Videos relacionados con سوپر دختر 18 لخت

Informaciona

Comparte y descubre información

  • سوئد؛ جستجوی دختر ناپدید شده

  • دختر شایسته جهان برگزیده شد

    خبر کوتاه
    تاج دختر شایسته جهان، امسال بر سر دانشجویی ۲۲ساله از کلمبیا نشست. پائولینا وگا که در رشته بازرگانی تحصیل می کند توانست در دور نهایی این رقابت، دخترانی از هلند، اوکراین و جامایکا را پشت سر بگذارد.

    Ver video "دختر شایسته جهان برگزیده شد"

  • بازگشایی سوپر مارکت یهودیان در پاریس، دو ماه پس از حمله اسلامگرایان تندرو

    سوپر مارکت یهودی کوشر، که از هشتم ژانویه به دلیل حمله و گروگانگیری آمدی کولیبالی، یک اسلامگرای تندرو تعطیل شده بود، سرانجام پس از دو ماه تعطیلی بازگشایی شد.

    حادثه حمله به این فروشگاه منجر به مرگ چهار یهودی و همچنین شخص گروگانگیر شد.

    کارکنان اصلی کوشر که در زمان حمله مشغول کار بودند، به دلیل شوک حاصل از این حادثه، برای کسب بهبودی کامل، همچنان در مرخصی بسر می برند، به همین دلیل این فروشگاه با کادری جدید آغاز به کار کرده است.

    یکی از مشتریان می گوید: «من در زمان حمله اینجا بودم و داشتم سوار ماشینم می شدم. کولیبالی درست روبروی من بود. من به خانه برگشتم و ۴۵ دقیقه بعد هنگامیکه تلویزیون تماشا می کردم، فهمیدم چه اتفاقی افتاده است. امروز دوباره به اینجا آمدم زیرا بازگشایی این مکان و حفظ نام آن، کار مهمی بود.»

    یکی دیگر از مشتریان نیز می گوید: «امروز یک روز نمادین است و راهی است برای فرستادن این پیام به افرادی که دست به چنین اقدامی زدند و یا افرادی که می خواهند کارهایی مشابه انجام دهند، اینکه آنها پیروز نخواهند شد.»

    برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه نیز به همراه یکی از مالکان سوپر مارکت د

    Ver video "بازگشایی سوپر مارکت یهودیان در پاریس، دو ماه پس از حمله اسلامگرایان تندرو"

  • اسرائیل: عضو حماس یک دختر خردسال را کشت

    پلیس اسرائیل می گوید جوان فلسطینی که «عضو حماس» بوده با خودروی خود به افراد حاضر در یک ایستگاه قطار شهری در بیت المقدس حمله کرده است که در نتیجه آن، یک دختر خردسال سه ماه کشته و هشت تن زخمی شده اند.

    عامل حمله جوانی ۲۱ ساله است که به گفته خانواده اش به تازگی و پس از سپری کردن محکومیتی ۱۸ ماهه از زندانی در اسرائیل آزاد شده است. پلیس اسرائیل گفته وی را که قصد فرار از محل داشته به ضرب گلوله کشته است.

    پدربزرگ دختر خردسالی که در این حمله کشته شد با صدایی لرزان و بغض آلود به خبرنگاران گفت که همسر و دخترش در زمان حادثه در هواپیما به مقصد نیویورک بوده اند و نخستین خبری که به محض ورود به دستشان خواهد رسید این است که فرزندی که مدتها انتظارش را می کشیدند ناگهان درگذشته است.

    در پی این حمله، پلیس به فرمان نخست وزیر اسرائیل تدابیر امنیتی شدیدی را در نظر گرفت که در نتیجه آن درگیری هایی بین نیروهای پلیس و فلسطینیان محله سلوان در بیت المقدس شرقی رخ داد.

    Ver video "اسرائیل: عضو حماس یک دختر خردسال را کشت"

  • کارت بانکی شاید ربایندۀ دختر آمریکایی را بدام اندازد

    خبر کوتاه

    اف بی آی آمریکا بدنبال مردی است که کارلشا فریلند گیتر ۲۲ ساله را از خیابانی تاریک در فیلادلفیا ربود. تصویر رباینده به هنگام استفاده از کارت بانکی کارلشا در مریلند توسط دوربین مدار بسته ثبت شده است. برای اطلاعاتی که به دستگیری این آدم ربا منجر شود ۱۵ هزار دلار جایزه تعیین شده است.

    Ver video "کارت بانکی شاید ربایندۀ دختر آمریکایی را بدام اندازد"

  • آزادی دو دختر جوان ایتالیایی ربوده شده در سوریه

    دولت ایتالیا از آزادی دو دختر جوان 20 و 21 ساله ایتالیایی ربوده شده در سوریه خبر داد.

    بنابر گزارشها، گرتا و وانسا، حدود پنج ماه پیش در روستایی در نزدیکی حلب ربوده شده بودند.

    این دو دختر جوان در زمینه کمکهای بشر دوستانه از جمله آب رسانی و بهداشت فعالیت داشتند.

    این دو نفر احتمالا توسط جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه ربوده شده بودند.

    این گروه مشارکت ایتالیا در ائتلاف علیه داعش را دلیل ربودن این دو دختر جوان اعلام کرده بود.

    برخی گزارشها از پرداخت دوازده میلیون یورو توسط دولت ایتالیا برای آزادی این افراد حکایت دارد.

    Ver video "آزادی دو دختر جوان ایتالیایی ربوده شده در سوریه"

  • چهارمین وارث تاج و تخت بریتانیا یک دختر است

    فرزند دوم، پرنس ویلیام، نوه ملکه بریتانیا یک دختر است. کیت میدلتون، دوشس کمبریج شنبه در بیمارستان سنت مریز، همانجایی که خود شاهزاده ویلیام بدنیا آمد، دومین فرزندش را بدنیا آورد.

    بیمارستان سنت مریز محل تولد جورج، فرزند اول این زوج سلطنتی هم بود که در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۳، درست بیست و یک ماه پیش زاده شد.

    نوزاد خاندان سلطنتی بعد از چارلز، پسر ملکه الیزابت و نوه اش ویلیام و برادرش جورج، چهارمین وارث پادشاهی در بریتانیا خواهد بود.

    Ver video "چهارمین وارث تاج و تخت بریتانیا یک دختر است"

  • پاسخ سرد مرکل، دختر نوجوان را به گریه انداخت

    عدم همدلی و سردی صدراعظم آلمان در برابر یک نوجوان مهاجر فلسطینی باعث خشم کاربران اینترنتی شده است.

    آنگلا مرکل به مدرسه ای در آلمان رفته بود تا با دانش آموزان درباره موضوع “ چگونه در آلمان بهتر زندگی کنیم” صحبت کند که ناگهان از سوال یک دختر مهاجر فلسطینی غافلگیر شد.

    ریم، یکی از دانش آموزان این مدرسه به صدراعظم آلمان اوضاع سخت و پیچیده خانواده اش را شرح داد تا شاید شخص اول مملکت به کمک آنها بیاید.

    وی گفت: “اخیرا با مشکلات زیادی روبرو شده ایم چرا که خانواده ام را آلمان می خواهد اخراج کند. احساس بسیار بدی دارم، به مدرسه که می روم، این موضوع را معلمان و دانش آموزان شاهد هستند.”

    پاسخ صدراعظم آلمان اما رنگی از امید و همدلی برای دختر نوجوان نداشت.

    آنگلا مرکل گفت: “می دانید که در اردوگاه فلسطینیان در لبنان هزاران نفرساکن هستند، همینطور اگر به همه کسانی که در آفریقا هستند بگوییم که به اینجا بیایند دیگر نمی توانیم چیزی را مدیریت کنیم. این چالش ماست، باید تصمیم سریعی پیش از اخراج هر کدام از مهاجران غیرقانونی در خاک آلمان بگیریم، اما به هر ترتیب می دانیم که عده ای زیادی ناگزیر باید ای

    Ver video "پاسخ سرد مرکل، دختر نوجوان را به گریه انداخت"

  • شکایت یک دختر جوان ژاپنی در هند بدلیل "تجاوز"

    یک دختر بیست ساله ژاپنی بدلیل آنچه که تجاوز یک راهنمای جهانگردان به او عنوان شده به پلیس هند شکایت کرده است.

    بنابه گفته این دختر جوان، این راهنمای جهانگردان پس از آن که به او پیشنهاد داده تا شهر را سوار بر موتور به او نشان داده و سپس به محل اقامتش بازگرداند، به او در یک جای متروکه تجاوز کرده است.

    این دختر جوان همچنین مدعی شده که این فرد به او غذای آلوده به مواد مخدر پیشنهاد داده است.

    پلیس جایپور واقع در شمال هند که این اتفاق در آن روی داده، تحقیقات در این باره را آغاز کرده است.

    بروز تجاوزهای مکرر به زنان طی چند سال گذشته در هند باعث برانگیخته شدن اعتراضات گسترده در این کشور شده است.

    Ver video "شکایت یک دختر جوان ژاپنی در هند بدلیل "تجاوز""

  • مسمومیت بیش از سیصد دانش آموز دختر در افغانستان

    بیش از سیصد دانش آموز دختر و آموزگار در ولایت هرات در افغانستان روز دوشنبه در پی مسمومیت روانه بیمارستان شدند. این مسمومیت بر اثر استنشاق نوعی گاز پیش آمده و برای پنجمین بار طی بیش از ده روز گذشته روی می دهد.

    به گفته شاهدان عینی، این دختران دچار مشکلات تنفسی شده اند. بس گل، دختر چهارده ساله ای که دچار این مسمویت شده می گوید: «در کلاس بودیم که یکی از استادان آمد و گفت گاز پخش شده. ما بیرون رفتیم و چند دقیقه بعد وضع مان بدتر شد و بعد هم ما را به بیمارستان آوردند.»

    گرچه علت و عامل انتشار این گاز هنوز مشخص نشده اما نگرانی های زیادی را در بین مردم و مقام های محلی برانگیخته است. سخنگوی والی ولایت هرات این حادثه را کار دشمنان مردم افغانستان خوانده است.

    تحصیل دختران و زنان در دوره حاکمیت طالبان بر افغانستان (از ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱) ممنوع شد. در پی آن، گرچه این ممنوعیت برداشته شد اما همچنان مشکلات و محدودیتهایی بر سر راه تحصیل دختران است.

    Ver video "مسمومیت بیش از سیصد دانش آموز دختر در افغانستان"

  • پلیس بریتانیا نگران پیوستن سه دختر جوان به داعش است

    خدیجه سلطانه ۱۶ ساله و شمیمه بَگم ۱۵ ساله به همراه دوست دیگر خود لندن را ظاهراً با هدف پیوستن به گروه های افراطی در سوریه ترک و وارد ترکیه شده اند.

    والدین سومین دختر جوان ترجیح داده اند نام دخترشان بر عموم فاش نشود. این دختران آخرین بار صبح روز سه شنبه دیده شده اند. دوست دیگر مشترک آنها در ماه دسامبر به سوریه رفته است.

    پلیس بریتانیا این دختران دانش آموز را بواسطه سن و سالشان «به شدت آسیب پذیر» می خواند. ریچارد والتون، رئیس واحد ضدترور پلیس متروپولیتن بریتانیا می گوید:«نمی دانیم چرا آنها چنین تصمیمی گرفته اند. آیا رسانه های جمعی آنها را به این سمت سوق داده است یا با تماس رو در رو متقاعد شده اند. هنوز نمی دانیم...»

    وی می افزاید:«برخورد تروریست های دولت اسلامی با زنان و دختران خوفناک است. این دختران در سوریه در خطرند. بنابراین اگر آنها هنوز در استانبول باشند و امکان بازگرداندنشان وجود داشته باشد، می توان هنوز آنها را از خطر حفظ کرد.»

    یکی از مسئولان مدرسه این دختران در لندن گفته است باور ندارد که آنها به افراط گرایی رو آورده اند و می خواهند وارد سوریه شوند.

    گمان می رود بیش از

    Ver video "پلیس بریتانیا نگران پیوستن سه دختر جوان به داعش است"

  • اوکراینی ها از دختر تاتار کریمه به گرمی استقبال کردند

    جمالا، خوانندۀ اوکراینی که جایزۀ یوروویژن امسال را با ترانه ای دربارۀ کوچ اجباری تاتارها از کریمه از رقبای خود ربود، شامگاه یکشنبه در فرودگاه کی یف مورد استقبال تعداد زیادی از مقامات رسمی و مردم قرار گرفت.

    دهها خبرنگار در انتظار این خوانندۀ اوکراینی بودند و همزمان، صدها نفر از مردم نیز برای دیدار با جمالا خود را به بخش میهمانان رسانده بودند.

    ترانه ای که جمالا در یوروویژن امسال اجرا کرده، خشم کرملین و مقامات کریمه را برانگیخته است. نمایندگان دومای روسیه انتخاب وی را سیاسی دانسته و خواستار تحریم یوروویژن ۲۰۱۷ شده اند.

    رفعت چوباروف، رئیس مجلس ملی تاتارهای کریمه می گوید: «این پیروزی نه فقط برای کریمه و تاتارهای این منطقه بلکه برای کل اوکراین ارزشمند است. حالا همۀ دنیا وضعیت اوکراین را فهمیده است و برای این از جمالا سپاسگزاریم.»

    جمالا نام ۱۹۴۴ را برای ترانۀ فینال یوروویژن ۲۰۱۶ برگزیده بود، ترانه ای که به کوچ اجباری تاتارهای کریمه در این سال به دستور استالین اشاره دارد.

    The Grand Final of Eurovision 2016 is on Saturday!
    Vote for Jamala!
    Vote for Ukraine!
    #21 in the Finalhttps://t

    Ver video "اوکراینی ها از دختر تاتار کریمه به گرمی استقبال کردند"

  • دختر ویتنی هیوستون با مرگ دست و پنجه نرم می کند

    آخرین گزارشها از وضعیت بابی کریستینا براون، تنها دختر ویتنی هیوستون ستاره فقید موسیقی پاپ، که شش روز پیش در وان حمام خانه اش در جورجیا یافت شد، حکایت از آن دارد که او همچنان با مرگ دست و پنجه نرم می کند.

    برخی گزارشها نیز از مرگ مغزی این دختر جوان بیست و یک ساله حکایت دارد ولی بابی براون، پدر او این خبر را تکذیب کرده است.

    ویتنی الیزابت هیوستون، مادر کریستینا که خواننده سبک پاپ، بازیگر، تهیه کننده فیلم و مدل آمریکایی بود، در فوریه سال 2012 در هتل هیلتون بورلی هیلز در کالیفرنیا در سن چهل و هشت سالگی درگذشت.

    علت مرگ او، خفگی در وان حمام اعلام شد. وی قبل از از حادثه، مواد مخدر از جمله کوکایین مصرف کرده بود.

    Ver video "دختر ویتنی هیوستون با مرگ دست و پنجه نرم می کند"

  • تصاویر جدید از سه دختر بریتانیایی مظنون به پیوستن به داعش

    تلویزیون ترکیه تصاویر جدیدی از سه دختر بریتانیایی که احتمالا به داعش پیوسته اند منتشر کرد.

    این تصاویر نشان می دهد که این سه دختر در منطقه اسنلر استانبول در اتوبوسی سوار شدند که به مقصد شانلی اورفه در جنوب شرقی ترکیه می رفت.

    به نظر می رسد این سه نفر توانسته اند از طریق همین شهر وارد سوریه شوند.

    دو تن از این سه دختر 15 سال و نفر سوم شانزده سال سن دارد. این سه نفر مدتی پیش بدون هیچ مانعی از طریق فرودگاه گتویک لندن به استانبول ترکیه رفتند تا احتمالا به داعش بپیوندند.

    این در حالیست که بر اساس مقررات بین المللی سفر هوایی افراد زیر شانزده سال باید با همراهی یک بزرگسال یا تحت نظارت شرکت هواپیمایی باشد.

    به همین دلیل خطوط هوایی ترکیه و دولت بریتانیا به دلیل قصور مورد انتقاد قرار گرفته اند.

    Ver video "تصاویر جدید از سه دختر بریتانیایی مظنون به پیوستن به داعش"

  • دختر بریتانیایی در پرش بانجی از پلی در گرانادای اسپانیا جان باخت

    یک دختر ۲۳ ساله بریتانیایی روز سه شنبه در پرش بانجی از پل لانخارون در گرانادای اسپانیا جان باخت.

    این حادثه در برابر چشمان یکی از اقوام قربانی روی داده است.

    جزئیات این حادثه هنوز منتشر نشده اما به گفته سخنگوی پلیس گرانادا حادثه احتمالا ناشی از انتخاب طناب نامناسب بوده است.

    Ver video "دختر بریتانیایی در پرش بانجی از پلی در گرانادای اسپانیا جان باخت"

  • استعفای اجباری افسر پلیس بدنبال رفتار خشن علیه دختر جوان سیاهپوست در تگزاس

    اریک کیسبولت، پلیس آمریکایی که رفتار خشونت آمیزی با یک دختر جوان سیاهپوست در شهر مک کینی تگزاس داشت مجبور به استعفا شد.

    رئیس پلیس این شهر در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن ابراز تأسف از این عمل به خبرنگاران گفت:
    “می خواهم به مردم بگویم که رفتار کیسبولت، انطور که در ویدئوی کنار استخر عمومی دیدیم، قابل دفاع نیست. پلیس های ما، آموزش ما، عملکرد ما از این رفتار حمایت نمی کند. او از کنترل خارج شده بود و همانطور که ویدئو نشان می دهد هنگام حادثه بر خودش کنترل نداشت.”

    ویدئو نشان می دهد که چگونه این پلیس دختر جوان سیاهپوستی را بر زمین می کشد و معترضان را با اسلحه تهدید می کند.

    به گفته پلیس، دخالت آنان در جشنی که کنار استخر برگزار شده بود بنا به درخواست برپاکنندگان جشن صورت گرفته است اما شاهدان می گویند که رفتار پلیس نژاد پرستانه بوده و جوانان سیاهپوست را در این مهمانی هدف قرار داده است.

    بدنبال بدرفتاری نامتناسب پلیس، روز سه شنبه صدها تن از اهالی تگزاس که عمدتاً سیاهپوست بودند در تظاهراتی اعتراضی برگزار کردند و خواستار اخراج پلیس خطاکار شدند.

    علیرغم پیگیری ها و اعتراض ها در ماههای اخیر موارد

    Ver video "استعفای اجباری افسر پلیس بدنبال رفتار خشن علیه دختر جوان سیاهپوست در تگزاس"

  • ترکیه: قاچاقچی سه دختر بریتانیایی که به سوریه رفتند را دستگیر کردیم

    مقام های ترکیه اعلام کردند فردی را که به سه دختر دانش آموز بریتانیایی کمک کرد تا از طریق ترکیه به خاک سوریه رفته و به داعش بپیوندند دستگیر کرده اند.

    تصاویری که خود این فرد با تلفن همراه ضبط کرده و در رسانه های ترکیه منتشر شده است، وی را در حال کمک کردن به این سه دختر نشان می دهد.

    مقام های بریتانیا گفته بودند که آنها روز هفدهم فوریه با هواپیما عازم استامبول شده اند.

    مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در این باره گفت: «افرادی هستند که برای هر دو طرف کار می کنند. افرادی که برای سازمان های اطلاعاتی کار می کنند. به عنوان مثال، فردی که اخیرا به سه دختر بریتانیایی برای رفتن به سوریه کمک کرد، برای دستگاه اطلاعاتی یکی از کشورهای ائتلاف ضد داعش فعالیت می کند. او شهروند آن کشور نیست، شهروند سوریه است اما برای یک کشور عضو ائتلاف کار می کند.»

    وزیر خارجه ترکیه افزوده است که این کشور، یک کشور اروپایی و یا آمریکا نیست.

    انگیزه این فرد که به عنوان جاسوس دوجانبه معرفی شده هنوز روشن نشده است.

    از سرنوشت این سه دختر پانزده و شانزده ساله لندنی نیز هیچ خبری در دست نیست.

    Ver video "ترکیه: قاچاقچی سه دختر بریتانیایی که به سوریه رفتند را دستگیر کردیم"

  • ادای احترام به کشته شدگان گروگانگیری سال گذشته در پاریس

    شماری از مردم پاریس در اولین سالگرد حادثه گروگانگیری در یک سوپر مارکت یهودی، در این مکان جمع شدند.

    سال گذشته و فقط چند روز پس از حادثه تیراندازی در دفتر مجله شارلی ابدو، یک جوان مسلمان فرانسوی، حاضران در یک سوپر مارکت را برای چند ساعت گروگان گرفت.

    مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، از جمله مقامهای دولتی حاضر در این جمع بود.

    ساعاتی قبل از این تجمع، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در مراسم بزرگداشت دیگری در شهر پاریس شرکت کرده بود. در این مراسم از لوح یادبودی که به یاد مامور پلیس کشته شده در جریان گروگانگیری سال گذشته ساخته شده بود پرده برداری شد.

    در جریان این گروگانگیری پنج نفر از جمله فرد گروگانگیر کشته شدند.

    Ver video "ادای احترام به کشته شدگان گروگانگیری سال گذشته در پاریس"

  • دختران بریتانیایی از دست داعش گریخته اند

    منابع خبری نزدیک به وزارت کشور بریتانیا می گویند سه دختر تبعۀ این کشور که به داعش پیوسته اند، از دست این گروه گریخته اند. وزارت کشور بریتانیا با اعلام این خبر، به مکان کنونی این سه دختر نوجوان بریتانیایی و یا اجازۀ بازگشت آنها به کشور اشاره ای نکرده است.

    این سه دختر پانزده و شانزده ساله، در ماه فوریه (اسفند) از طریق ترکیه، خود را به شهر “رقه” در سوریه رسانده اند. پلیس مرزی ترکیه چندی بعد از اعلام این خبر از سوی پلیس بریتانیا اعلام کرد فردی که این سه دختر را به سوریه برده، دستگیر کرده است.

    به گزارش شبکۀ «اسکای نیوز»، روز پنجم ماه مه نیز یک وبلاگ نویس عراقی از کنترل تمامی ایست بازرسی های مناطق تحت نفوذ داعش در جستجوی این سه دختر خبر داده بود. این وبلاگ نویس در صفحه خود نوشته بود که این سه دختر به ازدواج اعضای داعش در آمده بوده اند.

    از زمان استقرار دولت اسلامی در عراق و سوریه توسط داعش، صدها نفر از اتباع اروپایی به این گروه اسلامگرای افراطی پیوسته اند. تعدادی از زنان و دختران نیز برای ازدواج با اعضای این گروه و یا پیوستن به جهاد نکاح که از زمان آغاز بحران سوریه شایع شده، خود را به ع

    Ver video "دختران بریتانیایی از دست داعش گریخته اند"

  • تظاهرات مردم ترکیه در اعتراض به خشونت علیه زنان

    صدها نفر روز یکشنبه در شهر استانبول ترکیه در اعتراض به قتل یک دختر و خشونت علیه زنان تظاهرات کردند.

    این دختر بیست ساله دانشجو روز یازدهم فوریه در مسیر بازگشت به خانه مورد تجاوز قرار گرفت و سپس به قتل رسید.

    یکی از کسانی که در تظاهرات شرکت کرده بود می گوید: «ما اینجا جمع شدیم تا نگذاریم دختران مورد قتل و خشونت خانگی قرار بگیرند.»

    فرد دیگری می گوید: «من مخالف هرگونه خشونت و آزار جنسی علیه جوانان و دخترانمان هستم.»

    پس از قتل این دختر جوان، وی به نماد اعتراض به خشونت علیه زنان تبدیل شد و مردم ترکیه بارها با حضور در خیابان ها خشم خود را از خشونت جنسی ابراز کردند.

    Ver video "تظاهرات مردم ترکیه در اعتراض به خشونت علیه زنان"

  • قربانی حملۀ یهودی افراطی به رژه همجنسگراها در اروشلیم جان باخت

    مرگ شیرا بانکی، دختر نوجوانی که در جریان رژۀ سالانۀ همجنس گراها در اورشلیم توسط یک یهودی افراطی مورد حمله قرار گرفته بود، خشم ساکنان این شهر را برانگیخته است. در جریان حملۀ این یهودی افراطی علاوه بر این دختر ۱۶ ساله، پنج نفر دیگر نیز در اثر ضربات چاقو مجروح شدند. این دختر نوجوان روز یکشنبه در اثر جراحات ناشی از این حمله جان باخت اما حال دیگر مصدومان مناسب گزارش شده است.

    بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل در واکنش به مرگ این نوجوان یهودی در سخنانی گفت: «شیرا دختر شجاعی بود، او در دفاع از حق زندگی انسان ها با هر تفکری و در امنیت دفاع می کرد و برای همین توسط یک انسان بد به قتل رسید. این قاتل نفرت انگیز در تلاش برای تضعیف این ارزش بنیادی به شیرا و پنج نفر دیگر حمله کرده است. در جامعۀ ما این ارزش بنیادی و حقوق فردی مقدس است.»

    بنیامین نتانیاهو همچنین از مقابله با تروریسم خبر داده و تاکید کرده است با افراط گرایان یهودی مدارا نخواهد کرد.

    موشه یعلون، وزیر دفاع اسراییل نیز در همین رابطه دستور بازداشت نامحدود یهودیانی را که اقدامات تروریستی یا افراطی مرتکب می شوند، صادر کرده است. بازداشت

    Ver video "قربانی حملۀ یهودی افراطی به رژه همجنسگراها در اروشلیم جان باخت"

  • شادی هواداران خاندان سلطنتی بریتانیا در لندن

    شماری از دوستداران خانواده سلطنتی بریتانیا در برابر بیمارستان سن ماری در لندن به دنیا آمدن تازه ترین عضو این خاندان را جشن گرفتند. فرزند دوم کیت و ویلیام در بیمارستانی به دنیا آمد که دو سال پیش از این شاهزاده جورج چشم به جهان گشود.

    ماریا اسکات، شهروند هوادار خانواده سلطنتی می گوید: «من از خوشحالی حس می کنم به ماه رفته ام. به نظرم شاهزاده چارلز گفته بود که عاشق نوه ای دختر است. شاهزاده هری گفته بود که خیلی دوست دارد که ویلیام یک دختر کوچولو داشته باشد. شاهزاده جورج هم حالا یک خواهر کوچولو دارد؛ فوق العاده است. آنها حالا خانواده شان را کامل کرده اند.» کری مکلن، گردشگر استرالیایی نیز در لندن می گوید: «دختر است و این عالی است چون هر زنی و هر دختر کوچکی عاشق یک پرنسس است.»

    کاخ کنزینگتون ضمن اعلام این خبر یادآور شد که کیت ۳۳ ساله و فرزندش هر دو در سلامت به سر می برند. به دنیا آمدن دومین فرزند شاهزاده ویلیام، با برپایی رژه سنتی در برابر کاخ باکینگهام در لندن و نیز پیام افسران نیروی دریایی سلطنتی به دوک و دوشس کمبریج همراه شد.

    Ver video "شادی هواداران خاندان سلطنتی بریتانیا در لندن"

  • مرگ دست کم دو نفر در زمین لرزه نپال

    زمین لرزه ای با قدرت هفت و نه دهم در مقیاس ریشتر روز شنبه کاتماندو، پایتخت نپال در نزدیکی مرز هند را لرزند.

    در جریان این زمین لرزه دست کم دو نفر کشته و دهها تن زخمی شده اند.

    یکی از قربانیان دختر خردسالی است که در اثر افتادن یک مجسمه بر روی سرش جان خود را از دست داده است.

    فرد دوم نیز یک دختر پانزده ساله است که در هند، نزدیکی محل وقوع زلزله کشته شده است.

    به گزارش خبرگزاری رویترز دهها خانه تخریب و ساکنان آن آواره شده اند.

    Ver video "مرگ دست کم دو نفر در زمین لرزه نپال"

  • ادای احترام به دختری که برای نجات دو کودک جان باخت

    هزاران نفر در مونیخ آلمان یاد توگسه آلبایراک، دختر آلمانی ترک تبار را گرامی داشتند.

    دوهفته پیش، سه مرد صرب تباراین دختر 23 ساله را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

    وی برای نجات دو دختربچه که در دستشویی یک پارک تحت آزار و اذیت قرار گرفته بودند، با مهاجمان گل آویز شد و در اثر جراحت ناشی از ضرب و شتم جان باخت.

    یکی از کسانی برای ادای احترام به او در مقابل بیمارستانی که وی در آن فوت کرده حاضر شده، می گوید: «او از خود اخلاق، شهامت و ایستادگی نشان داد. واقعا امیدوارم که او هرگز فراموش نشود. واقعا کار خوبی نیست که مرد بر روی زن دست بلند کند. به خاطر همین من اینجا هستم.»

    یوآخیم گوک، رییس جمهوری آلمان گفت که این دختر شایسته مدال لیاقت است.

    پیش تر، هشتاد هزار نفر با امضای طوماری از مقامات آلمان خواسته بودند که از وی تقدیر کنند.

    Ver video "ادای احترام به دختری که برای نجات دو کودک جان باخت"

  • سرنوشت دختران ناپدید شده بریتانیایی در ابهام

    مقام های رسمی بریتانیا می گویند، هنوز هیچ اطلاعات دقیقی مبنی بر اینکه سه دختر دانش آموز ناپدید شده این کشور از مرزهای ترکیه گذشته و به گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش در سوریه پیوسته باشند، وجود ندارد.

    با این وجود برخی گزارش ها مبنی بر این است که یکی از این دختران با حساب کاربری خود در شبکه توییتر با دختری که سال گذشته از اسکاتلند به گروه های افراط گرا پیوسته در ارتباط بوده است.

    دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا نیز طی سخنانی در پارلمان با اشاره به اینکه مسئولیت افزایش تعداد جوانان جذب شده این کشور به گروههای رادیکال تنها وظیفه دولت نیست، تصریح کرد: «همه ما در این موارد مسئول هستیم، خانواده ها، مدارس، رهبران مذهبی و دستگاه امنیتی.»

    این سه دختر ۱۵ و ۱۶ ساله دانش آموز یکی از مدارس بنام در شرق لندن بودند. بر اساس اطلاعات به دست آمده این سه دختر یک هفته پیش با پرواز مستقیم از لندن به ترکیه سفر کرده اند.

    Ver video "سرنوشت دختران ناپدید شده بریتانیایی در ابهام"

  • درخواست ۱۵سال زندان برای شوهر خواهر پادشاه اسپانیا

    دادستانی اسپانیا خواستار مجازات ۱۵سال زندان برای ایناکی اوردانگارین، شوهر دختر کوچک پادشاه سابق این کشور شد.

    شوهر کریستینا دوبوربون دختر خوان کارلوس که شوهر خواهر پادشاه کنونی اسپانیا است متهم به اختلاس میلیون ها یورو از طریق قراردادهای مناقصه ای با دولت های منطقه ای است. از سویی دیگر کریستینا دوبوربون پس از طی مراحل بازجویی و تحقیق قضایی از اتهام فساد مالی در این پرونده ۵۰۰ صفحه ای تبرئه شد.

    در اسپانیا به جز پادشاه، اعضای خانواده سلطنتی از مصونیت قضایی برخوردار نیستند. با این همه مطرح شدن این پرونده، فرصتی برای جمهوری خواهان برای ابراز مخالفت با سلطنت مشروطه در اسپانیا فراهم آورده است.

    Ver video "درخواست ۱۵سال زندان برای شوهر خواهر پادشاه اسپانیا"

  • یک سال زندان به خاطر فندق استرالیایی

    دادگاهی در کره جنوبی دختر مدیرکل شرکت هواپیمایی «کورین ایر» را به جرم تخطی از قوانین بین المللی هوایی، به تحمل یک سال زندان محکوم کرد.

    خانم چو، پنجم دسامبر سال گذشته در جریان پرواز نیویورک به سئول، خلبان را مجبور می کند هواپیما را به پارکینگ بازگرداند و سرمهماندار را از هواپیما اخراج کند.

    دلیل این رفتار غریب خانم چو این بوده است که ظاهرا سرمهماندار حاضر نشده است به خواسته دختر مدیرکل جامه عمل بپوشاند. خانم چو مایل بوده است که فندق های استرالیایی (ماکادمیا) خود را در یک کاسه میل کند، نه در کیسه های پلاستیکی معمولی. خواسته ای نامتعارف که منجر به یک سال زندان شد.

    Ver video "یک سال زندان به خاطر فندق استرالیایی"

  • آزادی یکی از محکومان به تجاوز در هند

    یکی از کسانی که در سال ۲۰۱۲ میلادی به علت تجاوز به یک دختر جوان در هند محکوم شده بود روز یکشنبه از زندان آزاد شد.

    این فرد جوان ترین عضو گروهی بود که به این دختر تجاوز کرده بودند و در زمان ارتکاب کمتر از هجده سال سن داشته است. فرد قربانی مدتی پس از این اتفاق به علت خون ریزی داخلی در بیمارستان درگذشت.

    مادر قربانی به شدت از آزادی این فرد انتقاد کرد و از مقامات قضایی هند خواست تا وی را دوباره بازداشت کنند.

    در سال ۲۰۱۲ میلادی یک گروه از پسران جوان در داخل اتوبوس به دختر دانشجوی بیست و سه ساله حمله و تجاوز می کنند. این حادثه موجب واکنش های بسیاری در هند و سایر کشورها شد.

    تجاوز در هند به یکی از بحران های این کشور تبدیل شده است. تنها در سال ۲۰۱۴ میلادی دولت هند بیش از سی و شش هزار و هفتصد مورد تجاوز ثبت کرده است. این در حالیست که اغلب کارشناسان تعداد تجاوزها را بیش از رقم می دانند و معتقدند که اغلب قربانیان به دلیل ترس از آبرو حاضر به شکایت نیستند.

    Ver video "آزادی یکی از محکومان به تجاوز در هند"

  • تظاهرات در استانبول در اعتراض به خشونت علیه زنان

    خبر کوتاه

    دهها مرد در استانبول، با پوشیدن مینی ژوپ در یک راهپیمایی شرکت کرده و خشونت علیه زنان را محکوم کردند.

    این راهپیمایی به یاد دختر دانشجوی بیست ساله ای برگزار شد که هفته گذشته در جنوب ترکیه توسط یک راننده مینی بوس مورد تجاوز قرار گرفت و سپس به قتل رسید.

    Ver video "تظاهرات در استانبول در اعتراض به خشونت علیه زنان"

  • انتشار ویدئویی از دو گروگان ایتالیایی در سوریه

    گرتا راملی و وانسا مارتزولو، دو دختر جوان ایتالیایی که در ماه اوت در سوریه ناپدید شده بودند به تازگی در ویدئویی ظاهر شده اند که جبهه نصرت، گروه جهادی مخالف اسد، از آنها گرفته اند.

    جبهه نصرت، یکی از نزدیکترین گروه های جهادی به القاعده در سوریه، ویدئویی از این دختران منتشر کرده است که در آن دو شهروند ایتالیایی از دولت ایتالیا در خواست کمک می کنند.

    هنوز دولت ایتالیا صحت اطلاعات ویدئو را تایید نکرده است و یکی از دلایل آن ضبط ویدئو در هفدهم دسامبر و انتشار آن در شب سال نوی میلادی است.

    این دو دختر جوان برای موسسه ای خیریه ای کار می کردند که وزارت خارجه ایتالیا آن را به رسمیت نمی شناسد.

    Ver video "انتشار ویدئویی از دو گروگان ایتالیایی در سوریه"

  • جسد ملکه زیبایی هندوراس به خاک سپرده شد

    پیکرهای ملکه زیبایی هندوراس و خواهرش با حضور خانواده و دوستانشان به خاک سپرده شد.

    پلیس اجساد ماریا خوزه آلوارادو ۱۹ ساله و صوفیا، خواهر ۲۳ ساله اش را در حالی که در نزدیکی رودخانه ای در نواحی کوهستانی سانتا باربارا در غرب هندوراس دفن شده بودند پیدا کرد.

    همزمان با این مراسم، پلوتارکو روئیز دوست پسر صوفیا، مظنون به قتل این دو دختر جوان نیز تحت بازجویی قرار گرفت.

    پلیس بر این باور است که دوست پسر صوفیا، او و خواهرش را کشته و اجساد آنها را دفن کرده بود.

    این جوان پس از آن مرتکب قتل شد که دوست دختر خود را در حال رقص با فرد دیگری دیده بود.

    ماریا آلوارادو در ماه آوریل سال جاری تاج ملکه زیبایی هندوراس را به سر گذاشت. او از پنجشنبه، ۱۳ نوامبر ناپدید شده بود.

    Ver video "جسد ملکه زیبایی هندوراس به خاک سپرده شد"

  • نجات معجزه آسای یک دختربچه ده ماهه در آبهای ترکیه

    در ترکیه یک دختربچه ده ماهه که در گهواره آبی اش رها شده بود از دریا و یک کیلومتر دورتر از ساحل سر در آورد.

    گارد ساحلی این دختر خوش اقبال را نجات داد.

    والدین وی به یاد نمی آوردند که دخترشان را کجا رها کرده بودند. این دختربچه از سلامت کامل برخوردار است.

    Ver video "نجات معجزه آسای یک دختربچه ده ماهه در آبهای ترکیه"

  • بریتانیا چشم انتظار تولد دومین فرزند زوج سلطنتی

    دومین فرزند زوج سلطنتی بریتانیا شنبه پا به جهان خواهد گذاشت.

    کیت میدلتون، دوشس کامبریج و همسر شاهزاده ویلیام به بیمارستان رفته است تا دومین نتیجه ملکه الیزابت را بدنیا آورد.

    جنسیت نوزاد هنوز مشخص نشده است اما پسر و یا دختر بودن فرزند دوم زوج سلطنتی ممکن است در آینده سلطنت بریتانیا تاثیرگذار باشد.

    Ver video "بریتانیا چشم انتظار تولد دومین فرزند زوج سلطنتی"

  • رکوردی تازه پناهجویان جان باخته در دریای مدیترانه

    با پنج تابوتی که روز دوشنبه به ساحل پالرمو ایتالیا منتقل شد، تعداد پناهجویانی که در مسیر رسیدن به سواحل اروپا از دریای مدیترانه، جان باخته اند به ۲۰۰۰ نفر می رسد.

    رکوردی غم انگیز در شش ماهه اول سال ۲۰۱۵ که بیشتر از آمار قربانیانی است که در کل سال ۲۰۱۴ جانشان را در مدیترانه از دست داده اند.

    مسیر حرکت پناهجویان به جزیزه سیسیل ایتالیا، مرگبارترین مسیر مهاجرت از دریای مدیترانه به اروپا نام گرفته است.

    سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت می گوید: «متاسفانه بسیاری از مهاجران در داخل قایق ها مرده اند، بویژه مهاجران جنوب صحرای آفریقا را به اجبار در بخش موتورخانه قایق ها جای داده اند، جایی که پنجره ای وجود ندارد و آنها بسادگی بخاطر دود ناشی از موتور قایق ها مرده اند. آنها را در قسمت زیرین قایق ها جای داده اند و متاسفانه در این قسمت قایق به آنها آب نداده اند و در نهایت آنها بخاطر تشنگی نیز جانشان را از دست داده اند.»

    در یک مورد خانواده ای سوری که با پنج دختر خود آب های مدیترانه را پیموده است تنها با چهار دختر خود به ایتالیا رسید. قاچاقچیان انسان، انسولین دختر یازده ساله مبتلا به دیابت را در د

    Ver video "رکوردی تازه پناهجویان جان باخته در دریای مدیترانه"

  • گری گلیتر به اتهام تعرض جنسی محاکمه می شود

    خبر کوتاه

    گری گلیتر، آوازخوان پیشین موسیقی راک در بریتانیا روز دوشنبه برای رسیدگی به اتهامات تعرض جنسی به سه دختر نوجوان در دادگاه حاضر شد. این پرونده مربوط به دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی است. این چهره شناخته شده هنری که در هفتاد سالگی به سر می برد. تمامی اتهاماش را رد کرده است.

    Ver video "گری گلیتر به اتهام تعرض جنسی محاکمه می شود"

  • پنجاهمین سالگرد ترور مالکوم ایکس

    خبر کوتاه
    پنجاهمین سالگرد درگذشت مالکوم ایکس، از فعالان جنجالی آمریکا با حضور دختر وی گرامی داشته شد. وی در مبارزه با تبعیض نژادی از حقوق مسلمانان و سیاهپوستان دفاع می کرد.

    مالکوم ۳۹ ساله پس از چند ترور ناکام سرانجام در ۲۱ فوریه ۱۹۶۵ در نیویورک با رگبار گلوله های سه مرد مسلح کشته شد.

    Ver video "پنجاهمین سالگرد ترور مالکوم ایکس"

  • بوکوحرام ۴۰ نفر دیگر را در شمال شرق نیجریه ربود

    خبر کوتاه

    شبه نظامیان بوکوحرام با حمله به روستایی در شمال شرق نیجریه چهل تن از پسران و مردان جوان آن روستا را ربودند.

    افرادی که از روستای مالاری فرار کرده و خود را به شهر مایدوگوری رسانده اند می گویند که این حمله در شب سال نو ۲۰۱۵ صورت گرفته است.

    سال گذشته بوکوحرام حدود ۲۰۰ دختر را از یک مدرسه شبانه روزی ربود.

    Ver video "بوکوحرام ۴۰ نفر دیگر را در شمال شرق نیجریه ربود"

  • نام نوزاد خاندان سلطنتی بریتانیا؛ آلیس، شارلوت، ماری، دیانا یا ویکتوریا؟

    آلیس، شارلوت، ماری، دیانا یا ویکتوریا؟ علاقمندان به خاندان سلطنتی بریتانیا پس از تولد فرزند دختری در این خاندان خود را با گمانه زنی در خصوص نام وی سرگرم می کنند و بیش از یک میلیون پوند هم برای درستی حدس خود شرط بندی کرده اند.

    پس از پسرشان شاهزاده جورج این فرزند دختر دومین فرزند کیت و ویلیام، دوشس و دوک کمبریج و چهارمین وارث تاج و تخت در خاندان سلطنتی بریتانیاست.

    ظاهراً اغلب دوستدارن خاندان سلطنتی بریتانیا از بین اسامی آلیس، شارلوت، ماری، دیانا و ویکتوریا، دو اسم آلیس و شالوت را ترجیح می دهند و می پسندند.

    برآورد می شود این نوزاد دختر که توپ های سلطنتی در لندن به افتخار و میمنت تولدش به زودی خواهند غرید، از محل تبلیغات چهره و جایگاه سلطنتی وی ۱۵۰ میلیون پوند را عاید اقتصاد بریتانیا خواهد کرد. این رقم در ده سالگی شاهزاده خانم به ۱ میلیارد پوند خواهد رسید.

    Ver video "نام نوزاد خاندان سلطنتی بریتانیا؛ آلیس، شارلوت، ماری، دیانا یا ویکتوریا؟"

  • انتقال اجساد یهودیان کشته شده در حملات پاریس به اسرائیل

    اجساد چهار یهودی کشته شده در جریان گروگانگیری های هفته گذشته در پاریس برای خاکسپاری به اسرائیل انتقال یافت.

    اجساد این چهار تن، طی یک مراسم رسمی در ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی، در آرامگاهی در شهر تل آویو به خاک سپرده خواهد شد.

    این چهار نفر در میان ۱۷ کشته شده حملات تروریستی هفته پیش در پاریس بودند.

    حدود ساعت یک ظهر جمعه گذشته، امدی کولیبالی یکی از مظنونان به حملات پاریس که در درگیری ها کشته شد، به یک سوپرمارکت یهودی در شرق پاریس حمله کرد و گروهی را گروگان گرفت.

    یکی از این افراد که یوهان کوهن نام داشته از حدود یک سال پیش در این سوپر مارکت کار می کرده است.

    Ver video "انتقال اجساد یهودیان کشته شده در حملات پاریس به اسرائیل"

  • برگزاری تجمعی در هند در دومین سالگرد تجاوز گروهی به دختری دانشجو

    خبر کوتاه

    همزمان با دومین سالگرد تجاوز گروهی به یک دانشجوی دختر در هند، ده ها تن روز سه شنبه در دهلی با برگزاری تجمعی خشونت علیه زنان را محکوم کردند.

    دو سال پیش در چنین روزی،این دانشجوی رشته فیزیوتراپی در یک اتوبوس مورد تجاوز گرهی قرار گرفت و چند روز بعد در بیمارستان چان سپرد.

    این حادثه بازتاب گسترده ای در هند داشته است.

    Ver video "برگزاری تجمعی در هند در دومین سالگرد تجاوز گروهی به دختری دانشجو"

  • پایانی تلخ برای یک مراسم خیریه در مالت

    خبر کوتاه

    برخورد یک خودروی پورشه با شرکت کنندگان یک مراسم خیریه در روز یکشنبه در شهر لاکای کشور مالت ۲۶ مجروح بر جای گذاشت.

    پنج تن از مجروحان از جمله یک دختر شش ساله در وضعیت بحرانی به سر می برند.

    رانندۀ این خودرو یک تاجر بریتانیایی بود و این حادثه زمانی روی داد که او نتوانست به دلیل سرعت بالای خودرو، آن را کنترل کند.

    Ver video "پایانی تلخ برای یک مراسم خیریه در مالت"

  • خواهر پادشاه اسپانیا متهم به فرار مالیاتی

    دادگاه اسپانیا شاهزاده کریستینا دو بوربون، دختر پادشاه سابق را فراخواند. وی متهم به فرار مالیاتی است و امکان دارد در صورت تایید محکومیت، به زندان هم برود.

    پیش تر یک سازمان غیرانتفاعی حقوقی شاهزاده را به پولشویی و فرار مالیاتی متهم کرده بود اما اکنون، دادگاه اسپانیا دلیل فراخوان و اتهام وی را تنها فرار مالیاتی عنوان کرده است و پولشویی در فهرست اتهامات وی نیست.

    با این حال، وکیل وی می گوید می تواند راهی بیابد تا از حضور او در دادگاه جلوگیری کند. رفتن و یا نرفتن کریستینا دوبوربون به دادگاه، به نظر قاضی پرونده خوزه دو کاسترو بستگی دارد.

    میکل روخا، وکیل خانواده سلطنتی می گوید: “در این زمینه موارد متعددی وجود دارد که بدلایل حقوقی و اینکه مساله مالیاتی در میان است لزومی به حضور متهم در دادگاه وجود نداشته باشد.”

    ایناکی اردانگارین داماد خانواده سلطنتی پیش تر محکوم به پولشویی شده است. وی در سال 1996 با دختر پادشاه سابق ازدواج کرد و لقب دوک مایورکا را از آن خود کرد.

    Ver video "خواهر پادشاه اسپانیا متهم به فرار مالیاتی"

  • ترکیه: حیات بومدین به سوریه رفته است

    حیات بومدین، مظنون به شرکت در گروگان گیری فروشگاهی در پورت دو ونسن، پنج روز پیش از این واقعه تروریستی در ترکیه بوده است.

    در ویدئوی منتشر شده، حیات بومدین در برابر گیشه کنترل گذرنامه فرودگاه استانبول به همراه مردی که هویتش مهدی صبری بالحسین شناسایی شده دیده می شود.

    به گفته مقامات ترکیه این دختر ۲۶ساله پس از ترک فرانسه، روز دوم ژانویه از مادرید پایتخت اسپانیا به استانبول سفر می کند. سپس حیات بومدین هشتم ژانویه مرز زمینی این کشور را به سوی سوریه ترک کرده است.

    دستگاه امنیتی فرانسه در جستجوی این دختر عرب تبار است که از آن به عنوان شریک زندگی امدی کولیبالی، تروریست کشته شده در گروگان گیری فروشگاه موادغذایی یهودیان یاد می شود.

    امدی کولیبالی در ویدئویی که پس از کشته شدنش منتشر شد مسئولیت کشتن یک افسر پلیس زن را در پاریس برعهده گرفته و به «دولت اسلامی» مشهور به داعش ابراز وفاداری می کند.

    Ver video "ترکیه: حیات بومدین به سوریه رفته است"

  • حمله انتحاری در نیجریه دست کم دوازده کشته بر جای گذاشت

    خبر کوتاه

    دست کم ۱۲ نفر بر اثر یک حمله انتحاری در نیجریه کشته و بیش از بیست نفر دیگر مجروح شدند.

    این حمله در شهر مایدوگوری در شمال شرق نیجریه صورت گرفت و به گفته شاهدان عینی عامل انتحاری یک دختر بچه ۱۰ ساله بوده است.

    یک مقام صلیب سرخ اعلام کرد که این انفجار مهیب در ساعت ۱۲.۴۰ بوقت محلی در یک بازار شلوغ رخ داده است.

    Ver video "حمله انتحاری در نیجریه دست کم دوازده کشته بر جای گذاشت"

  • شاخه القاعده در یمن، مسئولیت حمله به "شارلی ابدو" را پذیرفت

    شاخه القاعده در یمن، مسئولیت حمله چهارشنبه هفته گذشته به مقر هفته نامه فکاهی شارلی ابدو در پاریس را پذیرفت.

    ناصر بن علی آل انسی، یکی از مسئولان القاعده در یمن و عربستان سعودی، با اعلام این خبر در یک ویدئوی یازده دقیقه ای، گفت: “این قهرمانان استخدام شده و قول دادند که برای رضایت مسلمانان وارد عمل شوند.”

    او همچنین افزود که این اقدام به دستور ایمن الظواهری، رهبر القاعده و مطابق خواسته اسامه بن لادن صورت گرفته است.

    او همچنین از احمدی کولیبالی، عامل حمله به سوپر مارکت یهودی در پاریس، تجلیل کرد.

    احمدی کولیبالی خود را وابسته به گروه دولت اسلامی موسوم به “داعش” معرفی کرده بود.

    حملات و گروگانگیریهای هفته گذشته در پاریس و حومه، هفده کشته بر جا گذاشت و سه تن از عاملان آن نیز کشته شدند.

    Ver video "شاخه القاعده در یمن، مسئولیت حمله به "شارلی ابدو" را پذیرفت"

  • دور تازه تحقیقات در رابطه با مفقود شدن مدلین مک کان

    خبر کوتاه

    پلیس پرتغال بازجویی از یازده تن را در رابطه با مفقود شدن دختر بچه ای بریتانیایی به نام مدلین مک کان در سال ۲۰۰۷ میلادی آغاز کرد. این بازجویی ها طی سه روز و با نظارت پلیس بریتانیا در شهر فارو صورت می گیرد. پلیس بریتانیا بیش از ۲۵۰ پرسش را برای همکاران پرتغالی خود تهیه کرده است. مدلین مک کان در زمان مفقود شدن سه ساله بود.

    Ver video "دور تازه تحقیقات در رابطه با مفقود شدن مدلین مک کان"

  • اسرائیل؛ تشییع جنازه چهار یهودی کشته شده در حملات پاریس

    مراسم تشییع چهار یهودی کشته شده در جریان گروگانگیری های هفته گذشته با حضور نخست وزیر و دیگر مقام های اسرائیل در شهر تل آویو آغاز شد.

    اجساد این چهار تن شب گذشته برای خاکسپاری به اسرائیل انتقال یافت.

    این چهار نفر در میان ۱۷ کشته شده حملات تروریستی هفته گذشته در پاریس بودند.

    حدود ساعت یک ظهر جمعه گذشته، امدی کولیبالی یکی از مظنونان به حملات پاریس که در درگیری ها کشته شد، به یک سوپرمارکت یهودی در شرق پاریس حمله کرد و گروهی را گروگان گرفت.

    یکی از این افراد که یوهان کوهن نام داشته از حدود یک سال پیش در این سوپر مارکت کار می کرده است. سه تن از این افراد یهودیان فرانسوی و یک تن نیز اهل تونس بوده است.

    Ver video "اسرائیل؛ تشییع جنازه چهار یهودی کشته شده در حملات پاریس"

  • گروگان گیر پاریس، در ارتباط با حمله به شارلی ابدو بود

    گروگان گیری در یک فروشگاه فروش مواد غذایی حلال یهودی، در پاریس با مرگ گروگان گیر و کشته شدن ۴ نفر از گروگان ها خاتمه یافت.

    این گروگان گیر ۳۲ ساله به نام آمدی کولی بالی روز پنجشنبه نیز در یک حملۀ تروریستی دیگر در محله ای به نام مونروژ در جنوب پاریس اقدام به تیراندازی کرده بود که در نتیجۀ آن یک پلیس زن کشته شدند.

    دادستانی فرانسه و وزارت کشور تصاویری از آمدی کولی بالی و حیات بوم الدین، دوست دختر وی را منتشر کرده و از مردم خواسته بودند چنانچه اطلاعاتی از این دو فرد دارند، در اختیار دولت قرار دهند.

    این سلسله حملات تروریستی در فرانسه با حملۀ برادران کوآشی به هفته نامۀ شارلی ابدو و کشتار کارکنان این هفته نامه و دو پلیس آغاز شد.

    سعید و شریف کوآشی، نیز که تحت تعقیب پلیس بودند در جریان یک گروگان گیری همزمان دیگر در منطقه ای به نام “دمرتن آن گوئل” توسط پلیس به قتل رسیدند.

    جستجوها برای یافتن حیات بوم الدین، دوست دختر گروگانگیر در پاریس ادامه دارد.

    Ver video "گروگان گیر پاریس، در ارتباط با حمله به شارلی ابدو بود"

  • دهها کشته در پی وقوع چند انفجار در بغداد

    وقوع چند انفجار در شهر بغداد، پایتخت عراق دستکم ۳۴ کشته برجا گذاشت.

    یکی از انفجارها که یک بمب گذاری انتحاری بود، داخل یک رستوران در منطقه شیعه نشین “بغداد نو” رخ داد که علاوه بر کشته شدن ۲۰ تن، دستکم ۵۰ نفر نیز مجروح شدند.

    همچنین دو انفجار دیگر در مرکز یک سوپر مارکت در جنوب شرقی بغداد رخ داد که دهها کشته و مجروح بر جا گذاشت.

    این انفجار ها تنها ساعاتی پیش از اعمال مقررات منع آمد و رفت شبانه صورت گرفت.
    وزیر کشور عراق در واکنش اظهار داشت که به نظر نمی رسد این انفجارها با اعمال مقررات مقررات منع آمد و رفت شبانه مربوط باشد.

    هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

    Ver video "دهها کشته در پی وقوع چند انفجار در بغداد"

  • اعتراض به رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا علیه یک نوجوان سیاه پوست

    صدها تن از ساکنان شهر دالاس در ایالت تگزاس با برپایی تظاهرات خواستار اخراج افسر پلیسی شدند که رفتاری خشونت آمیز با یک دختر نوجوان سیاه پوست در نزدیکی یک استخر داشته است.

    پس از انتشار این ویدئو، افسر پلیس از سمت خود معلق شده و تحقیقات برای رسیدگی به پرونده او توسط مقام های قضایی آغاز شده است.

    #McKinney #McKinneyPolice #ChargeHim paid leave is a slap in the face!! pic.twitter.com/hJIV5QhHog— Layla Evette (@laylaevette) June 9, 2015

    ویدئوی منتشر شده نشان می دهد که پلیس با خشونت به سمت دختر سیاه پوست 15 ساله ای که مایو به تن دارد می رود و او را بر زمین می خواباند و با اسلحه دیگر نوجونان را نیز تهدید می کند.

    این ویدئوی 7 دقیقه صدها بار در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

    Protestors chant “hands up, don’t shoot”
    Hands up, Don’t shoot #McKinney #BlackLivesMatter pic.twitter.com/GEZIwqcqQS— Joshoncé (@deliciousoda) June 9, 2015

    شاهدان می گویند، پلیس ها بدون توجه به افراد سفیدپوست که در این محل حاضر بودند، تنها به دستگیری و تهدید نوجوانان رنگین پوست اقدام کرده اند.

    Ver video "اعتراض به رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا علیه یک نوجوان سیاه پوست"

  • نگاهی به چند فیلم هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم ونیز

    جشنواره فیلم ونیز آخر هفته پرباری را با ستارگان سینما و اولین اکران فیلمها گذارند. رالف فاینس، هنرپیشه انگلییسی، داکوتا جانسون آمریکایی و تیلدا سوینتون ستارگان فیلم «سرو صدای بیشتر» (A BIGGER SPLASH) بر فرش قرمز این جشنواره ظاهر شدند .

    این فیلم ساخته لوکا گوادانینو، فیلمساز ایتالیایی بازسازی فیلم فرانسوی «استخر شنا» (۱۹۶۹) است که آلن دلون و رمی اشنایدر در آن بازی می کردند.

    فیلم «سر و صدای بیشتر» یکی از ۲۱ فیلمی است که در بخش مسابقه هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم ونیز با یکدیگر رقابت می کنند. این فیلم، داستان زوجی متشخص و معروف است که تعطیلاتشان را در جزیره ایتالیایی آرام و خوش منظره “پانتلریا” (Pantelleria) می گذرانند. اما این آرامش با ملاقات غیرمنتظره دوستی قدیمی با بازی رالف فاینس و دخترش که نقشش را داکوتا جانسون بازی می کند، بر هم می خورد و موجی از حسادت و شهوت به وجود می آورد.

    ادی ردمِین هنرپیشه ایتالیایی و دیگر بازیگران فیلم «دختر دانمارکی» نیز در اولین نمایش این فیلم در جشنواره امسال فیلم ونیز حضور داشتند.

    فیلم «دختر دانمارکی» را تام هوپر که پیش از این برنده جایزه اسک

    Ver video "نگاهی به چند فیلم هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم ونیز"

  • سیل در آلبانی ۳ کشته برجا گذاشت

    جاری شدن سیل در پی بارش سنگین باران در آلبانی سه کشته برجا نهاد.

    اجساد مردی ۶۰ ساله و دختر ۲۶ ساله وی، روز سه شنبه در شمال غرب تیرانا، پایتخت آلبانی کشف شد. راکب یک دستگاه موتورسیکت نیز جان باخته است.

    علاوه بر قطع برق و آب آشامیدنی، شمار قابل توجهی از اماکن مسکونی آسیب دیده و مدارس در غرب و جنوب این کشور تعطیل شدند.

    دولت آلبانی اعلام کرد که ارتش برای یاری به نیروهای فوریت های امدادی به حال آماده باش در آمده است.

    Ver video "سیل در آلبانی ۳ کشته برجا گذاشت"

  • بازی پژوهشگران سرن در یک فیلم علمی تخیلی

    «لئا، فرشته ای در خانه من» نام فیلمی علمی تخیلی است که بصورت مستقل و تنها با بودجه ای معادل دویست هزار یورو تهیه شده است.

    ابل، مردی که در یک مرکز تحقیقات مشغول به کار است، ناگهان همسر و تنها دخترش را از دست می دهد. او در زمانی که دوره ای مملو از غم و اندوه را می گذراند با دختری شبیه به دختر خودش برخورد می کند.

    ژاک هروه فیشه، تهیه کننده و کارگردان این فیلم فرانسوی سوییسی است. او در کنار فعالیتهای سینمایی اش، از سال ۲۰۰۱ میلادی در مرکز تحقیقات سرن سوییس که مهمترین مرکز پژوهشهای فیزیک هسته ای در اروپاست، مشغول کار است.

    وی می گوید: «مهمترین چالش برای تهیه این فیلم به عنوان یک محصول خانگی، تهیه بودجه بود. برای تامین مالی آن، باید یک وام شخصی و یک بودجه مشارکتی تهیه می کردم. سپس از طریق راه اندازی یک سایت ابتکاری نیز مبلغ هفت هزار یورو کسب کردم.»

    تقریبا تمام بازیگران این اثر بصورت رایگان کار کردند. آنها همکاران فیشه بودند. بستگان، دوستان و همسایگان نیز در تولید این کار همکاری داشتند. برای ایفای نقش لئا هم دختر کارگردان وارد صحنه شد.

    کوانتین کینگ، پژوهشگر مرکز سرن و بازیگر فیلم لئا

    Ver video "بازی پژوهشگران سرن در یک فیلم علمی تخیلی"

  • تجلیل از کیانو ریوز و رابرت پتینسون در جشنواره فیلمهای آمریکایی دوویل

    در چهل و یکمین دوره جشنواره فیلمهای آمریکایی “دوویل” از فعالیت سینمایی کیانو ریوز، تقدیر شد. هنرپیشه۵۱ ساله کارنامه رنگارنگی دارد و تا کنون در نقشهای مختلفی بازی کرده است: ازفیلمهای هیجانی و پرفروشی چون “ماتریکس“، “سرعت” و “نقطه شکست” گرفته تا فیلم “دراکولا” ساخته فرانسیس فورد کاپولا در کارنامه سینمایی ریوز دیده می شود.

    ریوز به فردریک پونسار، خبرنگار یورونیوز می گوید: «خیلی خوش شانس بوده ام که بخت بازی در فیلم های استودیوهای بزرگ و فیلم های مستقل را داشته ام. جشنواره فیلم دوویل و فیلمهای مختلفی که در این جشنواره به مخاطب عرضه می شود، فوق العاده است.»

    فیلم «تق تق» تازه ترین فیلم کیانو ریوز، فیلمی ترسناک و مهیج به کارگردانی “الی راث” است. فیلم پاییز امسال روی پرده سینماهای جهان می رود. اولین اکران جهانی این فیلم در “جشنواره فیلم دوویل” برگزار شد.

    ریوز در این فیلم نقش “ایوان وبر” پدری مهربان و فداکار را بازی می کند که دو دختر جوان را که ادعا می کنند بدنبال آدرسی هستند، به خانه اش راه می دهد. با ورود این دو دختر جوان، زندگی وی زیرو رو می شود.

    امسال در جشنواره دویل همچنین از ر

    Ver video "تجلیل از کیانو ریوز و رابرت پتینسون در جشنواره فیلمهای آمریکایی دوویل"

  • اکران «وارونه» فیلم تازه شرکت پیکسار از جشنواره کن آغاز شد

    فیلم «وارونه» (Inside Out) انیمیشن سه بعدی تازه ای از شرکت پیکسار است. داستان فیلم بر اساس ایده کارگردان شکل گرفته و در ذهن یک دختر نوجوان روی می دهد. شادی، خشم، تنفر، ترس و غم پنج احساسی است که زندگی ریلی اندرسون، دختر نوجوان را شکل می دهد.

    انیمیشن «وارونه» اولین بار روز هجدهم ماه مه در بخش خارج از مسابقه شصت و هشتمین جشنواره کن به نمایش در آمد.

    جان لستر، مدیر عامل شرکت پیکسار با اشاره به جالب بودن پروژه می گوید: «کار طولانی بود، برای فهمیدن روانشناسی و نظریه های علمی در باره احساسات، خاطره و ارتباط آنها با کارکرد مغز تحقیقات زیادی کردیم تا جزییات فیلم درست باشد.»

    پیت داکتر، کارگردان می گوید ایده اصلی فیلم را از دوره نوجوانی دخترش الهام گرفته است. او می افزاید: «دخترم وقتی نه ساله بود صدای شخصیت الی در فیلم انیمیشن (آپ) یا «بالا»را اجرا کرد. اما با بزرگتر شدن و رسیدن به سن یازده و دوازده سال ساکت تر و آرام تر شد. و من نمی دانستم در دهنش چه می گذرد. این، نقطه شروع فیلم شد.»

    اکران بین المللی فیلم «وارونه» از اوایل ماه ژوئن در سینماها شروع می شود.

    Ver video "اکران «وارونه» فیلم تازه شرکت پیکسار از جشنواره کن آغاز شد"

  • پس گیری شهر چیبوک از شورشیان بوکوحرام توسط ارتش نیجریه

    خبر کوتاه

    ارتش نیجریه می گوید که شهر چیبوک را از شورشیان اسلامگرای بوکوحرام پس گرفته است.

    این شهر در شمال شرق نیجریه عصر پنجشنبه و پس از ساعت ها درگیری بین شبه نظامیان محلی و شورشیان به دست بوکوحرام افتاده بود.

    چیبوک همان شهری است که شورشیان بوکوحرام در آوریل سال جاری بیش از دویست دختر دانش آموز را از آن ربوده بودند.

    پس گیری این شهر برای رئیس جمهور گودلاک جاناتان که نامزد انتخابات ریاست جمهوری است از اهمیت نمادین برخوردار است.

    Ver video "پس گیری شهر چیبوک از شورشیان بوکوحرام توسط ارتش نیجریه"

  • روزنه های امید برای درمان کودکان مبتلا به ایدز

    یک دختر ۱۸ ساله فرانسوی که در دوران بارداری مادرش به ویروس ایدز مبتلا شده، در حال بهبودی است و بدنش توانسته در برابر شیوع این ویروس مقاومت کند.

    درمان این دختر جوان با «داروهای ضدویروس پسگرد» تا شش سالگی ادامه داشته و پس از آن داروها متوقف شده است.

    این اولین نمونه ای شناخته شده ای است که در حال درمان است. پزشکان براین باورند که درمان زودهنگام سیستم ایمنی بدن او را تقویت و ویروس را کنترل کرده است.

    دکتر پی یر فرانس، پزشک متخصص اطفال بیمارستان نکر در پاریس که به نتیجه این یافته امیدوار است، گفت: «اگر در میان دیگر بیماران نیز همین مشخصات و ساز و کار را پیدا کنیم، با این امید که بدن خودبخود ویروس را دفع می کند، می توان درمان را بدون آنکه آنها در معرض خطر قرارگیرند، متوقف کرد.»

    موضوع درمان طولانی مدت ایدز در میان بزرگسالان پیش از این مطرح شده بود. اما یافته جدید اهمیت درمان زودهنگام کودکانی که ویروس ایدز را از مادر ناقل گرفته اند، برجسته می کند و افق جدیدی برای تحقیقات بیشتر در زمینه کشف واکسنی برای ایدز می گشاید.

    ژان فرانسوا دلفرسی، مدیر موسسه ملی تحقیقات ایدز گفت: «این یافته می

    Ver video "روزنه های امید برای درمان کودکان مبتلا به ایدز"

  • مدیترانه همچنان از میان مهاجران قربانی می گیرد

    با گذشت بیش از سه روز از فاجعۀ غرق شدن کشتی حامل مهاجران در آبهای لیبی و علیرغم جستجوها، تنها پیکر ۹ نفر از این قربانیان پیدا شده است.

    به گفتۀ مسئولان گارد ساحلی ایتالیا، نیروهای امدادرسانی طی دو روز یکشنبه و دوشنبه به کمک ۴۲ کشتی رفتند که حامل بیش از ۶۵۰۰ مهاجر بود و توانستند ۱۴۵ نفر را از دریا نجات بدهند. در اثر غرق شدن یکی از این کشتی ها که حامل ۵۵۰ مهاجر بوده است، دست کم ۴۰۰ نفر مفقود شده اند.

    به گفتۀ مسئولان سازمان غیرانتفاعی «کودکان را نجات دهید» مهاجران نجات یافته از این فاجعه به منطقۀ رجیوکالابریا در جنوب ایتالیا انتقال داده شده اند. چند دختر نوجوان نیز در میان نجات یافتگان دیده می شوند که تمامی خانوادۀ خود را از دست داده اند.

    یکی از دواطلبان امدادرسانی در این منطقه می گوید: «این دخترها تنها بودند. دخترهای بزرگتر خیلی شجاعانه رفتار می کردند. با چند قطره اشک به ما توضیح دادند که چه اتفاقی افتاده است. دختر کوچکتر را تحت مراقبت و محافظت بیشتر قرار دادیم و بهتر دیدیم او را فعلا کمی تنها بگذاریم.»

    در میان این مهاجران زنان و کودکان نیز دیده می شوند. این مهاجران عمدتا اتباع کش

    Ver video "مدیترانه همچنان از میان مهاجران قربانی می گیرد"

  • سقوط هلی کوپتر در مالزی؛ کشته شدن شش نفر از جمله رییس دفتر نخست وزیر

    بر اثر سقوط یک هلی کوپتر در نزدیکی کوالالامپور،شش نفر کشته شدند.

    رییس دفتر نخست وزیر مالزی، سفیر سابق مالزی در آمریکا و چهار نفر دیگر در میان کشته شدگان هستند.

    نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی با بیان این که از این حادثه بهت زده شده ، گفت: “تحقیقات کاملی برای پی بردن به علت وقوع این حادثه صورت خواهد گرفت. اکنون برای نتیجه گیری در این باره زود است.”

    شاهدان عینی گفته اند که این هلی کوپتر در آسمان منفجر شده است.

    این افراد از مراسم ازدواج دختر نخست وزیر مالزی باز می گشتند.

    Ver video "سقوط هلی کوپتر در مالزی؛ کشته شدن شش نفر از جمله رییس دفتر نخست وزیر"

  • درگذشت ناتالی کول، خواننده و آهنگساز آمریکایی

    ناتالی کول، خواننده آمریکایی پنجشنبه شب در شهر لس آنجلس در سن ۶۵ سالگی درگذشت.

    او از بیماری هپاتیت رنج می برد و اخیرا به دلیل بیماری اجرای چند برنامه اش را لغو کرد.

    ناتلی کول در سال ۱۹۷۵ میلادی به شهرت رسید. او در طول زندگی حرفه ای خود برنده ۹ جایزه گرمی شد و بیش از ۳۰ میلیون آلبوم در سراسر جهان به فروش رساند.

    او که دختر نت کینگ کول، نوازنده جاز آفریقایی-آمریکایی بود پس از درگذشت پدرش به بازخوانی و تولید دوباره آهنگ های مشهور او پرداخت.

    Ver video "درگذشت ناتالی کول، خواننده و آهنگساز آمریکایی"

  • تظاهرات کم نظیر در کابل برای محاکمه عاملان قتل فرخنده

    کابل روز دوشنبه شاهد تظاهراتی کم نظیر برای دادخواهی قتل یک دختر جوان افغان بود که پنجشنبه گذشته به جرم سوزاندن نسخه ای از قران در میان انظار مردم و بی تفاوتی پلیس این کشور به قتل رسید. فرخنده دختر بیست و هفت ساله افغان که این اتهام به او وارد شده بود به دست تعدادی افراد ناشناس به فجیع ترین شکل ممکن کشته شد و سپس جسدش پس از به آتش کشیده شدن به درون اب انداخته شد.

    صد ها تن از ساکنان کابل روز دوشنبه پس از بیانیه وزارت کشور افغانستان مبنی بر بی گناه بودن فرخنده و بی اساس بودن اتهامات وارده به وی به خیایانها آمدند و خواستار محاکمه عاملان این جنایت شدند.

    یکی از زنان شرکت کننده در مراسم می گوید : حمله کردند، او را کشتند، جسدش را به آتش کشیدند و سپس جسد را به رودخانه کابل انداختند. ما از دلت می پرسیم چرا این واقعه رخ داده است؟ ما از خون او دفاع می کنیم.

    یک زن دیگر که از فعالان حقوق زنان است می گوید : حقوق زن در افغانستان یک مسئله فراموش شده است. زنان افغانستان به هیچیک از حقوق خود نرسیده اند. افغانستان خطرناکترین جای دنیا برای زن ها است.

    آیین خاکسپاری پیکر فرخنده روز یکشنبه صبح در

    Ver video "تظاهرات کم نظیر در کابل برای محاکمه عاملان قتل فرخنده"

  • انتقاد نخست وزیر فرانسه از تبعیض نژادی، قومی و اجتماعی در کشورش

    نخست وزیر فرانسه می گوید ریشه اقدامات افراطیون اسلامگرای فرانسوی را باید در تبعیض نژادی، قومی و اجتماعی داخل مرزها جست.

    مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه روز سه شنبه در اظهارات خود وعده داد تا برای تضمین حق «شهروندی» علیه نابرابری مبارزه خواهد کرد. او مساله موجود را بیشتر ناشی از «نابرابری و تبعیض» خواند تا مشکل« ادغام مهاجران». نخست وزیر فرانسه گفت: « به فقر و بیچارگی اجتماعی باید تبعیض های روزمره را افزود؛ مواردی که به دلیل داشتن خانواده نامناسب، رنگ پوست، یا زن بودن روی می دهد. اینها البته هیچکدام قابل توجیه نیستند اما باید به واقعیت کشورمان چشم بدوزیم.»

    پس از حملات مرگبار به دفتر مجله شارلی ابدو و یک سوپر مارکت در پاریس که به کشته شدن ۱۷ تن انجامید تدابیر امنیتی در سراسر فرانسه افزایش یافته است.

    در شهرهای مختلف فرانسه چند مظنون مرتبط با عاملان این حملات بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته اند.

    Ver video "انتقاد نخست وزیر فرانسه از تبعیض نژادی، قومی و اجتماعی در کشورش"

  • پاپ فرانچسکو: مهاجران خطرناک نیستند بلکه در خطرند

    پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیکهای جهان روز شنبه در واتیکان با بیش از چهارصد کودک که در میان آنها گروهی از کودکان نجات یافته در دریای مدیترانه نیز حضور داشتند، ملاقات کرد.

    او در این ملاقات جلیقه نجاتی را نشان داد که یکی از امدادگران داوطلب در ایتالیا چهارشنبه گذشته به او داده بود.

    به گفته پاپ این امدادگر در هنگام دادن این جلیقه گریه می کرد و می گفت: «پدر، این جلیقه نجات دختر کوچکی است. این دختر در میان امواج دریا بود و من نتوانستم او را نجات دهم و اکنون تنها جلیقه اش برایم باقی مانده.»

    پاپ در این روز تاکید کرد که مهاجران خطر نیستند بلکه در خطر قرار دارند.

    بنا بر اعلام مقامات ایتالیا، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون دست کم ۱۳۰۰ مهاجر در دریای مدیترانه غرق شده اند و شمار کودکان مهاجری که والدینشان را در راه از دست داده اند و به تنهایی وارد خاک اروپا می شوند نیز بیش از سال گذشته است.

    به گفته جیووانا دی بندتو، سخنگوی سازمان غیردولتی صندوق نجات کودکان در ایتالیا تا کنون دست کم ۶۱۰۰ مهاجر زیر سن قانونی و با میانگین سنی ۱۴ تا ۱۷ سال وارد اروپا شده اند. همچنین امدادگران بطور فزاینده شاه

    Ver video "پاپ فرانچسکو: مهاجران خطرناک نیستند بلکه در خطرند"

  • "کولیبالی، ده روز قبل از حملات پاریس، مورد بازجویی قرار گرفته بود"

    هفته نامه فکاهی فرانسوی “کنرد آنشنه” فاش کرد که احمدی کولیبالی، عامل حمله و گروگانگیری اخیر به سوپر مارکت یهودی در پاریس، هنگام سفر به مادرید، مورد بازجویی پلیس قرار گرفته است.

    بنابر گزارشها، آقای کولیبالی که در لیست افراد مظنون به انجام عملیات تروریستی بوده، بدون هیچ ممانعتی اجازه سفر به اسپانیا را ، حدود ده روز قبل از وقوع گروگانگیری در فروشگاه مذکور ، پیدا کرده است.

    این گزارش می افزاید که پلیس پس از بازجویی این فرد و همسرش، سرویسهای ضد تروریسم را در جریان قرار داده، ولی آنها واکنشی نشان نداده اند.

    بنابر گزارشها، حیات بودمین ، همسر احمدی کولیبالی نیز از مادرید به استانبول و از آنجا احتمالا به سوریه رفته است.

    از زمان آغاز حملات تروریستی در پاریس، پلیس فرانسه، تحقیقات گسترده ای را برای یافتن همسر احمدی کولیبالی، انجام داده است.

    هم اکنون سه نفر از نزدیکان احمدی کولیبالی نیز به ظن همکاری و تامین سلاح برای او تحت بازجویی و بازداشت موقت به سر می برند.

    Ver video ""کولیبالی، ده روز قبل از حملات پاریس، مورد بازجویی قرار گرفته بود""

  • قتل دو افسر پلیس در نیویورک

    دو افسر پلیس بعد از ظهر شنبه در نیویورک به ضرب گلوله کشته شدند.

    مردی سیاه پوست هنگامی که دو افسر پلیس در داخل خودروی گشت در منظقه بروکلین بودند به روی آنان به دفعات آتش گشود.

    هر دو افسر از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و ضارب سپس خودکشی کرده است. یکی از مقتولان دو سال و دیگری هفت سال سابقه خدمت در پلیس داشت.

    ضارب که از بالتیمور به نیویورک آمده بود، جسدش در نزدیکی یک ایستگاه مترو یافت شد. جسد دوست دختر سابق ضارب نیز بامداد شنبه در بالتیمور واقع در ایالت مریلند یافت شد.

    Ver video "قتل دو افسر پلیس در نیویورک"

  • حمله به ماریو دراگی در جریان برگزاری کنفرانس خبری

    ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا در حالی که روز چهارشنبه در مقر این نهاد واقع در فرانکفورت در جریان یک کنفرانس خبری مشغول تشریح تصمیمات و مواضع سیاستگذاران بانک مرکزی بود از سوی یک معترض مورد حمله قرار گرفت.

    دختر جوانی با پریدن بر روی میزی که ماریو دراگی پشت آن مستقر بود در حالی که فریاد می زد «دیکتاتوری بانک مرکزی اروپا را متوقف کنید» بر روی رییس این نهاد کاغذهای تکه تکه شده ریخت. چند ثانیه بعد ماموران امنیتی مستقر در سالن برگزاری کنفرانس این معترض را دستگیر کردند.

    بدنبال این حرکت کنفرانس خبری برای دقایقی متوقف اعلام شد.

    Ver video "حمله به ماریو دراگی در جریان برگزاری کنفرانس خبری"

  • پرفروش ترین فیلم های اروپایی سال ۲۰۱۴

    در این برنامه نگاهی داریم به پرفروش ترین فیلم های اروپایی در سالی که گذشت.
    فیلم کمدی داستانی «هشت فامیل باسکی» یا «یک ماجرای اسپانیایی» به کارگردانی امیلیو مارتینز لازارو بیش از ۶ میلیون و پانصد هزار تن را به سالن سینماهای اسپانیا کشاند. داستان زندگی رافائل، اهل سویا است که به منطقه باسک اسپانیا می رود و برای خاطر دختری که دوستش دارد سعی می کند به خانواده متعصب دختر ثابت کند که نسل و نسبی باسکی دارد. «یک ماجرای اسپانیایی» عنوان بهترین فیلم اسپانیایی جایزه توریا سال را بدست آورد.

    فرانسوی ها هم یک کمدی را به دیگر فیلم های داستانی سال ترجیح دادند. «مگر ما چه گناهی کردیم؟» ماجرای خانواده مسیحی و بورژوائی ست که هر چهار دختر آن با مردانی از نژاد و قوم های متفاوت رابطه عاشقانه دارند. فلیپ دو شوورون سعی داشته در این فیلم کلیشه های موجود در جامعه فرانسه را به نقد و سخره بگیرد. نقدی که مورد استقبال بیش از ۱۲ میلیون تن قرار گرفت.

    در پرتغال، اقتباس سینمایی یک رمان کلاسیک موفقیتی چشمگیر به همراه داشت.«خانواده مایاس: فصل هایی از زندگی رمانتیک» نوشته اسه د کی روش نویسنده ممتاز پرتغالی است که در قرن نوزدهم میلادی زیست. «خانواده مایاس» به کارگردانی ژائائو بوتلو، زندگی اشراف زاده ای در سال های ۱۸۷۰ همزمان با پایان دوران پادشاهی در پرتغال را به تصویر کشیده است.

    Ver video "پرفروش ترین فیلم های اروپایی سال ۲۰۱۴"

  • اجرای «خوانس» در مراسم گرمی به زبان اسپانیایی

    خوان استوان واسکوئز، سوپر استار کلمبیایی که به اختصار «خوانس» نامیده می شود، قرار است در لس آنجلس و در مراسم جایزه گرمی به زبان مادری اش، اسپانیایی، آواز بخواند.

    این خواننده موفق آمریکای لاتین، امسال ششمین آلبومش را روانه بازار کرد.

    او می گوید: «از دعوت گرمی بسیار خوشحالم. در واقع، خواندن در این مراسم، رویایی است که به حقیقت پیوسته. من سالهای بسیاری انتظار چنین روزی را می کشیدم و اکنون بسیار خوشحالم و ما بشدت مشغول تمرین و در حال آماده سازی خودمان برای آن شب بزرگیم. قصد داریم ترانه «خونتوس» را که برای شرکت دیسنی و فیلم «مک فارلند» خوانده ام، اجرا کنیم.»

    او می افزاید: «اجرا در مراسمی همچون گرمی، چیزی شبیه به پنجره بزرگی بسوی جهان است. مردم می توانند شما را ببینند و موسیقی تان را براحتی در سراسر جهان بشناسند. این چیزی بسیار ویژه است. شما تمام موسیقی دانها و هنرمندانی را که آنجا هستند می شناسید و به همین دلیل، این شب بزرگی برای من است.»

    پنجاه و هفتمین مراسم جایزه گرمی، یکی از بزرگترین شبها برای مردم آمریکای لاتین است. ۱۰ سال پیش نیز جنیفر لوپز و مارک آنتونی نیز در این مراسم به هنر

    Ver video "اجرای «خوانس» در مراسم گرمی به زبان اسپانیایی"

  • اقتباس سینمایی کتاب پرفروش «خانه کاغذی»

    فیلم «خانه کاغذی» داستانی از دوران نوجوانی و ماجرا های آن است و در شهر اورلاندوی فلوریدا روی می دهد.
    کوئینتین شب پرماجرایی را با مارگو، دختر همسایه می گذراند. پس از آن مارگو ناپدید می شود و بدنبال آن کوئینتین و دیگران راهی سفری غریب و پرهیجان می شوند.

    فیلم که بر اساس کتاب پر فروش «خانه کاغذی» ساخته شده است بزودی روی پرده سینماها می رود.

    کتاب «خانه کاغذی» جان گرین، نویسنده 37 ساله آمریکایی برای روایت واقعی و دسته اول از دنیای نوجوانان و جوانان مورد تحسین قرار گرفته است.

    «خانه کاغذی» با شرکت کارا دله وین در نقش مارگو، و نت ولف در نقش کوئینتین از نیمه ماه ژوئن اکران می شود.

    Ver video "اقتباس سینمایی کتاب پرفروش «خانه کاغذی»"

  • بازداشت دوازده نفر در پاریس و حومه بدلیل احتمال ارتباط آنها با حملات اخیر

    در ادامه عملیات تعقیب و گریز پلیس فرانسه علیه عوامل دیگر مرتبط با حملات تروریستی هفته گذشته در پاریس، دوازده نفر در پایتخت فرانسه و حومه آن بازداشت شدند.

    این افراد که گفته شده هشت مرد و چهار زن هستند، درباره احتمال قرار دادن اسلحه در اختیار احمدی کولیبالی، عامل حمله و گروگانگیری در سوپر مارکت یهودی “ایپر کشر” در پاریس، بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته اند.

    بنا به گفته وزیر کشور فرانسه، پلیس در جریان سوابق این افراد بخاطر جرائم غیر مرتبط با تروریسم است.

    همزمان مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، با تاکید بر ادامه عملیات ضد تروریستی بدلیل بالا بودن سطح تهدید، گفت: “باید هر کاری را برای تامین امنیت مردم فرانسه و دستگیری کسانی که در این حملات شرکت کرده و همکار این سه تروریست بوده اند، انجام داد.”

    دادگاهی در بلغارستان هم اعلام کرد که احتمالا تبعه فرانسوی بازداشت شده در این کشور، همراه با سه نفر دیگر که در ارتباط با عوامل حملات اخیر در پاریس بوده اند، در حال عزیمت به سوریه بوده است.

    Ver video "بازداشت دوازده نفر در پاریس و حومه بدلیل احتمال ارتباط آنها با حملات اخیر"

  • نمایش فیلم های «قانون بازار» و انیمیشن «اینساید اوت» در ششمین روز از جشنواره فیلم کن

    عوامل فیلم «قانون بازار» آخرین اثر استفان بریزه بازیگر، سناریست و کارگردان فرانسوی روز دوشنبه در ششمین روز از جشنواره فیلم کن به روی فرش قرمز آمدند. «قانون بازار» یکی از پنج فیلم فرانسوی حاضر در بخش اصلی جشنواره است که برای دریافت نخل طلا رقابت می کند.

    این فیلم داستان تیه ری مرد پنجاه و یک ساله ای را روایت می کند که پس از دو سال بیکاری نهایتا شغل نگهبانی از یک سوپر مارکت را اختیار می کند. شغلی که به دلیل ویژگی هایش، شخصیت اصلی داستان را وارد دغدغه های فکری جدید می کند. اینکه برای از دست ندادن این فرصت شغلی آیا باید هر چیزی را قبول کند؟ حتی جاسوسی صندوق دار مغازه را؟

    ونسان لندون شخصیت اصلی این فیلم بازی شگفت انگیزی را از خود به نمایش گذاشته است. بسیاری از کارشناسان وی را از شانس های اصلی دریافت جایزه اول بازیگری این دوره از جشنواره قلمداد کرده اند. نکته قابل توجه اینکه هیچ یک از دیگر بازیگران این فیلم حرفه ای نیستند.

    «اینساید اوت» انیمیشنی از استودیوی پویانمایی پیکسار نیز دیگر فیلمی بود که روز دوشنبه عوامل تولید آن به همراه جان لستر، یکی از بنیانگذاران این استودیوی انیمیشن سازی،

    Ver video "نمایش فیلم های «قانون بازار» و انیمیشن «اینساید اوت» در ششمین روز از جشنواره فیلم کن"

  • نامزدهای امسال جایزه حقوق بشر ساخاروف

    جنبش “میدان” در اوکراین، به نمایندگی روزنامه نگار مصطفی نیم، خواننده پاپ روسلانا، و گروهی دیگر از فعالان سیاسی که اوکراین را از زیر حکومت رئیس جمهور سابق، ویکتور یانوکوویچ نجات دادند، در میان نامزدهای جایزه حقوق بشر ساخاروف قرار دارند.

    یک نماینده پارلمان اروپا به گزارشگر یورونیوز گفت: “ جنبش “یورومیدان” بیسابقه است. هرگز در گذشته مردم برای ارزشهای اروپایی تا پای جان مبارزه نکرده بودند، ارزشهایی که شالوده اتحادیه اروپاست.”

    در میان سایر نامزدهای دریافت جایزه ساخاروف دنیس موک وگن، پزشک اهل کنگوست که بیمارستانی ویژه کمک به قربانیان تجاوزات جنسی دائر کرده است.

    سال گذشته، جایزه ساخاروف به ملاله یوسف زی، دختر پاکستانی فعال در زمینه آموزش دختران اهدا شد.

    Ver video "نامزدهای امسال جایزه حقوق بشر ساخاروف"

  • رازهای زندگی سیندی کرافورد، سوپرمدل و نماد زیبایی

    سیندی کرافورد، سوپر مدل آمریکایی با انتشار کتاب زندگینامه اش، تصویری نزدیکتری از خود به مخاطبان داده است.

    این کتاب با نام «شدن» ماه سپتامبر در نیویورک رونمایی شد. سیندی کرافورد 49 ساله با اشاره به دلیل نوشتن کتاب می گوید: «افراد مختلفی به من پیشنهاد نوشتن کتابی را داده بودند. ولی خودم نمی دانستم چه نوع کتابی می خواهم بنویسم. چند سال پیش با نزدیک شدن به پنجاه سالگی ام ایده نوشتن بیوگرافی پیش آمد، فکر کردم کتاب می تواند بیانی از خودم و درسهایی که از زندگی گرفتم باشد.»

    این کتاب 200 صفحه ای با 150 عکس، مسیر تبدیل شدن او به یکی از نمادهای زیبایی و مدل های برتر را نشان میدهد. سیندی کرافورد از 17 سالگی وارد دنیای مدلینگ شد. دهه هشتاد میلادی و نود میلادی اوج کار حرفه ای او بود.

    او درباره توصبه به نوجوان های می گوید: «بهترین توصیه من این است که مهم نیست چه شغلی دارید، مهم این است که کارتان را حرفه ای انجام بدهید. سروقت باشد و همیشه آماده انجام دادن کار، داشتن روحیه همکاری و مشارکت مهم است. حالا ممکن است در مقابل دوربین و یا پشت دوربین باشید.»

    سیندی کرافورد سال 2000 با مدلینگ حرفه ای خ

    Ver video "رازهای زندگی سیندی کرافورد، سوپرمدل و نماد زیبایی"

  • حصر خانگی یکی از مخالفان سیاسی در ونزوئلا

    دانیل سبالوس، یکی از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا بعد از آزادی از زندان با حصر خانگی روبروست. او که بعد از یک سال و نیم از زندان آزاد شده، از این پس در منزل خود در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، در کنار خانواده خود خواهد بود اما حق گفتگو با مطبوعات را نخواهد داشت. همسر این مخالف سیاسی در عین حال نیازی به تشکر از دولت برای آزادی شوهرش نمی بیند.

    او می گوید: «من نمی توانم از دولتی که همسرم را زندانی کرده تشکر کنم. آنها امروز همان کاری را کردند که از روز اول باید می کردند.»

    سبالوس که شهردار شهر چهارصدهزار نفری سان کریستوبال بود، سال گذشته به دلیل حمایت از تظاهرات ضد دولتی دستگیر شد. او با حمایت لئوپولدو لوپز، رهبر اپوزیسیون، به مدت بیست روز در زندان دست به اعتصاب غذا زد و به بیماری و مشکلات گوارشی دچار شد.

    چهار ماه به انتخابات پارلمانی ونزوئلا باقی مانده و مخالفان برای نخستین بار بخت بلندی برای پیروزی در این انتخابات دارند.

    مردم ونزوئلا در عین حال با مشکلات اقتصادی و کمبود شدید نیازهای اولیه مواجه هستند به طوری که غارت سوپر مارکت ها در این کشور رواج یافته است.

    Ver video "حصر خانگی یکی از مخالفان سیاسی در ونزوئلا"

  • باراک اوباما وارد هاوانا شد

    خبر کوتاه

    باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه وارد فرودگاه هاوانا شد. این نخستین سفر یک رئیس جمهوری آمریکا به کوبا از سال ۱۹۲۸ به اینسوست.

    بانوی نخست آمریکا و دو دختر آنها میشل و ساشا رئیس جمهوری آمریکا را در این سفر ۴۸ ساعته همراهی می کنند.

    قرار است در این سفر گفت و گوهایی میان باراک اوباما و رائول کاسترو، همتای کوبایی وی برسر گسترش روابط دیپلماتیک و تجاری میان دو کشور صورت بگیرد اما هیچ دیداری میان وی و فیدل کاسترو در این سفر صورت نخواهد گرفت.

    دو کشور پس از بیش از نیم قرن قطع رابطه در تابستان سال گذشتۀ میلادی روابط دیپلماتیک خود را با بازگشایی سفارتخانه هایشان از سر گرفتند.

    Ver video "باراک اوباما وارد هاوانا شد"

  • مدل سوپرمارکت آینده در نمایشگاه اکسپو در میلان

    در نمایشگاه اکسپو 2015 در میلان که به صنایع غذایی اختصاص دارد، غرفه مواد غذایی آینده مانند یک سوپرمارکت واقعی عرضه شده است.

    بازدیدکنندگان می توانند کالای خود مورد نظر خود را خریداری کنند. با این تفاوت که مواد غذایی زیر آینه های دیجیتالی قرار داده شده است که تمام اطلاعات از جمله منشا تولید، مواد تشکیل دهنده و کارخانه آن را نشان می دهند. صفحه نمایش ها نیز تمام اطلاعات مورد نیاز مصرف کننده از جمله ارزش غذایی و حتی دستور پخت را نشان می دهند. این غرفه، مشترکا توسط کو آپ، یکی از سوپرمارکت های بزرگ ایتالیا و موسسه فناوری ماساچوست ارائه شده است.

    مارکو پدرونی رییس کوآپ ایتالیا با تاکید بر عملی بودن این تجربه می گوید: «البته فعلا در حال آزمایش این تجربه هستیم و پس از شش ماه در باره تولید و پخش آن تصمیم می گیریم. به نظر من آینده باید در دستان ما باشد. مسئله تنها فناوری نیست. مسئله تبادل بین اقتصاد و مصرف و ابعاد اجتماعی است و همچنین داشتن صنایع مسئول و اقتصاد قابل دوام است.»

    روبات های خارق العاده با هفت مفصل متحرک در هر بازو، کانون این سوپر مارکت هستند. آنها برای برداشتن کالا و پر کردن

    Ver video "مدل سوپرمارکت آینده در نمایشگاه اکسپو در میلان"

  • گردباد در ایلینوی آمریکا دو قربانی گرفت

    دو گربادی که روز پنجشنبه ایالت ایلینوی آمریکا را در نوردید چندین نفر را راهی بیمارستان کرده و دو قربانی گرفته است.

    طوفان و گربادی که دو روز پیش در هفت منطقه از ایالت ایلینوی آمریکا همچنین خانه هایی را به کلی ویران کرده و خسارتهایی برجای گذاشته است.

    یکی از گردبادهای روز پنجشنبه، فیردِیل واقع در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب شیکاگو را در بر گرفت و ۱۵ واحد از ۲۰ واحد خانه ساکنان آن را ویران کرد.

    یکی از ساکنان این منطقه گفت:«با نگاهی به آوار، نمی دانم چطور زنده ماندند! کندی، دوست دختر پدرم، مادر بزرگم و سگشان در حمام خانه ای که زیرزمینی نداشت پناه گرفته بودند، گرباد حمام خانه را کنده و از این سو به آنسوی برده بود.»

    Ver video "گردباد در ایلینوی آمریکا دو قربانی گرفت"

  • انتشار دومین تریلر رسمی قسمت هفتم فیلم جنگ ستارگان

    دومین تریلر رسمی اپیزود هفتم فیلم جنگ ستارگان موسوم به «جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد» کمی پس از انتشار روی اینترنت، بیش از ۶۶ میلیون بار کلیک خورده است.

    جفری جیکوب آبرامز، معروف به جی جی آبرامز این فیلم را کارگردانی کرده است. وی فیلمهای «پیشتازان فضا به سوی تاریکی»(۲۰۱۳)، ماموریت غیر ممکن ۳ (۲۰۰۶) و سوپر ۸ (۲۰۱۱( را هم در کارنامه کارگردانی خود دارد.

    تمام بازیگران قسمت جدید جنگ ستارگان عهد کرده اند که موضوع فیلم و نام شخصیتها را جایی فاش نکنند.

    دوانال گلیسون بازیگر ایرلندی فیلم می گوید: «من از طرفداران جی.جی آبرامز بودم و وقتی ملاقاتش کردم خیلی باز و روراست بود. حرفهایی درباره رازداری زد و خواست همه چیز را پیش خودمان نگه داریم. اما وقتی درباره کار حرف می زدیم ، چیزی را پنهان نمی کند.»

    اسکار ایزاک، بازیگر ۳۶ ساله آمریکایی که در مراسم رونمایی از این تریلر در مرکز کنوانسیون آنهایم در کالیفرنیا حضور داشت، می گوید:«جنگ ستارگان، فیلمی فرهنگساز بوده است. این فیلم، فرهنگی خاص خودش خلق کرده است. معمولا چنین اتفاقی نمی افتد. این فرهنگ هم، مرز نمی شناسد، یعنی مهم نیست که اهل کجا باشید.»

    Ver video "انتشار دومین تریلر رسمی قسمت هفتم فیلم جنگ ستارگان"

  • استقرار پانزده هزار نیروی امنیتی در سراسر فرانسه

    وزیر دفاع فرانسه پس از دیدار روز دوشنبه با رئیس جمهوری و برخی از وزیران دولت از استقرار ده هزار نیروی ارتش در مناطق حساس برای حفظ امنیت فرانسه خبر داد.

    در این نشست که برای بررسی وضعیت امنیتی فرانسه پس از حملات تروریستی هفته گذشته برگزار شد، مقرر شده تا حدود پنج هزار نیروی پلیس نیز مسئولیت امنیت مدارس و نیز محلهای عبادت یهودیان را برعهده گیرند.

    جان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه گفت: «درخواست رئیس جمهوری مبنی بر همراهی نیروهای امنیتی و حضور آنها در مناطق حساس در سطح کشور برای حفظ امنیت و کاهش تهدیدی است که در حال حاضر وجود دارد. این اقدام یک عملیات بسیار جدی در سطح داخلی است. اگرچه عملیات هایی در خارج از کشور نیز در جریان است اما در این عملیات داخلی ده هزار نیروی ارتش بسیج خواهند شد.»

    حملات تروریستی هفته گذشته به دفتر نشریه شارلی ابدو، حمله به یک نیروی پلیس و گروگانگیری در یک سوپر مارکت یهودی مرگ هفده تن را در پی داشت.

    مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، حملات پاریس را “شکستی آشکار” توصیف کرد، چرا که مشخص شد، مظنونان اصلی این حملات، سابقه فعالیت و همکاری با گروههای افراطی را داشته اند

    Ver video "استقرار پانزده هزار نیروی امنیتی در سراسر فرانسه"

  • استرالیا: مادر۸ کودک کشته شده، متهم شناخته شد

    مقام های استرالیا مادر کودکانی که هفته گذشته جسد آنها در خانه ای در شهر کنز در ایالت کوئینزلند پیدا شده بود را متهم شناخت.

    این زن ۳۷ ساله به قتل هشت کودک از جمله ۷ فرزند خود و فرزند یکی از اقوامش متهم است.

    به گفته پلیس این زن که اکنون به دلیل جراحت در بیمارستان و تحت نظارت های پزشکی است، به نظر می رسد پس از قتل کودکان به خود نیز ضربه هایی با چاقو وارد کرده است.

    با این حال پلیس اعلام کرده که تحقیقات تا شناسایی دلایل اصلی این اقدام همچنان ادامه دارد.

    کودکان کشته شده که ۴ پسر و ۴ دختر بین ۱۸ ماه تا ۱۴ سال بوده اند.

    پلیس همچنین اعلام کرده که در محل حادثه انواع سلاح سرد از جمله چاقو یافته است.

    Ver video "استرالیا: مادر۸ کودک کشته شده، متهم شناخته شد"

  • ارتش نیجریه بسیاری از مناطق تحت کنترل بوکوحرام را آزاد کرد

    حملات ارتش نیجریه علیه بوکوحرام در شمال شرقی این کشور و در ایالت بورنو ادامه دارد. تمرکز این حملات در منطقه کواری و کوندونگا قرار دارد.

    بسیاری امیدوارند تا با انتخاب محمد بوهاری به مقام ریاست جمهوری در ماه مارس دولت نیجریه بتواند برای همیشه گروه اسلام گرای بوکوحرام را متلاشی کنند.

    عملیات ارتش نیجریه در شمالشرقی این کشور کمک کرده است تا نیروهای نظامی بتوانند
    در جنگلهای سامسیبا بسیاری را از زنان و دخترانی که در اسارت اسلام گرایان بوکوحرام بودند را آزاد کنند.

    ارتش نیجریه در اخرین عملیات توانست بیش از ۲۳۴ زن و کودک گرفتار در دست اسلامگرایان را آزاد کند. با این حال هنوز وضعیت ۲۱۹ دختر دبیرستانی که در چهاردهم آوریل سال ۲۰۱۴ توسط بوکوحرام به گروگان گرفته شده اند همچنان نامعلوم است.

    Ver video "ارتش نیجریه بسیاری از مناطق تحت کنترل بوکوحرام را آزاد کرد"

  • اسکار پیستوریوس در انتظار حکم دادگاه

    شش ماه پس از آغاز محاکمه اسکار پیستوریوس، دونده معروف اهل آفریقای جنوبی دادگاه پرتوریا مرجع رسیدگی کننده به اتهام وی دائر بر قتل عمد ریوا استین کمپ، دوست دخترش حکم خود را صادر می کند. وی متهم است شب ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۳ با شلیک چهار گلوله دوست دختر خود را از پای درآورده است.

    در صورتی که دادگاه وی را مجرم بشناسد احتمال آن می رود اسکار پیستوریوس ۲۸ ساله به حبس ابد محکوم شود.

    در جریان دادرسی آقای پیستوریوس هرگز شلیک با اسلحه را رد نکرده، اما وی ادعا می کند که ریوا استین کمپ، مانکن ۲۹ ساله را با سارق اشتباه گرفته است.

    خانواده قربانی اعتقاد دارند اسکار پیستوریوس تعمدا بر روی ریوا استین کمپ آتش گشوده است.

    Ver video "اسکار پیستوریوس در انتظار حکم دادگاه"

  • اولین سالگرد ربایش دختران دبیرستانی توسط بوکوحرام

    در سالگرد ربوده شدن دختران دانش آموز نیجریه ای توسط شبه نظامیان بوکوحرام، صدها تن در خیابان های ابوجا پایتخت نیجریه تظاهرات کردند.

    تظاهرکنندگان خواستار افزایش تلاش های دولت برای بازگرداندن این دختران شدند.

    محمدو بوهاری، ریيس جمهور منتخب نیجریه وعده داده است برای آزادی این دختران تلاش کند اما اعتراف کرده که ممکن است آنها هرگز پیدا نشوند.

    یکی از پدرانی که دو دخترش ربوده شده اند می گوید: «اکنون که بوهاری به قدرت رسیده است، اطمینان زیادی دارم که دیر یا زود، دخترانمان را خواهیم دید.»

    حدود سیصد دانش آموز دختر سال گذشته در شهر چیبوک در شمال شرق نیجریه ربوده شدند. دهها تن از آنان موفق به فرار شدند، اما ۲۱۹ تن هنوز در چنگ اسلامگرایان تندروی بوکوحرام هستند.

    Ver video "اولین سالگرد ربایش دختران دبیرستانی توسط بوکوحرام"

  • تایلند؛ ۱۷ کشته در پی آتش سوزی در خوابگاه یک مدرسه دخترانه

    آتش سوزی شبانه در خوابگاه یک مدرسه دخترانه در «چیانگ رائی» در شمال تایلند باعث کشته شدن ۱۷ دختر دانش آموز شد. این خوابگاه متعلق به مدرسه ای است که به خانوادههای فقیر تایلندی اختصاص دارد.

    آتش سوزی یک شنبه شب در حالی رخ داد که دختران در خواب بودند و همین باعث افزایش تعداد تلفات شده است. قربانیان بین ۵ تا ۱۲ سال سن داشتند.

    به گفته پلیس پنج کودک دیگر زخمی شده اند که وضعیت دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است. هنوز علت این آتش سوزی مشخص نشده است.

    ساختمان این خوابگاه قدیمی که در بخش هایی از چوب ساخته شده است قدمتی چهل ساله دارد. در این خوابگاه دانش آموزانی از قبایل کوهستان نشین، مسیحیان و بوائیان منطقه حضور دارند.

    Ver video "تایلند؛ ۱۷ کشته در پی آتش سوزی در خوابگاه یک مدرسه دخترانه"

  • "گروگانها احتمالا قبل از حمله پلیس به فروشگاه یهودی کشته شده بودند"

    ساعاتی پس از پایان دو عملیات بی سابقه گروگانگیری در فرانسه، فرانسوا مولن، دادستان پاریس، به تشریح جزئیات بیشتر این عملیات پرداخت.

    او با اشاره به عملیات پلیس در فروشگاه یهودی و تهدید گروگانگیر به کشتن همه گروگانها، گفت: “ با در نظر گرفتن وضعیت اجساد گروگانها و اقدام احمدی کولیبالی در اعلام به یک شبکه تلویزیونی که چهار نفر را کشته و البته به شرط آن که کالبد شکافی اجساد هم آن را تایید کند، می توان فرض را بر این داشت که هیچ یک از گروگانها در زمان حمله پلیس کشته نشده اند. این افراد احتمالا پس از آن که این تروریست وارد سوپر مارکت شد کشته شدند.”

    او همچنین ضمن انتقاد از اقدام رسانه ها در بر ملا کردن هویت مظنونان حمله به دفتر مجله “شارلی ابدو“، گفت:” معرفی برادران کوآشی توسط بسیاری از رسانه ها، باعث از بین رفتن امیدهای ما برای غافل گیر کردن افرادی شد که به دنبال آنها بودیم. برای همین ما در ساعت سه صبح تصمیم گرفتیم از کسانی که آنها را دیده بودند بخواهیم با ما تماس بگیرند.”

    دادستان پاریس همچنین از بازداشت شانزده نفر که غالبا از نزدیکان و بستگان این تروریستها هستند خبر داد.

    Ver video ""گروگانها احتمالا قبل از حمله پلیس به فروشگاه یهودی کشته شده بودند""

  • الی ساب و کنزو در هفته مد پاریس

    هفته مد پاریس در پارک زیبای تویلری و در مجاورت موزه لوور با طرحهای الی ساب، طراح خوش فکر لبنانی ادامه کار داد.

    در میان میهمانان او چهره ماری ژوزه کروز، برنده نخل طلایی بهترین بازیگر فستیوال کن در سال 2003 دیده می شد.

    الی ساب در باره طرحهای جدیدش می گوید: “رنگها الهامی است از اعماق دریا، به همین دلیل سبز و آبی هستند. من با ایده یک دختر جوان در دهه هفتاد کار کرده ام. لباسهایم را با کفشهای تخت، کامل کرده ام.”

    الی ساب از شانزده سال پیش بعنوان طراح جهانی مد، کار خود را آغاز کرد. در این هفته کنزو هم مدلهای تابستان و بهاره سال آینده را به معرض نمایش گذاشت که لباسهایی الهام گرفته از سنتهای خاور دور بود.

    Ver video "الی ساب و کنزو در هفته مد پاریس"

  • دهها کشته و زخمی بر اثر حمله خمپاره ای شورشیان به زندانی در دمشق

    بر اثر یک حمله خمپاره ای به زندان مرکزی دمشق در سوریه، حداقل یازده نفر کشته و پنجاه نفر دیگر هم زخمی شدند.

    این حمله توسط شورشیان و هنگام بازدید اقوام زندانیان با آنها صورت گرفت.

    مسئول این زندان با اعلام این خبر گفت: “بیشتر قربانیان در میان بازدیدکنندگان و بخصوص زنان و کودکانی هستند که می خواستند با همسران و یا فرزندانشان دیدار کنند.”

    تصاویر دیگری از سوریه، یک دختر بچه را نشان می دهد که پس از حمله موشکی روز شنبه ارتش این کشور به یک منطقه مسکونی در شمال دمشق، زنده از زیر آوار بیرون آورده شد.

    بنابر گزارشها، تاکنون بیش از پنجاه جسد از زیر آوار بیرون کشیده شده اند و انتظار می رود هنوز تعداد دیگری باقی مانده باشند.

    Ver video "دهها کشته و زخمی بر اثر حمله خمپاره ای شورشیان به زندانی در دمشق"

  • نظرات شهروندان یونان در آستانه برگزاری همه پرسی

    یکی از مقامات یونان گفت این کشور قسط ۱.۶ میلیاردی بدهی خود را پرداخت نخواهد کرد. این پول قاعدتا باید فردا به بستانکاران می رسید. این در شرایطی است که دولت یونان بانک های این کشور را تا روز سه شنبه آینده تعطیل کرده و شهروندان فقط می توانند روزانه ۶۰ یورو از باجه های خودپرداز دریافت کنند.

    زنی بازنشسته، بیرون یک فروشگاه مواد غذایی، می گوید: «نمی شود که پول من را نگه دارند. امروز باید حقوقم را می گرفتم. چطور خرید کنم؟ مجانی که به آدم چیزی نمی دهند.»

    زن دیگری می افزاید: «به نظرم مردم بیش از حد ترسیده اند. این شرایط چند روزی دوام خواهد داشت و سپس همه چیز خوب می شود. مردم بی دلیل در پمپهای بنزین و سوپرمارکتها صف بسته اند. الآن از سوپر می آیم، برخی جوری خرید می کردند که گویی جنگ است.»

    شرایط جدید، هجوم شهروندان به جایگاه های توزیع سوخت و همچنین فروشگاه های مواد غذایی را در پی داشته است. خطر خروج یونان از حوزه یورو بوضوح بر کشور سایه انداخته است.

    شهروندی در انتظار دریافت سوخت می گوید: «خیلی از چیزها به این بستگی دارد که شرکتها بسهولت قادر به پرداخت دستمزدها باشند. امیدوارم توافق حاصل شود

    Ver video "نظرات شهروندان یونان در آستانه برگزاری همه پرسی"

  • دستگیری دو نفر در ارتباط با حمله به ۳ نظامی فرانسه در شهر نیس

    حمله یک فرد مسلح به ۳ نیروی نظامی در مقابل یک مرکز یهودی در شهر نیس در فرانسه، به مجروح شدن دو تن از این نظامیان انجامید.

    فرد مسلح که با چاقو به این سربازان حمله کرده، با دخالت ۲ نیروی حاضر در ایستگاه قطار شهری و یک شهروند عادی دستگیر شده و در اختیار پلیس قرار گرفته است.

    پلیس این را یک حمله تروریستی نامیده و از دستگیری فرد دیگری که به نظر می رسد همدست او باشد، خبر داده است.

    کریستن استروزی، شهردار نیس در واکنش گفت: «او با خود کارت شناسایی همراه داشت که روی آن نوشته شده بود، موسی کولیبالی که نام فامیل همان فردی بود که به سوپر مارکت یهودی در پاریس حمله کرد و پس از چند دقیقه فرد دومی را دستگیر کردیم که به نظر همدست او بوده است.»

    پلیس می گوید، عامل این حمله، ۳۰ ساله و زاده پاریس است و برای دستگاه قضایی فرانسه نیز چهره ای شناخته شده است. همچنین به نظر نمی رسد، رابطه ای بین او و عامل حمله تروریستی در پاریس وجود داشته باشد.

    نظامیان مجروح شده به بیمارستان منتقل شده اند و جراحت های آنها سطحی گزارش شده است. بر اساس گزارش ها، یکی از آنها از ناحیه صورت و دیگری از ناحیه بازو مجروح شده است.

    Ver video "دستگیری دو نفر در ارتباط با حمله به ۳ نظامی فرانسه در شهر نیس"

  • هند؛ استقبال از ویدئوی شجاعت دو خواهر در دفاع از خود در اتوبوس

    سه جوان هندی پس از پخش ویدئویی که آنها را در حال آزار و اذیت دو خواهر در اتوبوسی نشان می دهد، بازداشت شدند.

    این ویدئو که در شبکه های اجتماعی منتشر شده و مورد استقبال قرار گرفته، این دو خواهر را در حالی که کمربند بدست گرفته و شجاعانه از خود دفاع می کنند، نشان می دهد.

    یک نماینده حزب حاکم هند در پارلمان، ضمن استقبال از این دفاع شجاعانه این دو خواهر از خود، از اعطای جایزه ای به ارزش چهار صد یورو برای هر یک از این دو خواهر خبر داد. او همچنین افزود که دولت در این باره تحقیق خواهد کرد.

    تجاوز گروهی به یک دختر جوان در اتوبوسی در دسامبر سال 2012 که نهایتا به مرگ او منجر شد، احساسات و واکنشهای زیادی را در هند برانگیخت.

    Ver video "هند؛ استقبال از ویدئوی شجاعت دو خواهر در دفاع از خود در اتوبوس"

  • پلیس کانادا: یک حمله در روز والنتاین خنثی شد

    پلیس کانادا از خنثی شدن اقدام یک پسر نوجوان کانادایی و یک زن جوان آمریکایی برای تیراندازی و کشتار در هالیفاکس در روز والنتاین خبر داد.

    بنابر این گزارش، این پسر جوان نوزده ساله در خانه اش کشته شده و دختر جوان آمریکایی نیز در مسیر راه به فرودگاه هالیفاکس شناسایی و دستگیر شده است.

    پلیس کانادا تصریح نکرده که این پسر جوان بر اثر خودکشی و یا تیراندازی پلیس کشته شده است.

    بریان برنان، یکی از مسئولان پلیس کانادا، با بیان این که گروهی از افراد قصد حمله به شهروندان را داشته اند، گفت: “ در تحقیقات ما نشانی از این که این اقدام آنها تروریستی محسوب شود وجود ندارد.”

    پلیس کانادا همچنین از بازداشت یک نوجوان هفده ساله و کشف مقادیری پول و سلاح در محل سکونت مظنونان خبر داده است.

    Ver video "پلیس کانادا: یک حمله در روز والنتاین خنثی شد"

  • چهار نفر به ظن همکاری در حملات تروریستی پاریس بازجویی می شوند

    دادگاهی در فرانسه اعلام کرد که ۴ تن از ۱۲ فرد دستگیر شده در جریان حملات تروریستی در پاریس، به عنوان مظنونان به همکاری در این حملات شناخته شده اند.

    این افراد که رده سنی آنها بین ۲۲ تا ۲۸ سال عنوان شده، بطور رسمی تحت بازجویی قرار می گیرند. آنان متهمند که با امدی کولیبالی، عامل گروگانگیری در یک سوپرمارکت یهودی در شرق پاریس در ارتباط بوده اند.

    کولیبالی ضمن کشتار ۴ تن از گروگان ها، خود نیز در درگیری با پلیس کشته شد. وی همچنین ادعا کرده بود که با براداران کواشی نیز که عاملان کشتار ۱۲ تن در هفته نامه شارلی ابدو بودند، در ارتباط بوده است.

    روز جمعه گذشته پلیس فرانسه از دستگیری ۱۲ تن به اتهام همکاری احتمالی تدارکاتی با تروریست ها خبر داد. سه تن از دستگیر شدگان که زن بودند همراه با ۵ تن دیگر پس از بازجویی های اولیه آزاد شدند.

    در عین حال، ماریو دو بلازیو، شهردار نیویورک نیز در سفری به پاریس ضمن ادای احترام به کشته شدگان، از سوپر مارکت یهودی و نیز دفتر نشریه شارلی ابدو بازدید کرد.

    همزمان صدها تن از ساکنان مارتینی از جزایر متعلق به فرانسه نیز با برپایی مراسمی، جسد پلیس زنی را که اهل این من

    Ver video "چهار نفر به ظن همکاری در حملات تروریستی پاریس بازجویی می شوند"

  • شب زنده داری به مناسب عید پاک توسط مسیحیان سراسر جهان

    در شامگاه شنبه، ناقوس ها به ستایش عید پاک، رستاخیز مسیح به صدا درآمدند. پاپ فرانسیس طی مراسمی ۱.۲ میلیارد کاتولیک در سراسر جهان را شنبه شب به شب زنده داری و اجتناب از بی تفاوتی دعوت کرد و از آنها خواست ایمانشان را شجاعانه زندگی کنند.

    بر طبق سنت معمول، پاپ در این مراسم غسل تعمید را برای گروهی از افراد به جای آورد که یک دختر کامبوجی ۱۳ ساله و یک زن ۶۶ ساله از کنیا در میان آنها بود.

    مسیحیان در کلیسای مهد در بیت لحم فلسطین نیز که محل تولد عیسی مسیح دانسته می شود، شنبه شب با روشن کردن شمع، مراسم شب زنده داری عید پاک را برگزار کردند. برای مومنان، عید پاک، روز رستاخیز و بازگشت مسیح است بعد از آنکه به صلیب کشیده شد.

    Ver video "شب زنده داری به مناسب عید پاک توسط مسیحیان سراسر جهان"

  • سانحه ترن هوایی در انگلستان

    چهار نوجوان در یکی از بزرگ ترین شهربازی های بریتانیا دچار سانحه شدند. روز سه شنبه نیروهای امدادی در انگلستان اعلام کردند که این حادثه بر اثر برخورد شدید دو واگن یک ترن هوایی در شهربازی آلتون تاورز در شهر استافوردشایر در مرکز این کشور روی داده است. یکی از واگن ها خالی و واگن دیگر حامل شانزده سرنشین بوده و حادثه در بالاترین ارتفاع ریل اتفاق افتاده است.

    به گفته یکی از مسئولان شهربازی، حال دو دختر و دو پسر نوجوان حادثه دیده در این ترن هوایی وخیم گزارش شده است.

    ترن سانحه دیده که یکی از پیشرفته ترین ترن های هوایی در جهان محسوب می شود، اسمایلر نام دارد و در ماه مه ۲۰۱۳ میلادی راه اندازی شده است. سرعت این ترن به ۸۵ کیلومتر در ساعت می رسد.

    Ver video "سانحه ترن هوایی در انگلستان"

  • تصویب ساخت ۳۸۰ واحدهای مسکونی یهودی نشین در کرانه باختری

    شورای شهر بیت المقدس ساخت ۳۸۰ واحد مسکونی را در دو منطقه شرقی این شهر تصویب کرد.

    ۳۰۷ واحد مسکونی در راموت و ۷۳ واحد دیگر نیز در هارحوما ساخته می شوند. این مناطق در کرانه باختری واقع است و اسرائیل آن را در محدود بیت المقدس می شمارد.

    ایالات متحده آمریکا و دیگر قدرت های جامعه جهانی از دولت بنیامین نتانیاهو خواسته اند تا شهرک سازی در کرانه باختری را متوقف کند.

    از سوی دیگر روز جمعه در پی حمله یک فلسطینی با بمبی دست ساز به خودرویی در کرانه باختری، یک دختر ۱۱ساله اسرائیلی در آتش سوخت و پدرش نیز مجروح شد.

    این حمله در نزدیکی شهرک یهودی نشین معالی شُمرون واقع در شمال شهر نابلوس روی داد.

    یک روز پیش از این، در پی حمله ارتش اسرائیل به نوار غزه تعدادی از اعضای شاخه نظامی حماس کشته شدند.

    Ver video "تصویب ساخت ۳۸۰ واحدهای مسکونی یهودی نشین در کرانه باختری"

  • یازده مامور پلیس در پرونده قتل فرخنده به زندان محکوم شدند

    قاضی دادگاه رسیدگی به پرونده قتل «فرخنده»، روز سه شنبه یازده مامور پلیس را به دلیل جلوگیری نکردن از قتل او به یک سال زندان محکوم کرد.

    هشت تن دیگر از ماموران پلیس کابل که در میان متهمان بودند به دلیل نبود شواهد کافی تبرئه شدند.

    فرخنده دختر ۲۷ ساله افغان، دو روز پیش از نوروز در نزدیکی مسجد شاه دوشمشیره به اتهام آتش زدن قرآن مورد حمله مردان خشمگین قرار گرفت که او را با سنگ و چوب و مشت و لگد به قتل رساندند و سپس جسدش را سوزاندند.

    مرگ فرخنده خشم هزاران شهروند را برانگیخت و شمار بسیاری از ساکنان پایتخت و دیگر شهرهای افغانستان را به خیابان ها کشاند.

    تحقیقات نشان داد که فرخنده هرگز قرآن را نسوزانده بود و فقط از یک روحانی خواسته بود از خرافه گویی مذهبی دست بردارد.

    Ver video "یازده مامور پلیس در پرونده قتل فرخنده به زندان محکوم شدند"

  • ارتش نیجریه ۱۷۸گروگان را از دست بوکو حرام آزاد کرده است

    ارتش نیجریه اعلام کرد که ۱۷۸ نفر از افراد به گروگان گرفته شده توسط گروه شورشی بوکو حرام را آزاد کرده است.

    بنابر گزارشها، ۱۰۱ تن از این افراد کودک و ۶۷ تن دیگر زن هستند.

    ارتش نیجریه همچنین از انجام حملات هوایی در روستای بیتا واقع در جنگل سامبیسا خبر داده و افزوده که این اسلامگرایان قصد انجام حملاتی را از این منطقه داشته اند.

    از زمان انتصاب محمدو بوهاری، بعنوان رییس جمهور جدید نیجریه، در حدود دو ماه پیش، شمال شرق این کشور شاهد موج جدیدی از حملات تروریستی بوده که جان هشتصد نفر را گرفته است.

    آقای بوهاری، مبارزه با اسلامگرایان را از اولویتهای سیاست خود قرار داده است.

    ارتش نیجریه در حالی از آزادی این گروگانها خبر داده که از سرنوشت دویست دختر نوجوانی که حدود پانزده ماه پیش بوسیله بوکو حرام ربوده شدند، همچنان خبری در دست نیست.

    Ver video "ارتش نیجریه ۱۷۸گروگان را از دست بوکو حرام آزاد کرده است"

  • وحشت مردم هند از زلزله نپال

    زمین لرزه نپال، مردم هند را به وحشت انداخت.

    شدت زلزله به حدی بود که حتی در دهلی نو هم احساس شد. تعدادی از ساختمان ها در این شهر تخلیه شده اند.

    به گفته رسانه های محلی در شمال هند یک دختر پانزده ساله در جریان زمین لرزه کشته شده است.

    یکی از ساکن منطقه می گوید: «من در ماشین بودم که ناگهان همه چیزتکان خورد. فکر کردم الان خودرو واژگون می شود. بعدا فهمیدم که به خاطر زلزله است. تکان ها خیلی سخت بودند.»

    فرد دیگری می گوید: «تکان های شدید احساس کردم. حدود یک ربع به دوازده اتفاق افتاد. ساختمان شروع به لرزیدن کرد و ما سریع از طبقه هفتم پایین آمدیم.»

    در پی وقوع این حادثه دولت هند وضعیت اضطراری اعلام کرد. با این وجود، وزیر کشور هند گفت که به نظر نمی رسد میزان خسارت خیلی زیاد باشد.

    Ver video "وحشت مردم هند از زلزله نپال"

  • برگزاری فستیوال موسیقی زیگت در بوداپست مجارستان

    زیگت نام یکی از مهمترین فستیوالهای موسیقی در مجارستان و در اروپا است. همه ساله بسیاری از سراسر جهان به بوداپست می روند تا این فستیوال را از نزدیک دنبال کنند.

    مسئول برگزاری فستیوال می گوید: “
    برای دیدن این فستیوال موسیقی از۹۵ ملیت مختلف به اینجا آمده اند. در میان آنها ۹۰ درصد از کشورهایی به جز از مجارستان آمده اند.”

    دو دختر هلندی هم می گویند:
    “اینجا فوق العاده است. حتما سال آینده به اینجا می آییم.”

    جوانان استرالیایی هم به این فستیوال آمده و یکی از آنها می گوید: “ اینجا گروههای مختلفی اجرا داشتند. از استیلهای مختلف موسیقی. اینجا یک فستیوال فرهنگی است و به ما اجازه شناخت بوداپست را هم می دهد. عاشق اینجا شدیم.”

    خبرنگار ما در بوداپست می گوید: “سال به سال در فستیوال زیگت با زبانهای بیشتری آشنا می شوید. این نشان می دهد که چگونه این فستیوال بین المللی شده است.”

    Ver video "برگزاری فستیوال موسیقی زیگت در بوداپست مجارستان"

  • اظهارات بنیانگذار جبهه ملی فرانسه برای این حزب راستگرای افراطی دردسر ساز شد

    نزاع بین پدر و دختر در راس یکی از قدرتمندترین احزاب فرانسه، جبهه ملی، جنجال برانگیز شده است.

    اظهار نظرهای ژان ماری لوپن، بنیانگذار جبهه ملی فرانسه، درباره نسلکشی یهودیان و مارشال پتن، رییس جمهوری فرانسوی حامی آلمان نازی در دوران جنگ دوم جهانی، با واکنشهای تند رهبر کنونی حزب مارین لوپن و مقامات اصلی جبهه ملی مواجه شده است.

    مارین لوپن اعلام کرده که اظهارات این چنینی پدرش خودکشی سیاسی برای وی و حزب حامی او می باشد.

    فلوریان فیلیپو، سخنگو و نایب رییس حزب جبهه ملی می گوید: “ اظهارنظرهای ژان ماری لوپن کاملا در تضاد با استراتژیهای جبهه ملی است و این اظهارات به هیچ وجه با نگاه جبهه ملی هماهنگ ندارد و در تعارض کامل با اندیشه های این حزب و رهبر آن مارین لوپن است. به همین دلیل حزب در اینباره مسئولیتش را بجای می آورد.”

    ژان ماری لوپن در تازه ترین اظهاراتش با رسانه ها اعلام کرده که اتاقهای گاز مخصوص کشتار یهودیان تنها بخش جزیی از جنگ دوم جهانی بوده است.

    Ver video "اظهارات بنیانگذار جبهه ملی فرانسه برای این حزب راستگرای افراطی دردسر ساز شد"

Esta Pagina participa en el Programa de Afiliados de Amazon EU y Amazon Services LLC, un programa de publicidad para afiliados diseñado para ofrecer a sitios web un modo de obtener comisiones por publicidad, publicitando e incluyendo enlaces a Amazon.es y Amazon.com

Utilizando el siguiente enlace podrás encontrar una página en la que se muestra la política de privacidad de esta web. Puedes usar el siguiente enlace para ver nuestras normas de uso. Si encuentras algún contenido inadecuado, puedes denunciarlo utilizando el siguiente enlace. Haciendo click en el siguiente enlace puedes ver el Aviso Legal de este sitio web.

Utilizamos cookies para medir y analizar el tráfico de este sitio web. Más información.