندگی دارد؟

    می توانیم از خطاها و حتی شکستهایی که در زمان وقوع، فاجعه بار به نظر می آمدند، درس بگیریم و آنها را به تجربه های مثبت تبدیل کنیم.

    بازیکنان تیم فوتبال موسوم به «اکسلسیور» (Excelsior) در بولزانو ایتالیا سعی می کنند ببینند اشتباه در زمین فوتبال چگونه می تواند درس های گرانبهایی برای زندگی داشته باشد.

    این تیم در چارچوب انجمن «لا استرادا دِر وِگ» (جاده)( LA STRADA DER WEG ) شکل گرفته است که به ورزش بعنوان راهی برای بهتر کردن کیفیت زندگی نگاه می کند. در بازی فوتبال کودکان اصول برابری، رعایت عدالت، احترام و پذیرش همگانی را می آموزند و به دیگران هم یاد می دهند، حتی اگر بازی را ببازند.

    بازیکنان این تیم با یادآوری خطاهای خود لبخند می زنند، زیرا این خطاها باعث شده آنها یاد بگیرند ارزش یک بازی در نتیجه نهایی نیست، بلکه در روندی است که طی آن به نتیجه رسیده اند. مهم این است که تمام تلاش شان را کرده اند و قواعد را هم زیر پا نگذاشته اند. این درسی است که در زندگی واقعی نیز اعتبار دارد.

    در دنیای فوتبال این تیم برخلاف جریان غالب حرکت کرده و پدیده ای رسانه ای شده است. هدف آنها برنده شدن نیست. آنها قهرمان شکست در زمین هستند و البته قهرمان بازی جوانمردانه. بازیکنهای این تیم به خاطر شوق و حس تعهدشان به تیم، معروفیت رسانه ای پیدا کرده اند. مهارت بازیکن ها شرط عضویتشان در تیم نیست و هیچ بازیکنی بازیکن ذخیره نیست. همه، بازیکن اصلی هستند، چه خوب بازی کنند چه بد. کوچکترین بهبود در بازیِ هر بازیکن، برای تیم حکم پیروزی در زمین را دارد.

    Ver video "چگونه به کودکان بیاموزیم جرأت خطا کردن داشته باشند؟"

Esta Pagina participa en el Programa de Afiliados de Amazon EU y Amazon Services LLC, un programa de publicidad para afiliados diseñado para ofrecer a sitios web un modo de obtener comisiones por publicidad, publicitando e incluyendo enlaces a Amazon.es y Amazon.com

Utilizando el siguiente enlace podrás encontrar una página en la que se muestra la política de privacidad de esta web. Puedes usar el siguiente enlace para ver nuestras normas de uso. Si encuentras algún contenido inadecuado, puedes denunciarlo utilizando el siguiente enlace. Haciendo click en el siguiente enlace puedes ver el Aviso Legal de este sitio web.

Utilizamos cookies para medir y analizar el tráfico de este sitio web. Más información.