Videos relacionados con نرخ يورو به أفغانستان

Informaciona

Comparte y descubre información

  • نرخ تورم در بریتانیا به صفر رسید

  • نرخ تورم ترکیه به ۸ درصد رسید

    نرخ تورم در ترکیه در ماه سپتامبر سال جاری در مقایسه با یک سال گذشته با افزایش همراه بوده و به رقم ۸ درصد رسیده است. قیمتها در بخشهای خدمات، املاک و مواد غذایی بیشترین افزایش را داشته اند.

    این نرخ تورم با اهداف از پیش تعیین شده دولت ترکیه یعنی رسیدن به تورم ۵ درصدی فاصله زیادی دارد.

    بدنبال انتشار آمار مربوط به نرخ تورم در ترکیه ارزش لیره واحد پولی این کشور در برابر دلار آمریکا سقوط کرد. از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون حدود ۲۲ درصد از ارزش لیره در برابر دلار کاسته شده است.

    Ver video "نرخ تورم ترکیه به ۸ درصد رسید"

  • واکنش مثبت بازارهای آسیایی به افزایش نرخ بهره در آمریکا

    واکنش سرمایه گذاران در بازارهای مالی در آسیا و استرالیا به افزایش نرخ بهره در آمریکا مثبت بود چرا که همه شاخصها در بازارهای مالی مختلف آسیا افزایش داشت.

    شاخص بازار بورس سیدنی در استرالیا شاهد افزایش یک و شش دهم درصدی بود. بازار بورس نیکی ژاپن افزایش 2.15 درصدی را تجربه کرد. شاخص بازار بورس چین و کره جنوبی افزایش کمتری داشتند.

    از طرفی ارزش دلار آمریکا در برابر ین تقویت شد. این اتفاق خبر خوبی برای صادرکنندگان ژاپنی است. ارزش یوان چین در برابر دلار آمریکا هم به پایین ترین حد خود در چهار سال گذشته رسید.

    Ver video "واکنش مثبت بازارهای آسیایی به افزایش نرخ بهره در آمریکا"

  • تصمیم بانک مرکزی سوییس به دخالت در بازار برای تنظیم نرخ فرانک

    افزایش بیش از حد ارزش فرانک سوییس در برابر دلار آمریکا و یورو مسئولان بانک مرکزی این کشور را بر آن داشته تا برای تنظیم ارزش واحد پولی کشور در سیاستهای خود تحول ایجاد کنند.

    توماس جوردن، رییس بانک مرکزی سوییس روز پنجشنبه اعلام کرد نهاد تحت اداره اش برای تنظیم ارزش فرانک در بازار مبادلات ارزی دخالت خواهد کرد و نرخ بهره بانکی این نهاد از منفی تغییری نخواهد کرد.

    از ماه ژانویه سال جاری یعنی تاریخ توقف تدابیر حمایتی بانک مرکزی سوییس از فرانک حدود ١٣ درصد به ارزش این واحد پولی در برابر یورو افزوده شده است.

    Ver video "تصمیم بانک مرکزی سوییس به دخالت در بازار برای تنظیم نرخ فرانک"

  • تصمیم گیری درباره نرخ بهره در آمریکا به ماه ژوئن موکول شد

    سرانجام بیانیه بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا، پس از نشستی دو روزه درباره نرخ بهره و سیاستهای نوین پولی در این کشور اعلام شد.

    بنا بر گزارش این بانک، تصمیم گیری درباره افزایش نرخ بهره به ماه ژوئن موکول شد و به این ترتیب نسبت به خواسته سرمایه گذاران این کشور برای حفظ نرخ کنونی بهره، انعطاف پذیری نشان داده شد.

    این بانک با توجه به سقوط قیمت نفت و افزایش بهای دلار در ماههای اخیر، و از آنجا که سود فعالیتهای اقتصادی در این کشور با فعالیت شرکتهای چندملیتی گره خورده است، تصمیم جدید را اتخاذ کرد.

    این بار در بیانیه بانک مرکزی، از به کارگیری کلمه «بیمار» برای شرح وضعیت اقتصادی ایالات متحده آمریکا خودداری شد و در مقابل تاکید گردید که بهبود بازار کار امروز، حاصل تصمیم آنها در سال ۲۰۰۶ میلادی برای کنترل نرخ بهره در این کشور است.

    اعلام این خبر باعث افت شاخص سهام در بازار بورس وال استریت و در مقابل افزایش ارزش یورو در مقابل دلار شد.

    Ver video "تصمیم گیری درباره نرخ بهره در آمریکا به ماه ژوئن موکول شد"

  • هشدار رییس بانک مرکزی اروپا نسبت به تعلل برای مبارزه با نرخ تورم

    ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه نسبت به واکنش دیر برای مهار نرخ بسیار پایین تورم در حوزه پولی یورو و عدم مبارزه موثر با خطر تورم منفی در این منطقه هشدار داد.

    به اعتقاد آقای دراگی برنامه رسیدن به نرخ تورم ۲ درصدی در میان مدت باید در الویت قرار گیرد.

    ماریو دراگی در سخنان خود از بانک های مرکزی کشورهای عضو حوزه پولی یورو خواست تا برای رسیدن به اهداف این نهاد در زمینه نرخ تورم تلاش کنند.

    رییس بانک مرکزی اروپا پیش از این نیز از آمادگی نهاد تحت امرش برای ایجاد تحول در سیاستهای پولی خود در نشست دهم مارس سال جاری خبر داده بود.

    اجرای برنامه بازخرید ماهانه اوراق قرضه دولتی یکی از مهمترین تدابیر بانک مرکزی اروپا برای مقابه با نرخ بسیار پایین تورم در حوزه پولی یوروست.

    نرخ تورم در حوزه پولی یورو در ماه ژانویه سال جاری چهار دهم درصد بوده که نسبت به ماه دسامبر رشدی معادل ۰.۲ درصد داشته است.

    Ver video "هشدار رییس بانک مرکزی اروپا نسبت به تعلل برای مبارزه با نرخ تورم"

  • نرخ بهره بانک مرکزی اروپا تغییری نکرد

    سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا در جریان نشست سیاست پولی روز چهارشنبه خود در فرانکفورت در نرخ بهره بانکی ۰.۰۵ درصدی این نهاد تغییری ایجاد نکردند.

    بانک مرکزی اروپا در ماه سپتامبر سال گذشته نرخ بهره بانکی خود را به پایین ترین حد تاریخی تنزل داده بود.

    این نهاد از ماه مارس سال جاری برای مقابله با روند نزولی نرخ تورم و بالا بردن روند رشد اقتصادی در حوزه پولی یورو اجرای برنامه بازخرید اوراق قرضه دولتی را در دستور کار خود قرار داده است.

    Ver video "نرخ بهره بانک مرکزی اروپا تغییری نکرد"

  • کاهش نرخ بهره بانکی بانک مرکزی سوئد

    بانک مرکزی سوئد نرخ بهره بانکی خود را روز سه شنبه کاهش داد. بدین ترتیب این نرخ از ۰.۲۵ درصد به صفر تنزل پیدا کرد.

    مبارزه با نرخ بسیار پایین تورم و خطر تورم منفی مهمترین عاملی است که مقامات بانک مرکزی سوئد را برآن داشته تا نسبت به ایجاد تغییر در نرخ بهره بانکی این نهاد تصمیم گیری کنند.

    در ماه سپتامبر سال جاری نرخ تورم در این کشور اسکاندیناوی ۰.۴ درصد تنزل پیدا کرده بود. این نرخ از هدف از پیش تعیین شده بانک مرکزی یعنی رسیدن به تورم ۲ درصدی فاصله زیادی دارد.

    در ماه ژوئیه سال جاری نیز نرخ بهره بانک مرکزی از ۰.۷۵ درصد به ۰.۲۵ درصد کاهش پیدا کرده بود.

    Ver video "کاهش نرخ بهره بانکی بانک مرکزی سوئد"

  • نرخ بیکاری در یونان از ۲۵ درصد فراتر رفت

    شمار بیکاران در یونان افزایش یافته است. به گفته موسسه آمار این کشور نرخ بیکاری یونان از ۲۵ درصد در ماه مه به ۲۵.۲ درصد از جمعیت فعال در ماه ژوئن افزایش یافته است.

    طی سالهای اخیر کمترین نرخ بیکاری در یونان را می توان در ژوئن سال ۲۰۱۲ میلادی یافت که ۲۴.۹ درصد بوده است. پس از آن نرخ بیکاری یونان رو به افزایش گذاشت و در نهایت در سپتامبر سال ۲۰۱۳ به بالاترین حد خود یعنی ۲۷.۹ درصد رسیده بود.

    سال گذشته نرخ بیکاری در یونان پس از دست یافتن اقتصاد این کشور به ثبات نسبی کاهش یافت. با این حال نرخ بیکاری در این کشور بیش از دو برابر میانگین نرخ بیکاری در حوزه یورو است.

    Ver video "نرخ بیکاری در یونان از ۲۵ درصد فراتر رفت"

  • بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش نداد

    از میزان ثبت نام جویندگان کار در مراکز کاریابی ایالات متحده آمریکا در ماه ژوئن کاسته شده است. براساس آمار وزارت کار آمریکا در این زمان ۲۷۶ هزار ثبت نام جدید به عمل آمده که نسبت به ماه پیش از آن ۱۲ هزار تقاضا کمتر ثبت شده است.

    نرخ بیکاری در ایالات متحده در ماه مه سال جاری به رقم ۵.۵ درصد جمعیت فعال این کشور رسیده است.

    برغم این آمار جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست دو روزه کمیته سیاست پولی این نهاد اعلام کرد آمار مربوط به نرخ بیکاری و نرخ تورم در حدی نیست که افزایش نرخ بهره بانک مرکزی را توجیه کند.

    شتاب گیری روند رشد اقتصادی کشور، ادامه روند نزولی نرخ بیکاری و رسیدن به نرخ تورم دو درصدی عواملی هستند که می تواند در آینده ای نه چندان دور سیاستگذاران بانک مرکزی را برای بالا بردن نرخ بهره این نهاد ترغیب کند.

    Ver video "بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش نداد"

  • سایه خطر تورم منفی از حوزه پولی یورو دور می شود

    آمارها نشان می دهد خطر تورم منفی از حوزه پولی یورو رسما از بین رفته است. نرخ تورم در این منطقه در ماه آوریل سال جاری از منفی به رقم صفر رسیده است. این نرخ در ماه ژانویه منفی ۰.۶ درصد و در فوریه منفی ۰.۳ درصد بوده است.

    کاهش قیمت سوخت که از اواسط سال ۲۰۱۴ آغاز شد تاثیر مهمی بر روند نزولی نرخ تورم در حوزه پولی یورو داشته است.

    آمار مربوط به نرخ تورم در این منطقه خبری خوبی برای بانک مرکزی اروپاست که از ماه مارس برنامه بازخرید ماهانه اوراق قرضه دولتی خود را آغاز کرد. هدف اصلی اجرای چنین برنامه های مقابله با خطر تورم منفی عنوان شده است.

    اما آمار مربوط به نرخ بیکاری در حوزه پولی یورو نشان میدهد این نرخ در ماه مارس نسبت به ماههای گذشته ثابت مانده و ۱۱.۳ درصد جمعیت فعال این منطقه را دربر می گیرد.

    اما نرخ بیکاری در آلمان، برترین اقتصاد حوزه پولی یورو در ماه آوریل روندی نزولی دارد و از رقم ۶.۵ درصد جمعیت فعال این کشور به ۶.۴ درصد رسیده است. این پایین ترین نرخ بیکاری طی ۲۰ سال گذشته در این کشور است.

    Ver video "سایه خطر تورم منفی از حوزه پولی یورو دور می شود"

  • نرخ تورم صفر در حوزه پولی یورو

    نرخ تورم در حوزه پولی یورو در ماه آوریل سال جاری در مقایسه با زمان مشابه در سال ۲۰۱۴ تغییری نداشته و صفر بوده است.

    نمودار نرخ تورم در این منطقه نشان می دهد این نرخ از ماه فوریه سال جاری پس از ماهها سرانجام روندی صعودی به خود گرفته است.

    بانک مرکزی اروپا برای مبارزه موثر با روند نزولی نرخ تورم در حوزه پولی یورو و مقابله با خطر تورم منفی در منطقه از ماه مارس سال جاری برنامه بازخرید ماهانه اوراق قرضه دولتی خود را به مرحله اجرا درآورده است. هدف این نهاد رسیدن به تورم ۲ درصدی در منطقه است.

    Ver video "نرخ تورم صفر در حوزه پولی یورو"

  • افزایش نرخ بیکاری در فرانسه

    نرخ بیکاری در فرانسه در سه ماهه سوم سال جاری میلادی روندی صعودی به خود گرفته و به بالاترین حد خود طی ۱۸ سال اخیر رسیده است.

    براساس داده های موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه نرخ بیکاری در این زمان به رقم ۱۰.۶ درصد جمعیت فعال این کشور رسیده است. این نرخ در مقایسه با یک سال گذشته ۰.۲ درصد افزایش دارد. این آمار معادل افزایش ۷۵ هزار نفری تعداد افراد بیکار است. این رقم برای اولین بار طی هشت سال اخیر از میانگین نرخ بیکاری در منطقه پولی یورو فراتر رفته است.

    در این بین نرخ بیکاری بین افراد رده سنی ۱۵ تا ۲۴ سال به رقم ۲۴.۶ درصد جمعیت این قشر می رسد.

    این آمار خبر خوبی برای دولت فرانسه که اولویت خود را مهار نرخ بیکاری در کشور اعلام کرده بشمار نمی رود.

    Ver video "افزایش نرخ بیکاری در فرانسه"

  • اقتصاددانان آمریکا در انتظار تصمیم بانک فدرال درباره نرخ بهره

    بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه تصمیم نهایی اش را درباره افزایش نرخ بهره در این کشور اعلام خواهد کرد.

    این تصمیم باید با توجه به تحولات مهم اقتصاد بین الملل بویژه با توجه به سقوط قیمت نفت و افزایش نرخ دلار اتخاذ شود.

    نزدیک به یک دهه است که نرخ بهره در این کشور افزایش نیافته و معامله گران این کشور همچنان مایلند که وضعیت موجود حفظ شده و تغییری در نرخ بهره ایجاد نشود.

    جاناتان اسپایسر، خبرنگار رویترز در بانک مرکزی آمریکا می گوید: «معامله گران هنوز انتظار افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر را دارند و اگر شما با اقتصاددانان وال استریت صحبت کنید بویژه آنهایی که توجه دقیق تری به اظهارات سیاستگذاران بانک مرکزی امریکا دارند، می گویند که این اتفاق احتمالا در ماه ژوئن روی خواهد داد.»

    در صورت ادامه وضعیت موجود، نرخ بهره دست کم تا سه ماه آینده همچنان نزدیک به صفر باقی خواهد ماند.

    Ver video "اقتصاددانان آمریکا در انتظار تصمیم بانک فدرال درباره نرخ بهره"

  • نرخ تورم صفر درصدی در بریتانیا

    دفتر ملی آمار بریتانیا نرخ تورم در این کشور در ماه مارس در بازه زمانی یکساله را صفر اعلام کرده است. نرخ تورم کنونی بریتانیا فاصله زیادی با اهداف از پیش تعیین شده بانک مرکزی این کشور برای رسیدن به نرخ تورم دو درصدی دارد. با این وجود کارشناسان امور اقتصادی اعتقاد ندارند که خطر تورم منفی بریتانیا را تهدید می کند.

    بانک مرکزی بریتانیا تحولات مربوط به نرخ تورم در کشور را زیر نظر دارد و پیش بینی می شود در ابتدای سال آینده میلادی درباره بالابردن و با عدم تغییر در نرخ بهره بانکی خود تصمیم گیری کند.

    Ver video "نرخ تورم صفر درصدی در بریتانیا"

  • افزایش نرخ تورم در ترکیه

    نرخ تورم در ترکیه در ماه آوریل سال جاری در بازه زمانی یک ساله افزایش یافته و به رقم ۷.۹۱ درصد رسیده است. این نرخ تورم نسبت به ماه مارس ۰.۳۰ درصد رشد دارد.

    بانک مرکزی ترکیه نیز پیش بینی های خود از نرخ تورم در سال ۲۰۱۵ را تغییر داده است. ابتدا پیش بینی می شد این نرخ تا پایان سال ۵.۵ درصد باشد اما اکنون آخرین ارزیابی ها این نهاد رقم ۶.۸ درصد را پیش بینی کرده است.

    تضعیف ارزش لیره ترکیه در برابر دلار آمریکا از جمله مهمترین عامل افزایش نرخ تورم در ترکیه است. انتظار می رود بانک مرکزی ترکیه تدابیر حمایتی از واحد پولی کشور را به مرحله اجرا درآورد.

    Ver video "افزایش نرخ تورم در ترکیه"

  • آمار نرخ بیکاری و تورم در حوزه پولی یورو

    نرخ تورم در حوزه پولی یورو در ماه اکتبر سال جاری یک دهم درصد نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافته و به رقم ۰.۴ درصد رسیده است.

    قیمتها در بخش انرژی اندکی کاهش یافته اما در بخش خدمات در این منطقه قیمتها افزایش داشته است.

    با وجود افزایش اندک نرخ تورم خطر گرفتاری منطقه پولی یورو به تورم منفی هنوز از بین نرفته است. نرخ تورم در این منطقه از رقم ایده آل بانک مرکزی اروپا یعنی ۲ درصد فاصله زیادی دارد.

    اما دفتر آمار اروپا، یوروستات روز جمعه علاوه بر نرخ تورم آمار و ارقام مربوط به نرخ بیکاری را نیز منتشر کرده است.

    براساس این آمار از تعداد افراد بیکار در حوزه پولی یورو در ماه سپتامبر سال جاری ۱۹ هزار نفر کاسته شده است. اما این رقم در آمار کلی نرخ بیکاری تغییری ایجاد نمی کند. بدین ترتیب یازده و نیم درصد جمعیت فعال این منطقه دچار معضل بیکاری هستند.

    ضعیف ترین نرخ بیکاری در بین کشورهای حوزه پولی یورو در آلمان و اتریش ثبت شده است. در مقابل یونان بالاترین نرخ بیکاری در این منطقه را دارد. براساس آمار ماه ژوئیه سال جاری ۲۶.۴ درصد جمعیت فعال این کشور بیکار هستند.

    Ver video "آمار نرخ بیکاری و تورم در حوزه پولی یورو"

  • کاهش نرخ تورم در حوزه پولی یورو

    نرخ تورم در حوزه پولی یورو به پایین ترین حد خود طی پنج سال اخیر رسیده است.

    موسسه آمار اروپا، یوروستات روز سه شنبه نرخ تورم در این منطقه را در ماه سپتامبر سال جاری ۰.۳ درصد اعلام کرد که نسبت به ماه پیش از آن یک دهم درصد تنزل دارد.

    این آمار بیم گرفتاری منطقه به تورم منفی را بیشتر خواهد کرد و سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا را بیش از پیش تحت فشار قرار خواهد داد تا برای رسیدن به هدف نرخ تورم دو درصدی، سیاست پولی خود را متحول کنند.

    این نهاد روز پنجشنبه نشستی فوق العاده در ناپل ایتالیا خواهد داشت.

    Ver video "کاهش نرخ تورم در حوزه پولی یورو"

  • افزایش نرخ بهره بانک مرکزی روسیه برای مقابله با نرخ بالای تورم

    بانک مرکزی روسیه روز پنجشنبه نرخ بهره بانکی خود را یک دهم درصد بالا برد تا این نرخ به رقم ۱۰.۵ درصد برسد.

    هدف از اتخاذ چنین تصمیمی مقابله با کاهش روز افزون ارزش روبل در برابر دلار و یورو همچنین مبارزه با نرخ بالای تورم در کشور اعلام شده است. نرخ تورم تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۱۰ درصد پیش بینی می شود.

    علاوه بر سقوط ارزش روبل، اعمال تحریمهای اقتصادی متقابل روسیه علیه کشور های غربی در واردات مواد غذایی موجب شده نرخ تورم روندی صعودی به خود گیرد.

    برغم تحولات مذکور کاهش ارزش روبل در بازار مبادلات ارزی روز پنجشنبه ادامه پیدا کرد. بدین ترتیب هر دلار ۵۵ روبل و ۴۵ کوپک معامله شد و هر یورو نزدیک به ۶۹ روبل مورد داد و ستد قرار گرفت.

    Ver video "افزایش نرخ بهره بانک مرکزی روسیه برای مقابله با نرخ بالای تورم"

  • پایین ترین آمار بیکاری در بریتانیا طی هفت سال اخیر

    نرخ بیکاری در بریتانیا به پایین ترین سطح خود طی هفت سال اخیر رسیده است. داده های دفتر ملی آمار بریتانیا نشان می دهد نرخ بیکاری بین ماههای دسامبر تا آخر فوریه سال جاری به رقم ۵.۶ درصد جمعیت فعال این کشور رسیده است. شمار افراد دارای شغل نیز ۲۴۸ هزار نفر افزایش داشته است.

    نرخ بیکاری در بریتانیا روندی نزولی دارد و ۲.۳ درصد نسبت به چهار سال گذشته تنزل یافته است.

    از سوی دیگر میزان حقوق و دستمزدها در بازه زمانی یکساله ۱.۷ درصد افزایش داشته است.

    Ver video "پایین ترین آمار بیکاری در بریتانیا طی هفت سال اخیر"

  • کاهش شدید نرخ تورم در سوییس

    روند نزولی نرخ تورم در سوییس ادامه دارد. این نرخ در ماه اوت سال جاری در مقایسه با یک سال گذشته ۱.۴ درصد کاهش یافته است. این بیشترین کاهش نرخ تورم طی ۵۶ سال گذشته گزارش شده است.

    کاهش شدید نرخ تورم اقتصاد سوییس را در معرض ابتلای به معضل تورم منفی قرار داده است.

    سیاست پولی بانک مرکزی سوییس در متوقف کردن ساز و کارهای حمایتی از فرانک واحد پولی این کشور و افزایش ارزش آن در برابر دلار آمریکا و یورو به روند نزولی نرخ تورم در کشور سرعت بخشیده است. سیاست گذاران این نهاد در نشست هفدهم سپتامبر سال جاری این نهاد تحولات نرخ تورم و انتطباق احتمالی سیاست پولی بانک مرکزی با این تغییرات را بررسی خواهند کرد.

    Ver video "کاهش شدید نرخ تورم در سوییس"

  • نرخ بیکاری رکورد در ایتالیا

    نرخ بالای بیکاری در ایتالیا در ماه اکتبر سال جاری رکورد شکست.

    موسسه ملی آمار ایتالیا روز جمعه نرخ بیکاری در کشور را ۱۳.۲ درصد جمعیت فعال ایتالیا اعلام کرده است. این آمار بالاترین رقم از سال ۲۰۰۴ میلادی محسوب می شود.

    این نرخ در ایتالیا، سومین قدرت اقتصادی حوزه پولی یورو نسبت به ماه سپتامبر ۰.۳ درصد رشد داشته است.

    نرخ بیکاری در بین جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله نیز ۰.۶ درصد افزایش یافته و به رقم ۴۳.۳ درصد جمعیت این قشر رسیده است.

    Ver video "نرخ بیکاری رکورد در ایتالیا"

  • اقتصاد چین در معرض خطر تورم منفی

    دفتر ملی آمار چین روز سه شنبه نرخ تورم در بازه زمانی یک ساله را ۱.۲ درصد اعلام کرد.

    چند ماهی است که نرخ تورم در چین روندی نزولی به خود گرفته و از هدف دولت این کشور یعنی رسیدن به نرخ تورم ۳ درصدی فاصله زیادی دارد. این موضوع خطر ابتلای اقتصاد چین به تورم منفی را بیش از پیش پررنگتر کرده است.

    افت فعالیتهای اقتصادی در چین و کاهش حجم صادرات این کشور موجب شده برای سی و نهمین ماه متوالی قیمتهای اجناس تولیدی با کاهش همراه باشد.

    Ver video "اقتصاد چین در معرض خطر تورم منفی"

  • کاهش مجدد نرخ بیکاری در اسپانیا

    نرخ بیکاری در اسپانیا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به پایین ترین حد خود طی سه سال گذشته رسیده است.

    آمار منتشر شده روز پنجشنبه موسسه ملی آمار اسپانیا نشان می دهد نرخ بیکاری در چهارمین قدرت اقتصادی حوزه پولی یورو به رقم ۲۳.۷ درصد جمعیت فعال آن رسیده است. این نرخ نسبت به سه ماهه دوم سال ۰.۸ درصد کاهش یافته است.

    با وجود این آمار بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در اسپانیا دچار معضل بیکاری هستند که این رقم بالاترین آمار در اروپا پس از یونان محسوب می شود.

    رشد اقتصادی اسپانیا از ابتدای سال ۲۰۱۴ روند تصاعدی به خود گرفته است. دولت این کشور امیدوار است با شتاب دادن به آهنگ رشد اقتصادی با معضل بیکاری مبارزه موثر کند. دولت ماریانو راخوی پیش بینی می کند نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۵ میلادی به رقم ۲۲.۲ درصد جمعیت فعال اسپانیا برسد.

    Ver video "کاهش مجدد نرخ بیکاری در اسپانیا"

  • افزایش اندک نرخ تورم در ژاپن در ماه مارس

    نرخ تورم در ژاپن در ماه مارس سال جاری ۰.۲ درصد افزایش یافته است. در بازه زمانی یک ساله نیز نرخ تورم در این کشور ۲.۲ درصد رشد دارد.

    با این وجود پیش بینی می شود این نرخ در ماههای آینده روندی نزولی به خود گیرد امری که می تواند سیاستگذاران بانک مرکزی ژاپن را به ادامه اجرای تدابیر حمایت اقتصادی ترغیب کند.

    دولت ژاپن پیش بینی می کند نرخ تورم تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی کمتر از ارزیابی های اولیه تنها ۰.۸ درصد باشد. اقتصاد ژاپن مدتها با تورم منفی درگیر بود. این نرخ تورم از هدف از پیش تعیین شده بانک مرکزی این کشور یعنی ۲ درصد فاصله زیادی دارد.

    Ver video "افزایش اندک نرخ تورم در ژاپن در ماه مارس"

  • کاهش نرخ بیکاری در یونان

    یونان صاحب بالاترین نرخ بیکاری در حوزه پولی یورو شاهد کاهش این نرخ در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ بوده است.

    اقتصاد این کشور در این زمان رشدی معادل ۰.۹ درصد داشته که موجب کاهش نرخ بیکاری شده است.

    براین اساس نرخ بیکاری یونان از ۲۶.۶ درصد جمعیت فعال این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی به ۲۴.۶ تنزل یافته است. این در حالی است که نرخ بیکاری این کشور در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ به رقم باورنکردنی ۲۷.۸ درصد رسیده بود.

    بحران بدهی های یونان و بدنبال آن اجرای برنامه های وسیع ریاضت اقتصادی در ازای دریافت کمک های مالی بین المللی بنیه اقتصادی این کشور را بشدت ضعیف کرده و نرخ بیکاری در آنرا بالا برده است.

    Ver video "کاهش نرخ بیکاری در یونان"

  • شمارش معکوس در بانک مرکزی آمریکا برای اعلام نرخ بهره

    نشست دو روزه کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا روز پنجشنبه به پایان می رسد. جانت یلن، رییس این نهاد در جریان یک کنفرانس خبری تصمیمات اتخاذ شده طی این دو روز را تشریح خواهد کرد و مهمترین موضوعی که در این جلسات درباره آن بحث می شود تغییر و یا عدم تغییر در نرخ بهره بانک مرکزی است.

    نرخ بهره این نهاد از ۶.۵ درصد در سال ۲۰۰۰ به ۵.۲۵ درصد در سال ۲۰۰۸ تنزل یافت و اکنون در پایین ترین حد خود یعنی ۰.۲۵ درصد قرار دارد.

    اریک ویگاند، از یو اس بانک در این باره گفت: «این نشست اهمیت زیادی دارد زیرا به شک و تردیدها نسبت به افزایش نرخ بهره پایان خواهد داد. اما از سوی دیگر اگر مشخص شود که بانک مرکزی تصمیم دارد در انتظار روشنتر شدن وضعیت اقتصادی کشور بنشیند، این موضوع می تواند یک فضای کلافه کننده بوجود آورد.»

    افزایش احتمالی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تاثیر مستقیمی بر بازارهای مالی در سراسر دنیا خواهد داشت. بالا رفتن نرخ بهره استقراض شرکتها و بنگاههای تجاری با سررسید بلند و کوتاه مدت، یکی از تبعات افزایش نرخ بهره بانک مرکزی خواهد بود.

    Ver video "شمارش معکوس در بانک مرکزی آمریکا برای اعلام نرخ بهره"

  • روند منفی نرخ تورم در فرانسه

    نرخ تورم در فرانسه در ماه ژانویه نسبت به ماه پیش از آن یک درصد کاهش یافته و در معیار زمانی یک ساله ۰.۴ درصد افت دارد. این برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ است که نرخ تورم در این کشور چنین افتی دارد و روندی منفی به خود گرفته است.

    کاهش شدید قیمت نفت در بازار و گذراندن بیش از یک ماه دوران حراج اجناس و تخفیف قیمتها در بازار از جمله عوامل مهم سقوط نرخ تورم در فرانسه محسوب می شوند.

    قیمت منابع انرژی در ماه ژانویه نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۴ میلای ۷.۱ درصد کاهش یافته است.

    Ver video "روند منفی نرخ تورم در فرانسه"

  • کاهش نرخ بیکاری در منطقه پولی یورو

    احیای فعالیتهای اقتصادی در منطقه پولی یورو در ماههای اخیر، منجر به تحولات مثبت در بازار کار این منطقه شده است.

    بنا بر گزارش سازمان آمار اروپا (یورو استات)، نرخ بیکاری در منطقه پولی یورو در مجموع در سال جاری رو به کاهش بوده و از ۱۱.۴ درصد در ماه ژانویه، به ۱۱.۳ درصد در ماه فوریه رسیده است. در ماه مارس نیز ۴۹ هزار نفر از شمار متقاضیان کار کاسته شده است (آمار متقاضیان کار در ماه فوریه ۱۸ میلیون و ۲۰۴ هزار نفر بوده است).

    در میان کشورهای منطقه پولی یورو، ایتالیا و فرانسه بیشترین میزان بیکاری و آلمان کمترین تعداد را داشته است.

    در ایتالیا، سومین اقتصاد منطقه یورو نرخ بیکاری در ماه فوریه یک دهم درصد افزایش یافته و به رقم ۱۲.۷ درصد رسیده است.

    در فرانسه به عنوان قدرت دوم منطقه یورو، نرخ بیکاری در همان سطح ۱۰.۶ درصد باقی مانده و نسبت به ماه قبل از آن تغییری مشاهده نشده است.

    اما در آلمان به عنوان اقتصاد اول این منطقه، تولید پانزده هزار شغل در این کشور منجر به آن شد که نرخ بیکاری در ماه مارس به رقم کم سابقه ۶.۴ درصد برسد.

    Ver video "کاهش نرخ بیکاری در منطقه پولی یورو"

  • خطر تورم منفی بیش از پیش حوزه پولی یورو را تهدید می کند

    داده های موسسه آمار اروپا، یوروستات نشان می دهد نرخ تورم در حوزه پولی یورو در ماه نوامبر نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافته و به رقم ۰.۳ درصد رسیده که با هدف از پیش تعیین شده بانک مرکزی اروپا یعنی ۲ درصد فاصله زیادی دارد.

    کاهش بیش از حد قیمت نفت و سوخت تاثیر مستقیمی بر روی پایین آمدن نرخ تورم داشته اند.

    بانک مرکزی اروپا برای مقابله با روند نزولی نرخ تورم و مبارزه با خطر تورم منفی در منطقه، به اعمال ساز و کارهای غیرمتعارف حمایتی روی آورده که تاکنون نتیجه قابل توجهی نداشته است.

    Ver video "خطر تورم منفی بیش از پیش حوزه پولی یورو را تهدید می کند"

  • ادامه روند صعودی نرخ بیکاری در فرانسه

    کابوس برای فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه و دولت این کشور ادامه دارد.

    داده های موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه نشان می دهد نرخ بیکاری در این کشور در سه ماهه سوم سال جاری میلای دو دهم درصد افزایش یافته است. بدین ترتیب دولت فرانسه هنوز در رسیدن به هدف خود یعنی ایجاد تغییر در منحنی نرخ بیکاری ناموفق بوده است.

    نرخ بیکاری در فرانسه، دومین اقتصاد قدرتمند حوزه پولی یورو به رقم ۱۰.۴ درصد جمعیت فعال آن رسیده است. این نرخ در میان جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال نیز با یک دهم درصد افزایش ۲۳.۷ درصد جمعیت این قشر است.

    Ver video "ادامه روند صعودی نرخ بیکاری در فرانسه"

  • کاهش نرخ بیکاری در ایرلند

    نرخ بیکاری در ایرلند برای اولین بار طی شش سال گذشته در پایان ماه مارس به زیر رقم ۱۰ درصد یعنی ۹.۹ درصد جمعیت فعال این کشور رسیده است. این نرخ بیکاری پایین تر میانگین حوزه پولی یورو یعنی ۱۱.۳ درصد است.

    نرخ بیکاری در ایرلند در سال ۲۰۱۲ تاریخ دریافت کمک های مالی این کشور ۱۵.۱ درصد جمعیت فعال آن بوده است. این کشور ۱۸ ماه پیش پس از خروج از برنامه کمکهای مالی بین المللی در مسیر رشد به حرکت درآمد تا جایی که تولید ناخالص داخلی آن سال گذشته بیشتر از میانگین حوزه پولی یورو به رقم ۴.۸ درصد رسید.

    Ver video "کاهش نرخ بیکاری در ایرلند"

  • نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تغییری نکرد

    بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره خود را تغییر نداد.

    بنابر این گزارش، بانک مرکزی آمریکا ترجیح داد در قبال رشد اقتصادی اخیر جهانی و مالی، رفتار محتاطانه ای در پیش بگیرد.

    کمیته سیاست مالی بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که نرخ بهره به میزان صفر تا بیست و پنج صدم درصد خواهد بود.

    همانند هر سال، بازارهای مالی بی صبرانه منتظر تصمیم بانک مرکزی آمریکا در این زمینه بودند. این میزان از سال ۲۰۰۸ میلادی تغییری نکرده است.

    فقط یکی از اعضای این کمیته که خواهان افزایش نرخ بهره به میزان بیست و پنج صدم درصد بود به این تصمیم رای منفی داد.

    Ver video "نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تغییری نکرد"

  • عدم تغییر نرخ بهره وام در روسیه

    بانک مرکزی روسیه نرخ اصلی بهره وام را بدون تغییر و ۱۱ درصد اعلام کرد. به نظر می رسد این تصمیم مسکو که برای پنجمین مرتبه متوالی اتخاذ می شود با هدف مهار نرخ تورم در این کشور صورت گرفته است.

    براساس اعلام بانک مرکزی روسیه، نرخ تورم در این کشور روندی نزولی پیدا کرده و تا مارس ۲۰۱۷ به زیر ۶ درصد خواهد رسید. اما دولت در نظر دارد این میزان را تا ۴ درصد کاهش دهد.

    هرچند کارشناسان عدم تغییر در نرخ بهره وام را پیش بینی کرده بودند، اما گمان می رفت پس از افزایش نسبی قیمت نفت که به قدرت گرفتن دوباره روبل و کاهش نگرانی ها درباره تورم منجر شده، لحن بانک مرکزی روسیه کمی ملایم تر شود.

    Ver video "عدم تغییر نرخ بهره وام در روسیه"

  • افزایش نرخ بهره استقراض دولتی یونان

    نرخ بهره استقراض دولتی یونان با سررسید ۲ ساله روز سه شنبه افزایش یافته و ۲۵ درصد گزارش شده است. این نرخ با سررسید ۱۰ ساله نیز با افزایش همراه بوده و به رقم ۱۱.۸۳ درصد رسیده است.

    نگرانی بازار نسبت به ظرفیت یونان در بازپرداخت بدهی های خود در ماه ژوئن سال جاری، افزایش شدید این نرخ را بدنبال داشته است.

    از سوی دیگر، مدیر مکانیسم ثبات اروپایی که وظیفه اعطای کمک مالی اضطراری به نهادهای مالی و کشورها را بر عهده دارد طی مصاحبه ای با روزنامه آلمانی «بیلد» اعلام کرده پیش از رسیدن به یک توافق درباره برنامه اصلاحات یونان هیچ کمک اضطراری برای این کشور در نظر گرفته نخواهد شد.

    Ver video "افزایش نرخ بهره استقراض دولتی یونان"

  • افزایش نرخ بیکاری در یونان

    نرخ بیکاری در یونان در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۴ نسبت به سه ماهه پیش از آن افزایش یافته است. براساس داده های موسسه ملی آمار یونان نرخ بیکاری در این زمان به رقم ۲۶.۱ درصد جمعیت فعال این کشور رسیده و نسبت به سه ماهه سوم سال ۰.۶ درصد رشد دارد.

    همچنین آمارها نشان می دهد حدود ۷۳ درصد افراد بیکار در یونان مدت زیادی است که گرفتار این معضل هستند.

    گرفتاری یونان به بحران بدهی ها و اعمال تدابیر ریاضت اقتصادی در این کشور میزان رشد اقتصادی آنرا بطور قابل توجهی کاهش داده و موجب شده یونان یکی از بالاترین آمار نرخ بیکاری را در حوزه پولی یورو داشته باشد.

    Ver video "افزایش نرخ بیکاری در یونان"

  • مهار نرخ بیکاری در آلمان

    نرخ بیکاری در آلمان، قدرتمندترین اقتصاد حوزه پولی یورو در ماه فوریه نسبت به ماه پیش از آن دارای ثبات بوده و تغییری نداشته است. بدین ترتیب این نرخ از رقم ۶.۵ درصد جمعیت فعال این کشور تغییری پیدا نکرده است.

    اما از سوی دیگر از تعداد افراد جوینده کار در این کشور بیش از ۲۰ هزار نفر کاسته شده است.

    رولف بورکل، تحلیلگر امور اقتصادی می گوید: «این خوش بینی مربوط به وضعیت اقتصادی آلمان می شود. خصوصا با نرخ بسیار پایین تورم. در ماه ژانویه این نرخ برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ منفی بوده است. این به معنای آنست که قدرت خرید شهروندان افزایش یافته است.»

    افزایش میزان مصرف در آلمان یکی از عوامل مهم بهبود روز افزون اوضاع اقتصادی این کشور و عدم افزایش نرخ بیکاری در آن است.

    آلمان در شرایطی موفق به مهار معضل بیکاری می شود که اکثر کشورهای حوزه پولی یورو مدتهاست با افزایش روز افزون آن درگیر هستند.

    Ver video "مهار نرخ بیکاری در آلمان"

  • تدابیر بانک مرکزی سوئد برای مقابله با نرخ تورم منفی در کشور

    بانک مرکزی سوئد برای مقابله با نرخ تورم منفی در کشور یک سری تدابیر حمایت اقتصادی را به مرحله اجرا در می آورد.

    بر این اساس نرخ بهره بانکی این نهاد از صفر به منفی ۰.۱ درصد تنزل یافت. از سوی دیگر برنامه خرید اوراق قرضه دولتی نیز از سوی بانک مرکزی اجرا خواهد شد. میزان خرید این اوراق تا سقف یک میلیارد و ۴۰ میلیون یورو گزارش شده است.

    در سوئد از سال ۲۰۱۲ قیمتها و نرخ تورم روندی نزولی به خود گرفت و اکنون این نرخ با هدف از پیش تعیین شده بانک مرکزی این کشور یعنی ۲ درصد فاصله زیادی دارد.

    با انتشار این خبر ارزش کرون واحد پولی سوئد در بازار مبادلات ارزی حدود ۲ درصد کاهش یافت.

    Ver video "تدابیر بانک مرکزی سوئد برای مقابله با نرخ تورم منفی در کشور"

  • کاهش نرخ بهره بانک مرکزی چین

    بانک مرکزی چین نرخ بهره خود را روز جمعه برای اولین بار طی دو سال گذشته کاهش داد.

    بدین ترتیب نرخ بهره سپرده یک ساله به این نهاد با ۰.۲۵ درصد کاهش ۲.۷۵ درصد اعلام شده و نرخ بهره استقراض از این نهاد با ۰.۴ درصد کاهش به رقم ۵.۶ درصد رسیده است.

    سیاستگذاران بانک مرکزی چین، در واکنش به کندی آهنگ رشد اقتصادی کشور و برای حمایت از امور اقتصادی دومین قدرت اقتصادی دنیا، به اتخاذ چنین تصمیمی مبادرت کرده اند.

    روند رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی با افت همراه بوده و به رقم ۷.۳ رسیده است. این کمترین میزان رشد تولید ناخالص داخلی از سال ۲۰۰۹ میلادی است.

    پیش از این نیز چین برای تقویت اقتصاد خود به تدابیر حمایتی از جمله کاهش مالیاتها، ایجاد تسهیلات برای اعطای وام و تزریق پول به نهادهای مالی روی آورده بود.

    Ver video "کاهش نرخ بهره بانک مرکزی چین"

  • کاهش اندک نرخ بیکاری در بریتانیا

    نرخ بیکاری در بریتانیا در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ نسبت به سه ماهه پیش از آن یک دهم درصد تنزل یافته و به رقم ۵.۵ درصد جمعیت فعال این کشور رسیده است.

    براساس داده های دفتر ملی آمار بریتانیا ۳۸۶ هزار نفر از تعداد افراد بیکار در این کشور کاسته شده تا این تعداد به رقم ۱ میلیون و ۸۳۰ هزار نفر برسد.

    بانک مرکزی بریتانیا در تعیین سیاست پولی خود تحولات نرخ بیکاری در کشور را با دقت زیر نظر دارد.

    Ver video "کاهش اندک نرخ بیکاری در بریتانیا"

  • افزایش اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری در آمریکا

    نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا به پایین ترین حد خود طی شش سال گذشته رسیده و میزان اشتغال زایی در این کشور نیز افزایش یافته است.

    وزارت کار آمریکا روز جمعه نرخ بیکاری در این کشور در ماه سپتامبر سال جاری را ۵.۹ درصد جمعیت فعال آن اعلام کرد که این رقم ۰.۲ درصد نسبت به ماه اوت کاهش دارد. در حال حاضر ایالات متحده نه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیکار دارد.

    میزان اشتغال زایی نیز در این ماه به رقم ۲۴۸ هزار فرصت شغلی می رسد که نسبت به ماه اوت افزایش قابل توجهی دارد.

    کاهش نرخ بیکاری در قدرتمندترین اقتصاد دنیا سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا را به کاهش میزان تدابیر حمایتی بیش از پیش ترغیب خواهد کرد.

    این آمار و ارقام بر روی شاخص سهام در بازار بورس نیویورک تاثیر مثبت داشته است و انتظار می رود ارزش سهام در بازارهای بورس اروپایی را نیز افزایش دهد.

    Ver video "افزایش اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری در آمریکا"

  • کاهش نگران کننده نرخ تورم در یونان

    نرخ تورم در یونان روندی نزولی دارد. موسسه آمار یونان روز دوشنبه اعلام کرد نرخ تورم در این کشور در ماه اکتبر ۱.۷ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که در ماه سپتامبر نیز نرخ تورم ۰.۸ درصد پایین آمده بود.

    به نظر می رسد یونان پس ماهها درگیری با رکود اقتصادی، اینبار باید با خطر تورم منفی مقابله کند.

    روند نزولی نرخ تورم از حدود ۲۰ ماه پیش در این کشور آغاز شد. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ نرخ تورم در کشور ۲.۹ درصد کاهش یافته بود.

    خطر تورم منفی اقتصاد حوزه پولی یورو را نیز تهدید می کند.

    Ver video "کاهش نگران کننده نرخ تورم در یونان"

  • بانک مرکزی روسیه نرخ بهره بانکی خود را تغییر نداد

    بانک مرکزی روسیه در پایان نشست سیاست پولی این نهاد در روز جمعه نرخ بهره بانکی خود را از هشت درصد تغییری نداد.

    علیرغم این تصمیم، سیاستگذاران این بانک اعلام کرده اند در صورتی که نرخ تورم در کشور بار دیگر افزایش یابد و کاهش ارزش روبل، واحد پولی روسیه نسبت به دلار آمریکا ادامه پیدا کند، این نهاد آمادگی افزایش نرخ بهره بانکی خود را دارد.

    بانک مرکزی روسیه با انتشار بیانیه ای به روند روبه رشد قیمتها اشاره کرده و عامل اصلی آنرا تنش و درگیریهای ژئوپلیتیک اعلام کرده است.

    ماریا پوملنیکووا، تحلیلگر امور اقتصادی از رایف آیزن بانک در مسکو می گوید: «ما شاهد این موضوع هستیم که تاکید و توجه بانک مرکزی متوجه اثرات دراز مدت تحریمهای واردات مواد غذایی از کشورهای غربی بوده است و این نهاد به موضوع فکر نکرده که این تحریمها اثرات کوتاه مدت دارد. اما در صورت ادامه خطر و یا در صورت بوجود آمدن خطراتی جدید که با تحریمهای جدید اقتصادی و تحولات ژئوپلیتیک در ارتباط باشند بانک مرکزی تدابیر سیاست پولی خود را سخت تر خواهد کرد و نرخ بهره بانکی این نهاد افزایش خواهد یافت.»

    بانک مرکزی روسیه از فصل بهار سه بار نرخ بهره خود را افزایش داده بود. ارزیابی سیاستگذاران این نهاد اینست که نرخ بهره بانکی حال حاضر برای مقابله با نرخ تورم ۷.۶ درصدی و رساندن آن به چهار درصد در میان مدت کفایت می کند.

    Ver video "بانک مرکزی روسیه نرخ بهره بانکی خود را تغییر نداد"

  • افزایش اندک نرخ تورم در حوزه پولی یورو

    نرخ تورم در حوزه پولی یورو در ماه مارس برای دومین ماه متوالی اندکی افزایش یافته است. امری که خطر گرفتاری این منطقه به تورم منفی را تا حدودی منتفی کرده است. با این وجود نرخ تورم هنوز منفی ۰.۱ درصد است.

    کندی روند کاهش قیمتها در ماه مارس نشان می دهد برنامه بازخرید ماهانه اوراق قرضه دولتی که توسط بانک مرکزی اروپا به مرحله اجرا درآمده نتایج مثبتی بدنبال داشته است.

    Ver video "افزایش اندک نرخ تورم در حوزه پولی یورو"

  • افزایش نرخ تورم در حوزه پولی یورو پس از ماهها روند نزولی

    نرخ تورم در حوزه پولی یورو پس از ۵ ماه روند نزولی سرانجام در ماه مه ۰.۳ درصد افزایش یافته است. این نرخ در ماه آوریل صفر اعلام شده بود.

    داده های موسسه آمار اروپا نشان می دهد در بخشهای خدمات و مواد غذایی قیمتها بیشترین افزایش را داشته است.

    بدین ترتیب آمار نرخ تورم نشان میدهد خطر ابتلای منطقه به تورم منفی تا حدودی از بین رفته است. بانک مرکزی اروپا برای از بین بردن این خطر با تزریق پول به بدنه اقتصاد حوزه پولی یورو در ماه مارس یک برنامه بازخرید ماهانه اوراق قرضه دولتی را اجرا کرده است.

    Ver video "افزایش نرخ تورم در حوزه پولی یورو پس از ماهها روند نزولی"

  • روند منفی نرخ تورم در آمریکا

    نرخ تورم در ایالات متحده آمریکا برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ روندی منفی به خود گرفته است.

    براساس آمار منتشر شده در روز پنجشنبه قیمتها در ماه ژانویه ۰.۷ درصد تنزل یافته است. این میزان از افت قیمتها از سال ۲۰۰۸ بی سابقه گزارش شده است.

    افت شدید ۹.۷ درصدی قیمت نفت و منابع انرژی در ایالات متحده عامل اصلی تنزل نرخ تورم در این کشور معرفی شده است.

    این رقم از هدف بانک مرکزی آمریکا برای رسیدن به تورم دو درصدی در کشور بسیار دور است. این نهاد پیش بینی می کند در کوتاه مدت روند نزولی نرخ تورم ادامه پیدا کند.

    Ver video "روند منفی نرخ تورم در آمریکا"

  • وضعیت اقتصادی پرتغال پس از دریافت کمک های مالی بین المللی

    بحران اقتصادی در پرتغال موجب شده بود دولت این کشور از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا کمک های مالی که جمعا به رقم ۷۸ میلیارد یورو رسید دریافت کند.

    پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی و رسیدن به رشد اقتصادی پرتغال را بر آن داشت تا شش ماه پیش اعلام کند دیگر به دریافت کمکهای مالی بین المللی احتیاجی ندارد.

    اقتصاد پرتغال برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ میلادی ۰.۹ درصد رشد به خود دید. میزان رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی نیز به رقم ۰.۴ درصد رسیده است.

    اعمال تدابیر ریاضت اقتصادی طی سالهای گذشته برای مقابله با بحران و بازپرداخت بدهی ها موجب شده بود نرخ بیکاری در پرتغال افزایش یابد.

    دولت پرتغال پیش بینی می کند نرخ رشد اقتصادی کشور در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱.۶ درصد باشد. پرتغال می تواند با تکیه بر این نرخ رشد در راه مبارزه با فقر و پایین آوردن نرخ بیکاری در کشور قدم بردارد.

    گفتگوی یورونیوز با پائولو آلموشتر، سردبیر بخش اقتصادی شبکه تلویزیونی خصوصی ت و ئی

    دولسه دیاس، خبرنگار یورونیوز: از زمان اجرای برنامه نجات مالی تروئیکا یعنی چهار سال پیش، این کشور با مشکلات فراوانی مواجه شد

    Ver video "وضعیت اقتصادی پرتغال پس از دریافت کمک های مالی بین المللی"

  • خطر تورم منفی اقتصاد چین را تهدید می کند

    نرخ تورم در چین در ماه مارس سال جاری نسبت به ماه پیش از آن تغییری نکرده و همچنان ۱.۴ درصد گزارش می شود.

    در حالی که رشد اقتصاد چین اخیر از سرعت بالایی برخوردار نیست، نرخ تورم بسیار پایین موجب شده خطر تورم منفی نیز بر اقتصاد این کشور سایه افکند.

    دولت چین با اعمال تدابیر حمایتی از اقتصاد هدف خود را رسیدن به نرخ تورم ۳ درصدی تعیین کرده است. عدم ثبات در وضعیت اقتصادی دنیا همچنین افت قیمت مواد اولیه، از جمله نفت از عواملی هستند که خطر تورم منفی در چین را افزایش می دهند.

    Ver video "خطر تورم منفی اقتصاد چین را تهدید می کند"

  • نرخ تورم بسیار پایین در حوزه پولی یورو

    نرخ تورم در حوزه پولی یورو در ماه اوت با ۰.۲ درصد در مقایسه با یک سال گذشته تغییر چندانی پیدا نکرده است.

    سقوط قیمت نفت قیمتها را در بخش انرژی با کاهش مواجه کرده امری که در پایین ماندن نرخ تورم در حوزه پولی یورو نقش عمده ای ایفا کرده است.

    بانک مرکزی اروپا با اعمال تدابیر حمایتی خود از جمله اجرای برنامه بازخرید ماهانه اوراق قرضه دولتی در نظر دارد نرخ بسیار پایین تورم در حوزه پولی یورو را افزایش دهد. هدف این نهاد رسیدن به نرخ تورم دو درصدی در این منطقه است.

    Ver video "نرخ تورم بسیار پایین در حوزه پولی یورو"

  • نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا در ماه فوریه کاهش یافت

    وزارت کار ایالات متحده امریکا روز جمعه آمار و ارقام مربوط به نرخ بیکاری و اشتغالزایی در این کشور را اعلام کرد.

    بر اساس آمار منتشر شده، میزان اشتغالزایی در این کشور از۲۳۹ هزار فرصت شغلی در ماه ژانویه به ۲۹۵ هزار فرصت شغلی در ماه فوریه افزایش یافته است. نرخ بیکاری نیز از ۵.۷ درصد به ۵.۵ درصد جمعیت فعال این کشور کاهش یافته است.

    این دوازدهیمن ماه متوالی است که میزان اشتغالزایی در این کشور از مرز دویست هزار فرصت شغلی می گذرد و تنها طی ماههای نوامبر تا ژانویه بیش از یک میلیون شغل ایجاد شده است.

    کارشناسان معتقدند این میزان اشتغالزایی خارج از انتظار بوده و درنهایت می تواند بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا را تشویق کند تا نرخ بهره خود را در ماه ژوئن افزایش دهد.

    Ver video "نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا در ماه فوریه کاهش یافت"

  • بانک مرکزی اروپا متعهد به تشدید تدابیر حمایتی در صورت ضرورت

    نشست ماهانه بانک مرکزی اروپا در ساختمان جدید این نهاد در فرانکفورت به ریاست ماریو دراگی روز پنجشنبه برگزار شد.

    با وجود اراده این نهاد برای تقویت بنیه اقتصادی حوزه پولی یورو، مدیران آن برای کاهش مجدد نرخ بهره بانکی به توافق نرسیدند. بنابراین نرخ بهره بانکی بانک مرکزی اروپا همچنان ۰.۰۵ درصد باقی ماند.

    ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا در جریان یک کنفرانس خبری پس از نشست یاد شده گفت: «اگر لازم باشد برای پاسخگویی به خطرات ناشی از نرخ بسیار پایین تورم در دوره ای طولانی پاسخ گفت، هیئت مدیره متفقا نسبت به تعهداتش درباره استفاده از ساز و کارهای غیر متعارف پایبند است. موضوعی که کار را پیچیده می کند ایجاد تغییر در آهنگ و ساختار تدابیر اتخاذ شده در آغاز سال آینده است. ما تدابیر مقدماتی فنی برای اعمال این ساز و کارها را تشدید کرده ایم.»

    بانک مرکزی اروپا نسبت به خطر ابتلای حوزه پولی یورو به تورم منفی بسیار نگران است. این نهاد نسبت به پیش بینی های خود درباره نرخ تورم در این منطقه تجدیدنظر کرد. بر اساس پیش بینی های جدید نرخ تورم تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی ۰.۵ درصد و در سال ۲۰۱۵ هفت دهم درصد خواهد بود. این درحالی است که پیش از این نرخ تورم بالاتر پیش بینی می شد.

    تره ور ویلیامز، رییس اقتصاددانان بخش فعالیتهای بازرگانی بانک لویدز می گوید: «پاسخ مناسب برای بازگشت به رشد اقتصادی، اعمال اصلاحات اساسی، اجرای سیاست پولی انعطافی و احتمالا کاهش مالیتها است. می دانیم که اجرای اصلاحات اساسی بسیار دشوار است. از نقطه نظر سیاست پولی دراگی به وضوح با همه اهرمهایی که در اختیار دارد کار می کند.»

    مقامات بانک مرکزی اروپا نسبت به رشد اقتصای در حوزه پولی یورو نیز بدبین هستند و پیش بینی های خود را در این زمینه تغییر داده اند. براساس پیش بینی های جدید میزان رشد اقتصادی در این منطقه تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی ۰.۸ درصد و در سال آینده تنها یک درصد خواهد بود. در پیش بینی های قبلی این رشد برای سال جاری میلادی ۰.۹ درصد و برای سال ۲۰۱۵ میلادی ۱.۶ درصد ارزیابی شده بود.

    Ver video "بانک مرکزی اروپا متعهد به تشدید تدابیر حمایتی در صورت ضرورت"

  • یونان قسمت دیگر از بدهی های خود را پرداخت

    یونان روز چهارشنبه مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو مربوط به بهره وامهای دریافتی خود از صندوق بین المللی پول را به این نهاد پرداخت کرد.

    کند بودن روند مذاکرات این کشور با بستانکاران خود از جمله صندوق بین المللی پول جهت حل بحران بدهی ها و دریافت یک بسته نجات مالی موجب شده دولت یونان در حال حاضر با کسری نقدینگی مواجه باشد. علیرغم این مشکل این بخش از بدهی های یونان پرداخت شد.

    یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان نیز همچنان به تلاشهای خود برای به نتیجه رساندن مذاکرات ادامه می دهد. وی در این راستا روز سه شنبه با وزیران دارایی و اقتصاد فرانسه همچنین با ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا دیدار و گفتگو کرد.

    از سوی دیگر نرخ بیکاری در یونان در ماه آوریل سال جاری به رقم ۲۵.۴ درصد جمعیت فعال این کشور رسیده است. در بازه زمانی یک ساله این نرخ ۱.۸ درصد کاهش یافته است. تداوم روند نزولی نرخ بیکاری می تواند روزنه امیدی برای اقتصاد یونان باشد.

    استاماتیس جیانیسیس، خبرنگار یورونیوز در آتن می گوید: «یونان باید دوازدهم ماه مه ۷۵۰ میلیون یورو به صندوق بین المللی پول بپردازد. در حالی که صندوق دولت به سرعت خالی می شود

    Ver video "یونان قسمت دیگر از بدهی های خود را پرداخت"

  • واکنش بازارهای مالی به تصمیم بانک مرکزی آمریکا

    تصمیم بانک مرکزی آمریکا مبنی بر عدم تغییر در نرخ بهره خود روز پنجشنبه تکلیف بازارهای مالی را روشن کرد.

    جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا ضمن تشریح سیاست پولی نهاد تحت امرش و تایید عدم تغییر در نرخ بهره ۰.۲۵ درصدی، معیارهایی چون وضعیت اقتصادی خارج از ایالات متحده و تحول نرخ تورم را در تعیین سیاست پولی این نهاد دخیل دانست.

    خانم یلن گفت: «پیشرفت روند بهبود اوضاع اقتصادی پس از رکود به اندازه کافی بالاست. وضعیت مصرف داخلی نیز به اندازه کافی مناسب است. با این حال با توجه به روشن بودن تریدهای زیادی نسبت به وضعیت اقتصادی در خارج و پیش بینی بسیار پایین بودن نرخ تورم، کمیته سیاست پولی اعتقاد دارد باید در انتظار شواهد و مدارک بیشتر ماند.»

    با انتشار تصمیم بانک مرکزی آمریکا شاخص مهم «اس اند پی ۵۰۰» بازار بورس نیویورک، معرف ۵۰۰ سهام برتر در این بازار با افت ۰.۲۶ درصدی مواجه شد. شاخص سهام داوو جونز نیز با کاهش ۰.۳۹ درصدی همراه بود.

    آندرئا کندوراش، از شرکت فرانسوی «مونسگور فینانس»، فعال در زمینه مدیریت سهام و کارگزاری در بازارهای مالی در واکنش گفت: «نکته مهم در کنفرانس خبری دیروز خانم یلن اشاره

    Ver video "واکنش بازارهای مالی به تصمیم بانک مرکزی آمریکا"

  • واکنش بازار بورس آتن به احتمال خروج دولت یونان از برنامه نجات مالی

    احتمال خروج پیش از موعد دولت یونان از برنامه های نجات مالی بین المللی که توسط گروه تروئیکا شامل اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا به مرحله اجرا درآمده بود، آشفتگی شدیدی در بازار بورس آتن ایجاد کرد.

    بدین ترتیب شاخص سهام در این بازار در روز سه شنبه حدود پنج درصد تنزل پیدا کرد. این تغییر احتمالی سیاست دولت یونان تردید و نگرانی سرمایه گذاران را بدنبال داشته است.

    از سوی دیگر نرخ بهره بازپرداخت اوراق قرضه دولتی یونان نیز به همین دلیل افزایش یافت و به بالاترین حد خود طی هفت ماه گذشته رسید. نرخ بهره بازپرداخت اوراق قرضه با سررسید ده ساله به رقم هفت درصد رسیده است.

    Ver video "واکنش بازار بورس آتن به احتمال خروج دولت یونان از برنامه نجات مالی"

  • نرخ بهره بانکی در روسیه ثابت ماند

    بانک مرکزی روسیه برای اولین بار در سال جاری نرخ بهره بانکی را در این کشور تغییر نداد. این تصمیم پس از آن رخ می دهد که روند سقوط ارزش روبل با کاهش قیمت نفت تشدید شده است.

    تاکنون تصمیمات بانک مرکزی روسیه برای کاهش نرخ بهره در این کشور نتوانسته است به رکود اقتصادی به وجود آمده پایان دهد.

    رئیس بانک مرکزی روسیه گفت: « با در نظر گرفتن عوامل خارجی و آخرین آمارها در پیش بینی خودمان از رشد اقتصادی در سال جاری تجدید نظر کردیم. احتمال اصلی ای که می دهیم این است که روند صعودی رشد اقتصادی در نیمه دوم سال آینده از سر گرفته شود.»

    نرخ تورم در روسیه ۱۵.۸ درصد است و براساس آخرین پیش بینی ها نرخ رشد اقتصادی در این کشور در سال جاری بین منفی ۳.۹ درصد و منفی ۴.۴ درصد خواهد بود. نرخ بهره در روسیه نیز بدون تغییر ۱۱ درصد باقی می ماند. بانک مرکزی روسیه در سال جاری تاکنون ۵ بار نرخ بهره را در این کشور کاهش داده است.

    در همین حال در پی اعلام تصمیم بانک مرکزی روسیه ارزش روبل باز هم کاهش یافت. روبل روسیه در عرض یک سال گذشته ۴۵ درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است.

    روسیه علاوه بر سق

    Ver video "نرخ بهره بانکی در روسیه ثابت ماند"

  • افزایش اندک نرخ بیکاری در آمریکا

    نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا در ماه مه نسبت به ماه پیش از آن اندکی افزایش یافته و به رقم ۵.۵ درصد جمعیت فعال این کشور رسیده است.

    از سوی دیگر آمارها نشان می دهد اقتصاد ایالات متحده در ماه مه ۲۸۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده، رشد اشتغالزایی نسبت به ماه آوریل ۵۹ هزار فرصت شغلی است. این بالاترین رقم ایجاد شغل در آمریکا از ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ است.

    در بخشهای خدمات به شرکتها، خدمات بهداشتی و هتلداری بیشترین رقم اشتغالزایی ثبت شده است. بخشهایی همانند بهره برداری از نفت و گاز شیل با حذف مشاغل روبرو بوده است.

    در واکنش به این آمار و ارقام ارزش یورو در برابر دلار بلافاصله پایین آمد و نرخ بهره استقراض دولتی ایالات متحده با سررسید ۱۰ ساله نیز با افزایش اندکی روبرو شد و به رقم ۲.۴ درصد رسید.

    Ver video "افزایش اندک نرخ بیکاری در آمریکا"

  • کاهش نرخ بهره بانک مرکزی استرالیا

    بانک مرکزی استرالیا روز سه شنبه نرخ بهره بانکی خود را کاهش داد. بدین ترتیب این نرخ از ۲.۲۵ درصد به ۲ درصد تنزل پیدا کرد. این برای دومین بار از ابتدای سال ۲۰۱۵ است که سیاست گذاران این نهاد نرخ بهره خود را پایین می آورند.

    هدف از اتخاذ چنین تصمیمی تقویت بنیه اقتصادی کشور است که بر اثر کاهش حجم سرمایه گذاری در بخش صنعت معدن و افزایش بیش از حد دلار استرالیا دچار افت شده است.

    صادرات سنگ آهن از جمله مهمترین منبع درآمد کشور استرالیا را تشکیل می دهد.

    Ver video "کاهش نرخ بهره بانک مرکزی استرالیا"

  • تازه ترین آمار تورم در اسپانیا و آلمان

    تورم در اسپانیا در ماه سپتامبر سال جاری در مقایسه با یک سال گذشته به رقم کم سابقه منفی ۱.۲ درصد رسیده است. نرخ تورم که مدتی است در اسپانیا منفی شده، در ماه اوت منفی نیم درصد بوده است.

    کاهش شدید قیمت نفت در بازار و قیمت برق در خارج نشدن اقتصاد اسپانیا از تورم منفی نقش داشته اند.

    روند منفی قیمتها و در نتیجه تورم منفی مصرف داخلی را به امید پایین تر آمدن قیمتها با کاهش شدید مواجه می کند و در بنیه اقتصادی کشور اختلال بسیار شدیدی بوجود می آورد.

    اما در آلمان، قدرتمندترین اقتصاد حوزه پولی یورو، نرخ تورم در ماه سپتامبر نسبت به یک سال گذشته از ۰.۲ درصد تغییری پیدا نکرده است. کاهش قیمت در بخش انرژی، نرخ تورم را در این کشور در سطح پایینی قرار داده است.

    Ver video "تازه ترین آمار تورم در اسپانیا و آلمان"

  • روند کند اشتغالزایی در ایالات متحده آمریکا

    اگر چه نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا در پایین ترین حد خود طی هفت سال اخیر قرار گرفته اما میزان اشتغالزایی اقتصاد این کشور آهنگ کندی دارد.

    براساس آمارها میزان اشتغالزایی در ایالات متحده در ماه سپتامبر سال جاری ۱۴۲ هزار فرصت شغلی بوده که در مقایسه با ماه پیش از آن تنها شش هزار فرصت شغلی بیشتر ایجاد شده است. نرخ بیکاری نیز ۵.۱ درصد جمعیت فعال این کشور است.

    بخش انرژی در ایالات متحده متاثر از سقوط شدید قیمت نفت در بازار ناگزیر از حذف تعداد زیادی از نیروی کار خود بوده است، امری که تاثیر منفی مستقیمی بر روی آمار اشتغالزایی در این کشور داشته است.

    بانک مرکزی آمریکا، به ریاست جانت یلن در نشست ماه اکتبر خود که در آن ایجاد تغییر و یا عدم تغییر در نرخ بهره این نهاد به بحث گذاشته می شود آمار و ارقام مربوط به اشتغالزایی در کشور را مطمئنا لحاظ خواهد کرد.

    Ver video "روند کند اشتغالزایی در ایالات متحده آمریکا"

  • رشد بالای خرده فروشی در آلمان

    رشد میزان خرده فروشی در آلمان در ماه آوریل سال جاری بیشتر از پیش بینی ها بوده و به رقم ۱.۷ درصد رسیده است. در بازه زمانی یک ساله نیز خرده فروشی در قدرتمندترین اقتصاد حوزه پولی یورو ۱ درصد رشد به خود دیده است.

    نرخ تورم پایین در آلمان همچنین پایین بودن نرخ بیکاری و بهره بانکی از جمله محرکهای مهم مصرف در این کشور محسوب می شوند. اخیرا مصرف داخلی نقش کلیدی را در رشد اقتصادی آلمان ایفا کرده است. این درحالی است که معمولا تجارت خارجی موتور اقتصادی این کشور بشمار می رود.

    Ver video "رشد بالای خرده فروشی در آلمان"

  • تصمیم گیری فدرال رزرو درباره افزایش نرخ بهره در آمریکا

    بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه درباره افزایش نرخ بهره در این کشور تصمیم خواهد گرفت.

    کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا روزهای سه شنبه و چهارشنبه تشکیل جلسه خواهد داد تا درباره سیاستهای نوین تنظیم بازار و برقراری تعادل میان یک بازار کار منسجم و تورم موجود تصمیم گیری کند.

    از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون، نرخ بهره در این کشور نزدیک صفر نگاه داشته شده و در مجموع از سال ۲۰۰۶ تا کنون نرخ بهره افزایش نیافته است.

    اقدام بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا در کاهش قابل توجه نرخ بهره، پس از اوج گیری بحران اقتصادی در این کشور در سال ۲۰۰۷ میلادی انجام شد و واکنشی بود به سقوط بورسها و رکودی که بانکها و مستغلات این کشور را دربر گرفته بود.

    Ver video "تصمیم گیری فدرال رزرو درباره افزایش نرخ بهره در آمریکا"

  • کاهش نرخ تورم در ماه مارس در منطقه یورو

    قیمت کالاها در منطقه یورو بار دیگر در ماه مارس کاهش یافت.

    بر اساس اعلام سازمان آمار اروپا (یورو استات) قیمت کالاهای مصرفی در ۱۹ کشور عضو این منطقه، در ماه ژانویه ۰.۶ درصد، در ماه فوریه ۰.۳ درصد و سرانجام در ماه مارس ۰.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.

    نرخ کاهش قیمتها بسیار کم است و پیش بینی می شود بزودی قیمت کالاها و خدمات دوباره افزایش یابد.

    در همین حال، نرخ بیکاری نیز در این منطقه به پایین ترین سطح خود طی سه سال اخیر رسیده است که نشان دهنده تحرک بیشتر در فعالیتهای اقتصادی و احتمالا افزایش نرخ تورم خواهد بود.

    در این گزارش ذکر شده است که عمده ترین علت کاهش قیمت کالاهای مصرفی، کاهش قیمت حامل های انرژی بوده است.

    Ver video "کاهش نرخ تورم در ماه مارس در منطقه یورو"

  • واکنشها به کاهش کم سابقه ارزش پول چین

    ارزش یوان، پول چین، روز چهارشنبه به پایین ترین میزان طی چهار سال گذشته رسید و به قیمت 6.43 یوان برای هر دلار آمریکا معامله شد.

    این کاهش ارزش یوان بدلیل تصمیم بانک مرکزی این کشور بمنظور بهبود مکانیسم تعیین نرخ صورت گرفته است.

    یک معامله گر سهام چینی با خوب توصیف کردن کاهش ارزش یوان برای صادرات می گوید: “اما این کار هزینه سفر به خارج را افزایش می دهد. این طوری هم خوب هست هم بد. این کار باعث کاهش فشار بر روی شرکتهایی که کار صادرات انجام می دهند می شود.”

    این اقدام باعث کاهش ارزش پول اندونزی، مالزی و حتی دلار استرالیا و نیوزیلند شده است.

    یک اقتصاد دان در این باره می گوید: “مشکل این است که ما عادت کرده ایم تا یوان را باثبات ببینیم.علی رغم همه صحبتهایی که می شود، این نرخ ارز همچنان ثابت است. چین نرخ ارز خود را تثبیت کرده است.اکنون دلار تقویت شده و رقابت پذیری چین کاهش یافته است.”

    این تصمیم نگرانی مقامات آمریکایی را برانگیخته و آنها گفته اند که در سفر ماه آینده رییس جمهور چین به واشنگتن در این باره با او صحبت خواهند کرد.

    Ver video "واکنشها به کاهش کم سابقه ارزش پول چین"

  • افزایش قابل توجه نرخ بهره استقراض دولتی یونان و نگرانی اروپا

    افزایش غافلگیرکننده نرخ بهره استقراض دولتی یونان موجی از نگرانی را در حوزه پولی یورو و بازارهای مالی ایجاد کرده است.

    تصمیم دولت یونان برای خروج از برنامه نجات مالی تا آخر سال جاری میلادی به شک و ترید در بین سرمایه گذاران نسبت به ظرفیت این کشور برای به حرکت درآوردن چرخه اقتصادش دامن زده است. امری که موجب شده نرخ بهره استقراض این کشور در عرض کمتر از یک ماه دو برابر شود.

    براساس برنامه از پیش تعیین شده یونان تا سال ۲۰۱۶ میلادی باید از بسته نجات مالی گروه تروئیکا بهره برد.

    تاسوس آناستاساتوس، دبیر کل وزارت دارایی یونان می گوید: «از طرفی این وضعیت مربوط به بیم بازرها نسبت به بی ثباتی سیاسی می شود. از طرف دیگر ترس و نگرانی درباره رشد اقتصادی یونان پس از قطع برنامه نجات مالی وجود دارد. دولت یونان اعتقاد دارد این ترس و نگرانی ها توجیهی ندارند.»

    سیملا توچتیدو، خبرنگار یورونیوز در آتن می گوید: «تحلیلگران امور اقتصادی نگرانی خود را نسبت به بازگشت به وضعیت سال ۲۰۱۰ ابراز می کنند. در این سال بحران اقتصادی از یونان به جنوب اروپا منتقل شد. هنوز حوزه پولی یورو از این بحران که باعث اعمال تدابیر ریاضتی و ایجاد نرخ بالای بیکاری شد، کاملا خارج نشده است.»

    بدین ترتیب نرخ بهره استقراض دولتی یونان با سررسید ده ساله به رقم ۸.۹ درصد رسیده که بالاترین میزان در حوزه پولی یوروست. پس از این کشور پرتغال با ۳.۷ درصد در ردیف دوم قرار دارد و ایتالیا با ۲.۶ درصد در رده سوم قرار می گیرد.

    تاکیس زامانیس، کارگزار بازار بورس می گوید: «با توجه به تجربه گذشته مقامات اروپایی بسیار محتاط تر هستند و آمادگی اقدام لازم در هر زمانی را دارند. در دو سه ماه اخیر انتظار اتخاذ تصمیماتی از سوی بانک مرکزی اروپا می رفت اما این نهاد اقدامی صورت نداد. اما اعتقاد دارم این بانک به زودی وارد عمل خواهد شد و این حرکت نتیجه خواهد داشت.»

    بانک مرکزی اروپا به ریاست ماریو دراگی در واکنش به تحولات اخیر در نظر دارد تسهیلاتی برای بانکهای یونانی در نظر گیرد. کاهش میزان تضمین بانکها جهت استقراض از این نهاد از جمله این تسهیلات خواهد بود.

    واکنش بازارهای بورس اروپایی به تحولات یونان

    نگرانی درباره امور اقتصادی یونان و دو برابر شدن نرخ بهره استقراض دولتی این کشور در کمتر از یک ماه منشاء آشفتگی شدیدی در بازارهای بورس اروپایی بوده است.

    بدین ترتیب شاخص سهام در بازار بورس لندن در پایان کار روز پنجشنبه خود کاهش ۰.۲۵ درصدی به خود دید. این افت در بازار بورس فرانکفورت ۰.۱۳ درصد گزارش می شود.

    افت ارزش سهام در بازار بورس آتن نیز در همین روز به رقم ۲.۲۲ درصد رسیده است.

    Ver video "افزایش قابل توجه نرخ بهره استقراض دولتی یونان و نگرانی اروپا"

  • برگزاری نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا

    کمیته سیاست پولی بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا آخرین اجلاس سال ۲۰۱۴ خود را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تشکیل می دهد.

    سیاست گذاران این نهاد به ریاست جانت یلن در شرایطی گردهم می آیند که آمار مربوط به نرخ بیکاری و شاخص مصرف در کشور در وضعیت مناسبی قرار دارند. امری که احتمال ایجاد تغییر در سیاست پولی بانک مرکزی را تقویت کرده است.

    با وجود این، سقوط روز افزون قیمت نفت در بازار معاملات نفتی و خطر افزایش نرخ تورم در آمریکا کمیته سیاست پولی را در اتخاذ تصمیم محتاط تر خواهد کرد.

    Ver video "برگزاری نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا"

  • نرخ بیکاری در بریتانیا ثابت ماند

    نرخ بیکاری در بریتانیا از ماه اوت تا ماه اکتبر سال جاری ثابت مانده است. دفتر ملی آمار بریتانیا با اعلام این مطلب نرخ بیکاری را ۶ درصد جمعیت فعال کشور اعلام کرد که پایین ترین آمار از شش سال گذشته محسوب می شود.

    با توجه به افزایش حقوق و دستمزدها بالاتر از نرخ تورم در بریتانیا دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور از کارکرد برنامه اقتصادی دولت ابراز خشنودی کرده است.

    بین ماههای اوت تا اکتبر تنها ۶۳ هزار نفر از تعداد افراد بیکار کاسته شده که تاثیری در پایین آوردن آمار کلی بیکاری نداشته است.

    Ver video "نرخ بیکاری در بریتانیا ثابت ماند"

  • بالاترین میزان اشتغالزایی در آمریکا طی سه سال گذشته

    وزارت کار ایالات متحده آمریکا آمار مربوط به اشتغالزایی و نرخ بیکاری در این کشور را روز جمعه منتشر کرد. این آمار نشان می دهد میزان اشتغالزایی پس از آنکه در ماه اکتبر اندکی افت کرده بود، بار دیگر روند صعودی به خود گرفته است.

    بدین ترتیب اشتغالزایی در ایالات متحده در ماه نوامبر به رقم ۳۲۱ هزار فرصت شغلی رسیده است. در ماه پیش از آن ۲۴۳ هزار فرصت ایجاد شده بود که نسبت به ماه سپتامبر ۲۸ هزار فرصت شغلی کمتر بوده است. اقتصاد آمریکا در ماه نوامبر بیشترین میزان اشتغالزایی طی سه سال اخیر را داشته است.

    مارک همریک، رییس موسسه «بانک ریت» ارائه کننده خدمات مالی می گوید: «از دو فصل متوالی شاهد بالارفتن کیفیت مشاغل ایجاد شده بوده ایم. این موضوع شامل همه بازار کار می شود. صحبت از مشاغل اصتلاحا «یقه سفید»هاست یعنی بخش بازرگانی و مشاغل حرفه ای. وضعیت کار در بخش ساخت و ساز و خرده فروشی نیز بهبود یافته است.»

    نرخ بیکاری نیز در ماه نوامبر نسبت به ماه پیش از آن تغییری پیدا نکرده و همچنان ۵.۸ درصد جمعیت فعال این کشور را تشکیل می دهد.

    کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند قوت گرفتن اوضاع اقتصادی در آمریکا و سرعت گرفتن روند رشد اقتصادی این کشور سیاستگذاران بانک مرکزی را به بالابردن نرخ بهره بانکی این نهاد ترغیب کند.

    Ver video "بالاترین میزان اشتغالزایی در آمریکا طی سه سال گذشته"

  • افزایش نرخ بیکاری در یونان و چشم انداز تیره و تار اقتصاد این کشور

    بحران بدهی ها در یونان و رکود اقتصادی در شش ماهه اول سال جاری موجب شده نرخ بیکاری در این کشور روندی صعودی داشته باشد.

    آخرین آمارها نشان می دهد نرخ بیکاری در یونان با ۰.۵ درصد رشد نسبت به سه ماهه اول سال جاری به رقم ۲۶.۶ درصد جمعیت فعال این کشور رسیده است. نرخ بیکاری در مقایسه با سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ اندکی کاهش یافته است. از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون حدود ۱۷ درصد بر جمعیت بیکار یونان افزوده شده است.

    یک شهروند یونانی در واکنش به این آمار گفت: «متاسفانه یونان کشوری بدون آینده است. هیچ فایده ای ندارد اگر دولت حال حاضر یونان اهداف مثبتی داشته باشد زیرا موقعیت و فرصتی برای انجام دادن کاری برای جوانان نخواهد داشت.»

    در حالی که مذاکرات بین یونان و بستانکاران بر سر بحران بدهی ها ادامه دارد و چشم انداز شفافی برای بازپرداخت بدهی های این کشور در آینده نزدیک وجود ندارد، موسسه اعتبارسنجی استاندارد اند پور روز چهارشنبه رتبه اعتباری یونان را یک درجه تنزل داد. بدین ترتیب رتبه اعتباری این کشور از سی سه گانه مثبت (+CCC) به سی سه گانه تنزل پیدا کرد.

    رابرت هالور، تحلیلگر امور اقتصادی از بادربانک آلما

    Ver video "افزایش نرخ بیکاری در یونان و چشم انداز تیره و تار اقتصاد این کشور"

  • برنامه بودجه سال ۲۰۱۵ فرانسه تشریح شد

    وزارت اقتصاد و دارایی فرانسه برنامه بودجه سال ۲۰۱۵ این کشور را روز چهارشنبه تقدیم شورای وزیران کرد.

    حفظ روند رشد اقتصادی کشور و مبارزه با نرخ بیکاری از اولویتهای این برنامه بودجه است.

    میشل سپن، وزیر دارایی فرانسه درباره برنامه بودجه می گوید: «در وضعیت اقتصادی نامناسب حال حاضر که همه در جریان آن هستند، دولت تصمیم گرفت استراتژی اقتصادی خود که در بهار امسال آنرا تشریح کرده بود را حفظ کند. ما مسئولیت وضعیت بودجه ای کشور را بعهده می گیریم و اعمال تدابیر ریاضتی را رد می کنیم.»

    میزان کسری بودجه فرانسه در سال ۲۰۱۴ به رقم ۴.۴ درصد می رسد این رقم برای سال ۲۰۱۵ با یک دهم درصد کاهش باز هم از هدف از پیش تعیین شده اتحادیه اروپا یعنی سه درصد دور است. پیش بینی میشود در سال ۲۰۱۶ میزان کسری بودجه این کشور ۳.۸ درصد باشد.

    رقم بالای کسری بودجه و نرخ پایین رشد اقتصادی، میزان بدهی های فرانسه را به رقم رکورد بیش از دو هزار میلیارد یورو رسانده است.

    مارک توآتی، اقتصاددان می گوید: «تدابیر واقعی برای اقتصاد اعمال نمی شود. به اصلاحات و تدابیر ریشه ای برای اقتصاد فرانسه نیاز داریم. نه سارکوزی و نه اولاند این نوع تدابیر را به مرحله اجرا در نیاورده اند. ادامه افزایش کسری بودجه، بالا رفتن بدهی های دولتی را نیز در پی خواهد داشت. نرخ بهره استقراض دولتی اکنون پایین است اما روزی می رسد که بازار از خواب بیدار می شود و متعاقب آن نرخ بهره بالا می رود در این حالت با مشکلی همانند بحران یونان در فرانسه مواجه خواهیم شد.»

    بدین ترتیب نرخ بدهی های دولت فرانسه در سال ۲۰۱۴ معادل ۹۵.۳ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود. در سال آینده میلادی این رقم افزایش ۱.۹ درصدی به خود می بیند و در سال ۲۰۱۶ میلادی به رقم ۹۸ درصد می رسد.

    پیش بینی رشد اقتصادی یک درصدی در سال ۲۰۱۵ مبنای برنامه بودجه فرانسه قرار گرفته است. دولت فرانسه که با توجه به فشار افکار عمومی و رسانه تمایل ندارد به سراغ افزایش میزان مالیاتها برود، با چالش مبارزه با کسری بودجه خود روبرو خواهد بود.

    Ver video "برنامه بودجه سال ۲۰۱۵ فرانسه تشریح شد"

  • کاهش نرخ بهره بانک مرکزی روسیه

    بانک مرکزی روسیه روز جمعه در اقدامی غافلگیرکننده نرخ بهره خود را به ۱۵ درصد کاهش داد. این نهاد حدود دو ماه پیش نرخ بهره خود را به ۱۷ درصد رسانده بود.

    بانک مرکزی روسیه دلیل تصمیم خود را مقابله موثر با افت فعالیتهای اقتصادی و رکود اقتصادی پیش بینی شده در کشور اعلام کرده است.

    روسیه پیش بینی می کند بر اثر اعمال تحریمهای اقتصادی کشورهای غربی و پایین آمدن قیمت نفت رشد اقتصادی اش در شش ماه اول سال ۲۰۱۵ میلادی ۳.۲ درصد سقوط کند.

    از سوی دیگر روند نزولی ارزش روبل در برابر دلار آمریکا و یورو روز جمعه ادامه یافته است.

    Ver video "کاهش نرخ بهره بانک مرکزی روسیه"

  • بریتانیا آخرین بخش بدهی های خود مربوط به جنگ جهانی اول را بازپرداخت می کند

    بریتانیا تا نهم ماه مارس سال ۲۰۱۵ آخرین قسمت از بدهی های خود مربوط به جنگ جهانی اول را پرداخت خواهد کرد.

    وزارت دارایی بریتانیا روز چهارشنبه با اعلام این مطلب میزان استقراض دولت برای جنگ جهانی اول که بین سالهای ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ رخ داد را یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون پوند اعلام کرده است. نرخ بهره این استقراض ۳.۵ درصد اعلام شده است.

    لندن از سال ۱۹۱۷ حدود ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون پوند بهره استقراض خود مربوط به جنگ جهانی اول را بازپرداخت کرده است.

    در حال حاضر نرخ بهره استقراض دولتی بریتانیا با سر رسید ۳۰ ساله ۲.۶ درصد است.

    Ver video "بریتانیا آخرین بخش بدهی های خود مربوط به جنگ جهانی اول را بازپرداخت می کند"

  • کاهش ارزش یورو در برابر دلار آمریکا

    ارزش یورو در برابر دلار آمریکا روندی نزولی به خود گرفته است. روز جمعه در بازار معاملات ارزی هر یورو یک دلار و ۲۰ سنت مورد معامله قرار گرفته است. ارزش یورو در برابر دلار به پایین ترین حد خود از سال ۲۰۱۰ تنزل پیدا کرده است.

    براساس گزارشها در طول سال ۲۰۱۴ میلادی حدود ۱۲ درصد از ارزش یورو در برابر دلار کاسته شده است.

    یکی از عوامل ادامه یافتن روند نزولی ارزش یورو مصاحبه روز جمعه ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا با روزنامه اقتصادی «هاندلسبلت» چاپ دوسلفدورف آلمان عنوان شده است. در این مصاحبه رییس بانک مرکزی اروپا از آمادگی این نهاد برای ایجاد تغییرات تکنیکی و ایجاد تحول کمیتی و کیفیتی در تدابیر حمایت اقتصادی خبر داده است.

    هدف اصلی بانک مرکزی از اعمال این تدابیر مبارزه موثر با نرخ بسیار پایین تورم در حوزه پولی یورو و خطر تورم منفی عنوان شده است.

    نرخ تورم در این منطقه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی تنها ۰.۳ درصد بوده است. با توجه به کاهش روز افزون قیمت نفت در بازارهای جهانی این نرخ قابلیت کاهش مجدد دارد.

    Ver video "کاهش ارزش یورو در برابر دلار آمریکا"

  • افزایش شاخص اعتماد مصرف کنندگان آلمانی

    تحقیقات موسسه «گ اف ک» آلمان نشان می دهد اعتماد مصرف کنندگان این کشور به اوضاع اقتصادی در ماه مه افزایش داشته است.

    این موسسه که از حدود ۲ هزار مصرف کننده آلمانی تحقیقات بعمل آورده شاخص اعتماد مصرف کنندگان را در ماه مه ۱۰.۱ واحد اعلام کرده که نسبت به ماه قبل یک دهم واحد افزایش دارد.

    موسسه گ اف ک پیش بینی می کند علیرغم کندی آهنگ رشد اقتصادی آلمان در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵، این روند صعودی در ماه ژوئن نیز ادامه داشته باشد.

    پایین بودن نرخ بیکاری و نرخ تورم همچنین افزایش میانگین حقوق و دستمزدها در بالا رفتن میزان مصرف در آلمان تاثیر داشته اند.

    Ver video "افزایش شاخص اعتماد مصرف کنندگان آلمانی"

  • تعدیل نیروی کار در آژانس کاریابی آلمان

    پایین بودن نرخ بیکاری در آلمان قدرتمندترین اقتصاد حوزه پولی یورو موجب شده کارمندان آژانس کاریابی آلمان کار خود را از دست بدهند.

    این آژانس روز سه شنبه اعلام کرد بدلیل پایین بودن حجم کاری آن، حدود ۵ هزار نفر از نیروی کار خود را تا سال ۲۰۱۹ حذف خواهد کرد. این روند تعدیل نیروی کار از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و با احتساب حذف مشاغل اخیر به رقم ۱۷ هزار نفر می رسد.

    نرخ بیکاری در آلمان در ماه مارس سال جاری به پایین ترین حد خود از زمان اتحاد دو آلمان رسیده و تنها ۶.۴ درصد جمعیت فعال این کشور را شامل می شود. تعداد افراد بیکار از ۵ میلیون نفر در سال ۲۰۰۵ به ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار نفر در ماه مارس رسیده است.

    Ver video "تعدیل نیروی کار در آژانس کاریابی آلمان"

  • اقتصاد شکننده اوکراین علیرغم رسیدن به توافق آتش بس

    علیرغم رسیدن به یک توافق آتش بس در اوکراین مدتها درگیری و ناآرامی در شرق این کشور بر روی اقتصاد این کشور و «گریونا» واحد پولی این کشور اثر منفی داشته است.

    سقوط ارزش واحد پولی اوکراین از یازده روز پیش، پس از آنکه بانک مرکزی این کشور تصمیم گرفت تدابیر حمایتی خود را متوقف کند به خود شدت گرفته است. یکی از دلایل سقوط گریونا نرخ تورم بسیار بالا در اوکراین است. در ماه ژانویه این نرخ به رقم ۲۸ درصد رسیده است.

    بوریس کوشتیروک، اقتصاددان اوکراینی می گوید: «بانک مرکزی اوکراین اعلام کرد میزان کسری بودجه در سال ۲۰۱۴ به رقم ۵ میلیارد دلار رسیده است و امسال نیز این مسئله بسیار نگران کننده است. اما سئوالی که مطرح می شود اینست: تا کجا دولت می تواند به شرکتهای اوکراینی کمک کند برای اینکه آنها بتوانند پاسخگوی معیارهای اتحادیه اروپا باشند و بتوانند وارد بازارهای مختلف اروپایی شوند.»

    روبل روسیه که مدتی بود دچار افت شدیدی در برابر دلار آمریکا و یورو شده بود در ماه فوریه روند صعودی گرفته و حتی روز دوشنبه دو درصد به ارزشش افزوده شد. اما در مقابل، گریونا در برابر دلار روندی نزولی به خود گرفته است.

    صندوق

    Ver video "اقتصاد شکننده اوکراین علیرغم رسیدن به توافق آتش بس"

  • برگزاری جلسه پرسش و پاسخ ولادیمیر پوتین با شهروندان روسیه

    ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه روز پنج شنبه ۲۷ فروردین، به سنت هرساله در تلویزیون ملی «روسیه ۲۴» حاضر شد و بطور مستقیم به پرسشهای شهروندان این کشور در موضوعات مختلف پاسخ گفت.

    بیش از ۲.۵ میلیون پرسش از طریق اینترنت و دیگر ابزارهای ارتباطی ارسال شده بود و با توجه به فشار تحریم های بین المللی، بخش عمده پرسشها درباره اقتصاد روسیه و معاش ساکنان آن بود.

    آقای پوتین در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت اقتصادی این کشور طی سال گذشته را ارائه داد و گفت: «من به مدیران کسب و کار گفته ام که انتظار لغو تحریمها را نداشته باشید. زیرا این یک موضوع کاملا سیاسی و ابزار آنها برای اجبار روسیه به همکاری است. بعضی کشورها می خواهند توسعه را در روسیه مهار کنند و ضمنا من معتقدم این موضوع، بطور مستقیم ارتباطی با اتفاقاتی که در اوکراین روی می دهد، ندارد.»

    به گفته آقای پوتین، طی یک سال اخیر به دلیل کاهش قیمت نفت و اعمال تحریم های اقتصادی، نرخ تورم در روسیه به ۱۱.۴ درصد، نرخ بیکاری ۵.۸ درصد و میزان افت سرمایه گذاریها نیز به ۲.۵ درصد رسیده است، با این وجود میزان خروج سرمایه ها از کشور فاجعه بار نبوده و منابع

    Ver video "برگزاری جلسه پرسش و پاسخ ولادیمیر پوتین با شهروندان روسیه"

  • واکنش تند آنگلا مرکل علیه مهاجرستیزی و نژادپرستی در آلمان

    آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در واکنش به آتش زدن عمدی سه محل در نظر گرفته شده برای پناهندگان که پنج شنبه از سوی گروههای نئونازی در نورنبرگ انجام گرفت در جمع هم حزبی های خود در همین شهر سخنرانی کرد.

    صدراعظم آلمان واکنش و تندی به این حرکت مهاجرستیز داشت و گفت: “اینکه عده ای بخواهند و بتوانند خانه پناهندگان و مهاجران را به آتش بکشند غیرقابل تحمل است. هر کسی که به آلمان می آید حق دارد روند قانونی پناهندگی را طی کند. اینجا حکومت قانون است و ما به ا
    ین موضوع افتخار می کنیم.”

    صدر اعظم آلمان در حالی سخنانی علیه نژادپرستی و مهاجر ستیزی ایراد کرد که در اوائل ماه دسامبر هواداران راست افراطی با برگزاری تظاهرات گسترده دردرسدن خواستار اخراج تمامی مهاجران خصوصا مسلمانان شدند. تظاهراتی علیه مهاجران در آلمانی که یکی از سیاه ترین دورانهای تاریخ نژادپرستی را پشت سر گذاشته است جسارت زیادی می خواهد اما در ماههای اخیر گروههای راست افراطی در شرق آلمان چندین بار موفق شده اند به این بهانه به خیابان بیایند.

    نرخ بیکاری و فقر در شرق آلمان چندین بار نرخ آن در غرب آلمان است.

    Ver video "واکنش تند آنگلا مرکل علیه مهاجرستیزی و نژادپرستی در آلمان"

  • توافق بانک آمریکایی «مورگان استنلی» با مقامات قضایی آمریکا

    پس از بانکهای جی پی مورگان، بانک آمریکا و سیتی گروپ اکنون نوبت به بانک آمریکایی «مورگان استنلی» رسیده تا دادگستری ایالات متحده حساب خود را با این نهاد تسویه کند.

    مورگان استنلی به خاطر نقشی که در بحران موسوم به «ساب پرایم» (subprime) و اعطای وامهای مسکن دارای ریسک با نرخ بهره متغیر داشته مورد هدف تحقیقات دستگاه قضایی آمریکا قرار گرفته است.

    این نهاد برای رهایی از مطرح شدن پرونده در دادگاه و تعقیب کیفری با مقامات قضایی آمریکا به توافق رسیده و متعهد شده مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار را به دستگاه قضایی بپردازد.

    Ver video "توافق بانک آمریکایی «مورگان استنلی» با مقامات قضایی آمریکا"

  • افزایش اعتراضها به سیاستهای دیلما روسف در برزیل

    هزاران نفر از معترضان به سیاستهای دیلما روسف، رییس جمهوری برزیل روز یکشنبه به خیابانهای شهر ریودوژانیرو آمدند.

    مشکلات اقتصادی این کشور و انتشار اخبار مربوط به رسوایی های شرکت نفتی پتروبراس برزیل، منجر به آن شده که انتقاد به دولت خانم روسف افزایش یابد.

    در پرونده مربوط به رشوه خواری و رسوایی های سیاسی شرکت نفتی پتروبراس برزیل، اتهاماتی نیز متوجه حدود چهل نفر از سیاستمداران متحد با دیلما روسف شده است.

    گفته می شود ادامه این اعتراضات می تواند منجر به یک بحران سیاسی جدی برای دولت خانم روسف شود و درنهایت استیضاح او را به همراه داشته باشد.

    معترضان همچنین به موثر نبودن سیاستهای دولت او در کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضعیت حقوق بازنشستگی انتقاد داشتند.

    Ver video "افزایش اعتراضها به سیاستهای دیلما روسف در برزیل"

  • مشکل بازپرداخت وامهای مسکن با ارز خارجی در مجارستان و واکنش مجلس این کشور

    مجارستان از جمله کشورهایی است که بیش از سایر کشورهای اروپای شرقی تحت تاثیر منفی تصمیم بانک مرکزی سوییس مبنی بر توقف تدابیر حمایتی از فرانک قرار گرفت.

    این شهروند مجاری که در سال ۲۰۰۶ وام مسکنی در بوداپست گرفته بود باید آنرا به فرانک سوییس بازپرداخت کند. افزایش ارزش فرانک در برابر دلار آمریکا در بازار موجب شده میزان بازپرداخت وام وی بجای ۲۰۰ یورو در ماه دو برابر شود.

    ماته، روزنامه نگاری مجاری نیز که برای خرید خودروی خود وام دریافت کرده بود با مشکلی مشابه درگیر بوده است.

    ماته گرهارد می گوید: «شاید بهتر بود به برای این مشکل به دادگاه می رفتم زیرا پرونده های زیادی در این مورد در دادگستری مطرح است.»

    ماته به عدم اطلاعش از خطرات ناشی از تبدیل این وامها به پول خارجی تاکید دارد.

    اما مجلس مجارستان در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ به این مشکل واکنش نشان داد و قانونی را برای حمایت بدهکاران با پول خارجی تصویب کرد. در این قانون نرخ تبدیل ارز با نوسان حذف شده و نرخ ثابتی تعیین شده است.

    ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان منشاء تصویب این قانون پس از نهایی شدن آن از حمایت از شهروندان مجاری در برابر نوسا

    Ver video "مشکل بازپرداخت وامهای مسکن با ارز خارجی در مجارستان و واکنش مجلس این کشور"

  • فروش آبجوی هاینکن کمتر از پیش بینی بود

    هاینکن، سومین تولید کننده آبجو در جهان اعلام کرده است که فروش این کمپانی در تابستان کمتر از پیش بینیهای مورد نظر این شرکت بوده است. این شرکت اعلام کرده است که فروش آبجوهای کم الکل و سبک این شرکت در شرق و غرب اروپا در مقایسه با انتظارات با کاهش مواجه شده است.

    نرخ فروش این شرکت در تابستان تنها دو دهم درصد افزایش یافته و به پنج میلیارد و یکصد میلیون رسیده است. این شرکت برآورد کرده بود که نرخ فروش این شرکت از مرز 5.32 میلیارد یورو بگذرد.

    Ver video "فروش آبجوی هاینکن کمتر از پیش بینی بود"

  • مشکل بازپرداخت وامهای دریافتی با دلار آمریکا در اوکراین

    تا پیش از آغاز بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸ وامهای املاک با دلار آمریکا در اوکراین مقرون به صرفه بوده و نرخ بهره آن از وام با گریونا، واحد پولی این کشور پایین تر بوده است.

    ناتالیا کروای، مدیر یک شرکت در سال ۲۰۰۸ یک وام مسکن با دلار دریافت کرد و در آن زمان ارزش ملکش ۹۵ هزار دلار ارزیابی شده بود. امروز با توجه به سقوط ارزش گریونا دربرابر دلار وی از بازپرداخت وام خود عاجز شده و ارزش آپارتمانش به نصف کاهش یافته است.

    ناتالیا می گوید: «۷۶۰ دلار در ماه پرداخت می کنم. درآمد من با شوهرم برای بازپرداخت وام کفایت نمی کند.»

    بانک مرکزی اوکراین، بانکهای خصوصی در این کشور و شعب بانکهای خارجی و انجمنهای کمک به بدهکاران برای اجرای یک برنامه قسط بندی مجدد با سیزده بانک به توافق رسیده اند.

    رومان اشپک، از انجمن مستقل بانکهای اوکراین می گوید: «برای صاحبان املاک که آپارتمانهای کوچکی خریده اند بانکهای امضاکننده این توافق با بخشودگی ۵۰ درصد بدهی ها موافق هستند. برای املاک بزرگتر این بخشودگی شامل ۲۵ درصد بدهی می شود.»

    از سال ۲۰۰۸ سالها نرخ برابری دلار آمریکا و گریونا حدود ۸ گریونا در ازای هر دلار بود. ا

    Ver video "مشکل بازپرداخت وامهای دریافتی با دلار آمریکا در اوکراین"

  • نگرانی و نارضایتی مردم یونان از بالا رفتن نرخ مالیات بر ارزش افزوده

    یونان در راستای اعمال اصلاحات اقتصادی و پاسخ به انتظارات بستانکاران خود نرخ مالیات بر ارزش افزوده در کشور در برخی از بخشها را از ۱۳ به ۲۳ درصد افزایش داد. تاکسی ها، رستورانها و یا اجناس فاسد نشدنی شامل این افزایش مالیات می شوند.

    یک نانوا گفت: «دو سال پیش با افزایش مالیات بر ارزش افزوده بر روی مواد غذایی روبرو بودیم. اکنون افت فروش داریم و برخی کسبه افرادی را از کار بیکار کرده اند.»

    یک شهروند یونانی نیز می گوید: «از خودپرداز ۵۰ یورو پول کشیدم و تقریبا همه آنرا خرج کردم. اکنون تمام هفته را باید با ۵ یورو سپری کنم آیا چنین چیزی ممکن است؟»

    با وجود این در بخشهایی چون هتلداری برای حمایت از صنعت گردشگری در کشور نرخ مالیات بر ارزش افزوده تغییری نکرده است.

    لفتریس کیوسس، محقق در یک موسسه مربوط به تحقیقات درباره مصرف کنندگان گفت: «هزینه اضافی برای خانوارها به رقم ۵۶۰ میلیون یورو در سال خواهد رسید و این تنها مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بر روی مواد غذایی است. یعنی بطور متوسط ۱۵۷ یورو برای هر خانوار، که آنها این پول را در اختیار ندارند.»

    در این بین رانندگان تاکسی نگران از دست دادن تمامی

    Ver video "نگرانی و نارضایتی مردم یونان از بالا رفتن نرخ مالیات بر ارزش افزوده"

  • دادگاه لندن کارگزار متقلب را به چهارده سال زندان محکوم کرد

    دادگاهی در لندن، تام هیس، کارگزار سابق بانک یو بی اس و شرکت مالی سی تی گروپ را به ۱۴ سال زندان محکوم کرد. وی به هشت تخلف مالی از جمله کلاهبرداری و دستکاری نرخ بهرۀ استقراض بین بانکی با کمک همدستانش متهم بوده است.

    دادگاه تام هیس ۹ هفته به طول انجامید. علاوه بر وی، ۲۱ نفر دیگر نیز در ارتباط با این پرونده مجرم شناخته شده اند.

    تحقیقات در زمینۀ اقدامات این کارگزار سابق بانک یو بی اس از سال ۲۰۰۸ و توسط ادارۀ نظارت بر تقلب در لندن آغاز شد.

    Ver video "دادگاه لندن کارگزار متقلب را به چهارده سال زندان محکوم کرد"

  • نرخ بیکاری آمریکا در ماه ژوئیه ثابت ماند

    بنا بر گزارش وزارت کار ایالات متحده آمریکا، نرخ بیکاری در ماه ژوئیه در این کشور همچنان در سطح ۵.۳ درصد باقی ماند که پایین ترین میزان طی هفت سال اخیر محسوب می شود.

    در این ماه تنها ۲۱۵ هزار فرصت شغلی در بخشهای غیرکشاورزی بوجود آمد درحالیکه کارشناسان پیشتر خلق ۲۲۳ هزار فرصت شغلی را پیش بینی کرده بودند. به این ترتیب می توان گفت در مجموع، روند ایجاد اشتغال در بخشهای غیرکشاورزی کند شد.

    همچنین در ماه ژوئیه، بر خلاف رشد اشتغال در بخشهایی همچون تولید و ساخت و ساز، میزان اشتغالزایی در بخش معدن کاهش یافت.

    انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر با افزایش نرخ بهره موافقت کند، امری که به رونق بازار کار در این کشور کمک بیشتری خواهد کرد.

    Ver video "نرخ بیکاری آمریکا در ماه ژوئیه ثابت ماند"

  • سقوط تاریخی ارزش روبل در برابر دلار آمریکا

    تصمیم بانک مرکزی روسیه مبنی بر افزایش نرخ بهره خود از ۸ به ۹.۵ درصد جهت مبارزه با نرخ تورم بالا در کشور واکنش منفی بازار مبادلات ارزی را بدنبال داشته است.

    بدین ترتیب در این بازارها روز جمعه، ارزش روبل واحد پولی روسیه در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود در تاریخ تنزل پیدا کرد و هر دلار کمی بیش از ۴۳ روبل داد و ستد شد.

    کاهش ارزش روبل در برابر دلار از نتایج اعمال تحریمهای اقتصادی علیه روسیه توسط کشورهای غربی در بحران اوکراین ارزیابی می شود. در پی اجرای این تحریمها سرمایه گذاران زیادی خاک روسیه را ترک کرده اند.

    کاهش قیمت نفت و گاز در بازارهای جهانی از دیگر عوامل سقوط ارزش روبل است. قسمت اعظم درآمد روسیه از فروش نفت و گاز تامین می شود.

    Ver video "سقوط تاریخی ارزش روبل در برابر دلار آمریکا"

  • افت اندک نرخ بیکاری در فرانسه

    آمار مربوط به نرخ بیکاری در فرانسه نشان می دهد از تعداد افراد بیکار در این کشور برای اولین بار از ماه اوت سال گذشته کاسته شده است.

    براساس داده های وزارت کار فرانسه در ماه ژانویه سال جاری از تعداد افراد بیکاری که هیچگونه فعالیتی ندارند ۰.۵ درصد نسبت به ماه دسامبر گذشته
    کاسته شده است. این رقم معرف بیش از ۱۹ هزار نفر است. شمار افراد این گروه از بیکاران در فرانسه به رقم ۳ میلیون ۴۸۱ هزار نفر می رسد.

    از سوی دیگر براساس آمارها در این زمان به تعداد افراد بیکاری که مدت زیادی است در مراکز کاریابی ثبت نام کرده اند ۰.۷ درصد افزوده شده است.

    Ver video "افت اندک نرخ بیکاری در فرانسه"

  • رشد بالای اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴

    میزان رشد اقتصادی ایالات متحده آمریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ به بالاترین حد خود طی ۱۱ سال اخیر رسیده است.

    براساس داده های وزارت بازرگانی آمریکا رشد اقتصادی این کشور در معیار زمانی یک ساله به رقم ۵ درصد رسیده است. این در حالی است که در پیش بینی های قبلی دولت آمریکا میزان رشد اقتصادی کشور ۳.۹ درصد ارزیابی شده بود.

    افزایش مصرف در کشور و بالا رفتن خرج بخش دولتی در رونق رشد اقتصادی امریکا نقش داشته اند.

    بدین ترتیب انتظار می رود با توجه به این میزان رشد اقتصادی بانک مرکزی آمریکا در آینده نزدیک نسبت به بالا بردن نرخ بهره خود اقدام کند.

    Ver video "رشد بالای اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴"

  • رشد اقتصادی فراتر از حد انتظار در ایرلند

    رشد اقتصادی ایرلند در سه ماهه دوم سال جاری ۱.۹ درصد بوده است. این برای هشتمین بار در ۹ فصل اخیر است که ایرلند با رشد اقتصادی روبرو است، امری که برای دومین سال پیاپی این کشور را به اولین اقتصاد اروپا از نظر رشد اقتصادی تبدیل می کند.

    نرخ رشد اقتصادی سه ماهه دوم ایرلند، میزان تولید ناخالص داخلی این کشور را ۶.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بالاتر برده است.

    به گفته وزیر دارایی ایرلند انتظار می رود که رشد اقتصادی این کشور در سال جاری به شش درصد برسد. این رقم بسیار فراتر از رقمی خواهد بود که تاکنون پیش بینی می شد.

    Ver video "رشد اقتصادی فراتر از حد انتظار در ایرلند"

  • عدم تغییر در سیاستهای پولی بانک مرکزی اروپا

    همانطور که پیش بینی می شد بانک مرکزی اروپا در نشست روز چهارشنبه کمیته سیاست پولی خود در فراکفورت در نرخ بهره بانکی اش تغییری بوجود نیاورد. بدین ترتیب در پایین ترین حد تاریخی نرخ بهره این نهاد یعنی ۰.۰۵ درصد که در ماه سپتامبر سال گذشته درباره آن تصمیم گیری شده بود تغییری ایجاد نشد.

    ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا گفت: «روند رشد اقتصادی و بهبود اوضاع براساس پیش بینی ها ادامه دارد. با وجود این، آمار و ارقام بهتری را انتظار داشتیم. اما در دوره طولانی که نرخ بهره بسیار پایین است با مشکلاتی مواجه خواهیم شد اما آیا این موضوع دلیل خوبی برای ایجاد تغییرات در سیاست پولی است؟ پاسخ منفی است.»

    بانک مرکزی اروپا برای بالا بردن روند رشد اقتصادی در حوزه پولی یورو و مقابله با خطر تورم منفی در این منطقه از ماه مارس برنامه بازخرید ماهانه اوراق قرضه دولتی خود را آغاز کرده بود. در این راستا این نهاد پیش بینی می کند میزان رشد اقتصادی حوزه پولی یورو تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی به رقم ۱.۵ درصد و در سال ۲۰۱۶ به رقم ۱.۹ درصد برسد.

    Ver video "عدم تغییر در سیاستهای پولی بانک مرکزی اروپا"

  • افزایش اندک نرخ بیکاری در اسپانیا

    نرخ بیکاری در اسپانیا پس از آنکه مدتی روندی نزولی به خود گرفته بود در سه ماهه اول سال جاری میلای اندکی افزایش یافته است. بدین ترتیب ۲۳.۷۸ درصد جمعیت فعال این کشور دچار معضل بیکاری هستند.

    اوضاع نچندان مناسب اقتصادی اسپانیا موجب شده این کشور با پدیده مهاجرت جوانان و نیروی کار خود مواجه باشد.

    از سوی دیگر براساس آمارها برخی از افراد بیکار از مراجعه به مراکز کاریابی و جستجو برای یافتن کار سرباز می زنند.

    Ver video "افزایش اندک نرخ بیکاری در اسپانیا"

  • مصری ها برای توسعه کانال سوئز سرمایه گذاری کردند

    بانک مرکزی مصر اعلام کرد با مشارکت سرمایه گذاران و شهروندان مصری هشت و نیم میلیارد دلار برای پروژه توسعه کانال سوئز جمع آوری شده است.

    بانکهای مصری طی هشت روز با فروش اوراق قرضه بانکهای ملی مصر، بانک قاهره و بانک کانال سوئز به این رقم رسیده اند. نرخ بهره این اوراق قرضه با سررسید پنج ساله ۱۲ درصد اعلام شده است.

    درآمد دولت مصر از کانال سوئز در حال حاضر به رقم ۵ میلیارد دلار می رسد مقامات مصری امیدوارند این درآمد را تا سال ۲۰۲۳ میلای به رقم سیزده و نیم میلیارد دلار برسانند.

    Ver video "مصری ها برای توسعه کانال سوئز سرمایه گذاری کردند"

  • رشد اقتصادی یونان تنها نیم درصد خواهد بود

    کمیسیون اروپا روز سه شنبه پیشبینی خود را از وضعیت اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه کرد. در گزارش کمیسیون نرخ رشد اقتصادی یونان تنها نیم درصد اعلام شده، این در حالی است که پیش تر گفته شده بود که آتن شاهد رشد ۲.۵ درصد خواهد بود.

    پی یر مسکوویسی، کمیسیر اروپا در امور اقتصادی و مالی اظهار داشت: «کمیسیون گام به گام پیش می رود. نمی خواهیم پیش از پایان اصلاحات، درباره بدهی های (یونان) صحبت کنیم. امیدوارم در نشست ۱۱ مه “یورو گروپ” بتوانیم بگوییم که پیشرفت حاصل شده و در مسیر خوبی قرار داریم.»

    یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان درباره پیشرفتهای بدست آمده گفت: «پیشرفتهای خوب و با دوامی حاصل شده است. این مسئله مهمی است و راه را برای حرکت به سمت کاهش اختلافات باقی مانده و بازگرداندن یونان به شرایطی که همه انتظارش را دارند، هموار می کند. توافقات جدید با نهادها و شرکا باید در ابتدا به مشکل نقدینگی بپردازد. همه ما با تجربه یونان آشنا هستیم.»

    از سوی دیگر نرخ رشد اقتصادی کشورهای حوزه پولی یورو و تعدادی از اقتصادهای بزرگ اروپا نظیر فرانسه و آلمان بیش از پیشبینی قبلی عنوان شده است.

    در گزارش

    Ver video "رشد اقتصادی یونان تنها نیم درصد خواهد بود"

  • روند صعودی ارزش سهام در بازارهای بورس اروپایی

    انعطاف دولت یونان نسبت به پیشنهادات بستانکاران این کشور و وجود نشانه هایی از نزدیک شدن به راه حل بحران بدهی ها واکنش مثبت بازارهای بورس اروپایی را در پی داشته است.

    ارزش سهام در اواسط کار روز جمعه بازار بورس لندن ۱.۲۸ درصد و در بازار بورس فرانکفورت۲.۲۴ درصد افزایش داشته است. بدین ترتیب روند صعودی ارزش سهام در بازارهای بورس اروپایی که از روز چهارشنبه آغاز شده ادامه دارد.

    از سوی دیگر این تحولات موجب کاهش نسبی نرخ بهره استقراض دولتی کشورهای جنوب اروپا شده است.

    با وجود اینکه طرح اصلاحی دولت یونان باید به تایید پارلمان این کشور برسد اما موضع گیری های مثبت رهبران اروپایی اعتماد را به سرمایه گذاران بازگردانده است.

    Ver video "روند صعودی ارزش سهام در بازارهای بورس اروپایی"

  • کاهش قیمت نفت و سوخت گذرا است

    ژولی از لیموژ فرانسه پرسیده است : با وجود سقوط قیمت نفت، بهای سوخت تنها اندکی کاهش یافته است. آیا این روند ادامه خواهد یافت؟

    توماس پورشر، اقتصاد دان به این پرسش پاسخ می دهد: «به دو دلیل نباید منتظر کاهش سیستماتیک قیمت نفت و سوخت بود. اول این که، قیمت نفت با دلار اعلام می شود، در حالی که بهای آن معمولا با یک واحد پولی دیگر پرداخت می شود. برای مثال در اروپا، نفت را با یورو می خریم و باید نرخ برابری دلار و یورو را در نظر داشت.

    وی درباره تاثیر مالیات ها بر افزایش قیمت سوخت می گوید: «دلیل دوم این است که مالیات بر قیمت سوخت بسیار بالاست. این مالیات ها معمولا نرخ ثابتی دارند. مانند فرانسه که مصرف کنندگان، عملا هربار، پنجاه درصد بهای سوخت را به عنوان مالیات می پردازند.

    اگر مثال فرانسه را در نظر بگیریم، قیمت هر بشکه نفت به دلار، پنجاه درصد کاهش یافته است. اگر همین بها را به یورو تبدیل کنیم، میزان کاهش چهل درصد است. اگر بهای سوخت را با احتساب مالیات در پمپ بنزین ها در نظر بگیریم، قیمت، فقط هفده درصد پایین آمده است.»

    توماس پورشر، درباره تداوم روند کاهش قیمت سوخت می گوید: «سوال دوم، آیا ا

    Ver video "کاهش قیمت نفت و سوخت گذرا است"

  • کاهش تقاضا و افت رشد بخش خصوصی در حوزه پولی یورو

    روند رشد اقتصادی بخش خصوصی در حوزه پولی یورو در ماه سپتامبر سال جاری میلادی افت پیدا کرده و به پایین ترین حد خود طی ده ماه گذشته رسیده است.

    موسسه مالی مارکیت با انتشار این خبر کاهش میزان تقاضا در این منطقه را از عوامل این افت معرفی کرده است. کاهش سطح قیمتها و پایین بودن بیش از حد نرخ تورم در حوزه پولی یورو افت میزان تقاضا را در پی داشته است.

    سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا همواره نگران افت بیش از حد قیمتها در حوزه پولی یورو هستند و در تلاشند تا نرخ تورم در این منطقه را تا حدی بالا ببرند.

    Ver video "کاهش تقاضا و افت رشد بخش خصوصی در حوزه پولی یورو"

  • روند مطلوب رشد اقتصادی بریتانیا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵

    رونق در بخش خدمات در بریتانیا موجب شده روند رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی شتاب گیرد.

    میزان رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا در این زمان ۰.۷ درصد گزارش شده که نسبت به سه ماهه اول سال ۰.۳ درصد افزایش داشته است. در بازه زمانی یک ساله نیز روند رشد اقتصادی بریتانیا ۲.۶ درصد ارزیابی شده است.

    علاوه بر خدمات، بخش تولیدات صنعتی بریتانیا نیز با توجه به افزایش تولیدات نفت برنت دریای شمال رشد یک درصدی به خود دیده که بالاترین میزان رشد طی ۵ سال گذشته عنوان شده است.

    با توجه به وجود رونق نسبی در اوضاع اقتصادی بریتانیا و آهنگ مناسب رشد اقتصادی این کشور پیش بینی می شود بانک مرکزی تا آخر سال ۲۰۱۵ نسبت به بالابردن نرخ بهره بانکی خود تصمیم گیری کند.

    Ver video "روند مطلوب رشد اقتصادی بریتانیا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵"

  • سقوط ارزهای قزاقستان و روسیه

    دولت قزاقستان اعلام کرد به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت، ارزش پول رایج این کشور، «تنگه» را به حالت شناور در آورده است تا بتواند از تورم جلوگیری کند. نخست وزیر این کشور می گوید که دولت در بازار ارز وارد نخواهد شد تا روند عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ ارز باشد.

    روسیه، کشور همسایه قزاقستان نیز به دلیل کاهش قیمت نفت، با رکود اقتصادی مواجه است.

    روز پنج شنبه ارزش هر دلار آمریکا در قزاقستان به ۱۸۸ تنگه، یعنی به کمترین میزان در ۱۷ سال گذشته رسید. تنها دو روز پیش ارزش هر دلار برابر با ۲۵۰ تنگه بود.

    ارزش روبل روسیه نیز به رکورد جدیدی در شش ماه گذشته رسید به طوری که هر روبل روز پنج شنبه تنها ۷۵ یورو معامله شد. این پایین ترین حد نمادین ارزش روبل در برابر یورو، پول واحد اروپاست.

    هر دو کشور روسیه و قزاقستان از تولید کنندگان مهم نفت در منطقه و جهان به شمار می روند.

    Ver video "سقوط ارزهای قزاقستان و روسیه"

  • افت شدید ارزش سهام در بازارهای بورس اروپایی در پی تشدید بحران یونان

    به وخامت گرائیدن بحران بدهی های یونان و تعطیلی بازار بورس آتن و بانکهای این کشور تاثیر منفی مستقیمی بر روی اکثر بازارهای بورس اروپایی داشته است.

    شاخص سهام در اواسط کار روز دوشنبه بازار بورس لندن ۱.۷۷ درصد افت داشته است. بیشترین افت ارزش سهام با ۴.۱۲ درصد مربوط به بازار بورس میلان است.

    آلاستر مک کیگ، تحلیلگر بازار بورس گفت: «سئولات فراوانی نسبت به تحولات آخر هفته پیش آمده که پاسخ زیادی برای آنها وجود ندارد. بازارهای مالی بدترین وضعیت را متصور شده اند برای همین از امروز صبح با موجی از فروش سهام در بازارهای مالی مواجه شده ایم.»

    در این بین نرخ بهره استقراض دولتی یونان با سررسید ۱۰ ساله نیز افزایش یافته و به رقم ۱۴.۵۵ درصد رسیده است.

    Ver video "افت شدید ارزش سهام در بازارهای بورس اروپایی در پی تشدید بحران یونان"

  • تاثیر رسوایی دستکاری در نرخ برابری ارز بر بیلان بانک بارکلیز

    میزان سود ناخالص بانک بریتانیایی بارکلیز در سال ۲۰۱۴ با ۲۱ درصد افت به رقم ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون پوند رسیده است.

    رسوایی مربوط به دستکاری نرخ برابری ارز در بازار معاملات ارزی که گریبانگیر این بانک و ۵ نهاد مالی دیگر آمریکایی ، سوییسی و بریتانیایی شده بود، نقش مهمی در افت بیلان مالی بارکلیز بازی کرده است.

    این بانک در این باره با مقامات قضایی بریتانیا در حال مذاکره است و پیش بینی می کند مبلغ سنگین ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون پوند بابت این رسوایی پرداخت کند.

    Ver video "تاثیر رسوایی دستکاری در نرخ برابری ارز بر بیلان بانک بارکلیز"

Esta Pagina participa en el Programa de Afiliados de Amazon EU y Amazon Services LLC, un programa de publicidad para afiliados diseñado para ofrecer a sitios web un modo de obtener comisiones por publicidad, publicitando e incluyendo enlaces a Amazon.es y Amazon.com

Utilizando el siguiente enlace podrás encontrar una página en la que se muestra la política de privacidad de esta web. Puedes usar el siguiente enlace para ver nuestras normas de uso. Si encuentras algún contenido inadecuado, puedes denunciarlo utilizando el siguiente enlace. Haciendo click en el siguiente enlace puedes ver el Aviso Legal de este sitio web.

Utilizamos cookies para medir y analizar el tráfico de este sitio web. Más información.